annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hardware of software probleem?

OPGELOST
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Hardware of software probleem?

Onze Sony Bravia XR-50X92J van ruim een jaar heeft in toenemende mate last van "mozaïek/geblokt beeldruis of vervormd beeld"
(https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-50x92j/articles/0...).
We kijken TV van ZIGGO via de CI+ module van Quantis 1.3. Aanvankelijk dacht ik dat hee probleem in de aansluiting zat.
Een monteur van ZIGGO is langsgeweest en heeft aansluitdoos en kabel vernieuwd; zonder soelaas.
Fabrieksinstellingen hersteld; maar geen verschil.
De vervorming van het beeld is incidenteel maar redelijk frequent.
Wanneer de stroom van de televisie is geweest, duurt het even voordat de vervorming weer begint.
Zou het probleem ontstaan kunnen zijn door de firmware update naar versie 6.7283?

Is het een software euvel of is het de hardware?

(We hebben van SONY een link ontvangen naar een reparateur / service center.
Maar dat er garantie op de televisie zit, wil niet zeggen dat de reparatie kostenvrij is.)IMG_3406.JPGIMG_3409.1.jpg

Tags (1)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Vanaf een bepaalde maat tv komen ze langs, mijn tv is 55 inch maar vanaf welke maat durf ik niet te zeggen. Ook ik had problemen met snelle beelden en gezichten, vooral dat laatste is opvallend. Ook bij mij is het ontstaan na een firmware update! Tv is uiteindelijk gratis onder garantie gerepareerd door Option5/ Zes Goes BV. Hierna geen problemen meer gehad! 20230610_114537.jpg20230610_114606.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Te gek dat je die foto's erbij hebt gezet! Precies hetzelfde mankement. Ook bij mij signaalkwaliteit 100. Signaalniveau zelfs 88.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Treedt het probleem ook op als je de CI module verwijdert en naar de vrije zenders kijkt, dus bv NLD 1-2-3?

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Nee, inderdaad. Zonder module lijkt de storing niet op te treden.

Maar mag kan ik hieruit concluderen dat de Quantis 1.3 module een defect heeft of kan het een comptabiliteitsprobleem zijn?

In dat laatste geval: zou ik de Quantis 1.3 module dan misschien moeten omruilen voor de Smit CI+1.3?

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Of bestaat de mogelijkheid dat het gestoorde beeld zoals op de foto's door een beschadigde smartcard komt?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik zou inderdaad de Smartcard even omruilen, dan weet je zeker of het aan de Smartcard ligt of de TV.

Wij hadden dit ook en met een nieuwe Smartcard was het opgelost.

De nieuwe kaart was een SmarDTV CI+ Module van Ziggo.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Bedankt voor je suggestie. Ziggo gebeld om een nieuwe smartcard te vragen. Persoon dacht dat het niet aan de smartcard ligt, maar aan comptabiliteit. Onze Sony is een XR-50X92J en die komt niet op de comptabiliteitslijst van Ziggo voor.  We hadden de TV online gekocht bij MediaMarkt waar in de omschrijving staat dat deze tv geschikt is voor Ci+ en een certificaat heeft van Ziggo.

Met een oudere module van smit / irdeto, met een verouderde smarrtcard, afkomstig van de tv in de slaapkamer, in de nieuwe sony geven npo 1, 2 en 3 blokkerig beeld. In onze oude televisie werkt die combinatie perfect.

Lang verhaal kort: ik krijg een next box mini toegestuurd tegen dezelfde abonnementskosten. Hiedoor wordt het probleem van comptabiliteit en/of defecte module c.q. smartcard omzeild.

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Helaas snappen ze er dus nog steeds niks van bij Ziggo. Bij ons kwamen ze toen met hetzelfde verhaal dat de TV niet geschikt zou zijn, na lang aandringen hebben ze toe die nieuwste SmarDTV kaart toegestuurd en werkte het wel prima.
Maar goed als jij tevreden bent met weer een extra kastje en kabels is het ook goed.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Ik ben zeker niet tevreden met een extra kastje en afstandsbediening! En al helemaal niet met de extra abonnementskosten volgend jaar (gok ik). Probleem met de SmarDTV kaart, voor mij, is dat die alleen werkt in UPC gebied; ik zit in stokoud ZIGGO gebied. 

 

Ik heb wel zojuist een humax 5300 decoder uit de kelder gehaald die nog werkt. Televisie werkt zonder storing tot nu toe. Teletekst ziet er lelijk uit en je hebt twee remotes. 

Denk erover om een smit module bij BCC te bestellen met korting; misschien werkt die ook nog een jaar storingvrij.

Ik zal aan ziggo vragen of ik het abonnement weer kan omzetten naar hoe het was.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier kun je nieuwste 1.4 module bestellen:

 

https://www.cardwriter.nl/ziggo-ci-module-interactief-quantis.html

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Enorm bedankt voor het meedenken en de tip. Zojuist mijn huidige Quantis module nog eens geïnspecteerd 

en helaas heb ik die zwarte al, dus 1.4.

Balen.