annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wie heeft Ik ook gebruikt bij deze oplossing

profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

Ik had/heb na de laatstste firmwareupdate hetzelfde probleem met een 43XG8305. Het heeft te maken met de tijdinstelling van je tv. Als die niet klopt: geen internet. Waarschijnlijk heeft dat iets met netwerksynchronisatie te maken. Het probleem treedt op als de stekker uit het stopcontact is geweest. Als je de tv dan weer aanzet moet hij de tijd opnieuw instellen en dat gaat niet altijd goed.

 

Het eerste wat je doet is het controleren van de tijdsinstellingen in het instellingenmenu. Die moet op automatisch staan zodat de tv de tijd van het netwerk haalt. Als hij op handmatig staat moet je dat veranderen. De tv haalt zijn tijdsinstelling dan automatisch uit het tv-signaal (niet van het wifi-netwerk). Zodra de tijd goed staat zou je ook een internetverbinding moeten hebben.

 

Het kan ook zijn dat je de tijdsinstellingen niet kunt aanpassen (dat was bij mij het geval). In dat geval moet je controleren of de tv een tv-signaal krijgt. Let ook op doorlussen van het tv-signaal: ik had mijn tv aangesloten via een Humax en als die uit staat krijgt de tv ook geen signaal. 

Zet de tv vervolgens even gewoon op tv zodat hij zelf de tijd goed kan zetten. Eén of twee minuten zou voldoende moeten zijn. Als je dan weer naar het app-menu gaat kun je controleren of de tijd aangepast is en zou je ook internet moeten hebben.

 

Elke keer als hij van de stroom af is geweest moet je dit in principe opnieuw instellen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Wie heeft Ik ook gebruikt bij deze oplossing