annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hardware of software probleem?

OPGELOST
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Hardware of software probleem?

Onze Sony Bravia XR-50X92J van ruim een jaar heeft in toenemende mate last van "mozaïek/geblokt beeldruis of vervormd beeld"
(https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-50x92j/articles/0...).
We kijken TV van ZIGGO via de CI+ module van Quantis 1.3. Aanvankelijk dacht ik dat hee probleem in de aansluiting zat.
Een monteur van ZIGGO is langsgeweest en heeft aansluitdoos en kabel vernieuwd; zonder soelaas.
Fabrieksinstellingen hersteld; maar geen verschil.
De vervorming van het beeld is incidenteel maar redelijk frequent.
Wanneer de stroom van de televisie is geweest, duurt het even voordat de vervorming weer begint.
Zou het probleem ontstaan kunnen zijn door de firmware update naar versie 6.7283?

Is het een software euvel of is het de hardware?

(We hebben van SONY een link ontvangen naar een reparateur / service center.
Maar dat er garantie op de televisie zit, wil niet zeggen dat de reparatie kostenvrij is.)IMG_3406.JPGIMG_3409.1.jpg

Tags (1)
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Ik denk toch aan een defect in kaart of module, kun je die niet even van iemand lenen om dat te controleren?

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Ik heb het gecontroleerd. Zonder module en smartcard is de scrambling nagenoeg weg als ik de tv direct aansluit op de kabel.

Zet ik er een humax decoder tussen met de smartcard daarin, geen probleem. Goede kwaliteit.

Maar... zet ik de decoder uit (kijken via tussenlus coaxkabel in decoder, decoder kabel uit naar TV)  dan stoort het beeld opnieuw.

Volgens mij is het of comptabiliteit sony - ziggo signaal of storing in TV (of firmware?)

Ik wil volgende week proberen via telefoonnummer van sony meer inzicht te krijgen.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik neem aan dat je de kaart in de Humax hebt gestopt en niet de CI+ Module?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Ik zou bijna lol schrijven. Dat zou behoorlijk proppen worden.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik bedoel dus dan je dan niet weet of de CI+ Module wel goed is.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Nee, dat klopt. De smartcard zal goed zijn, die wordt door de humax zonder issue geaccepteerd. Op dit moment heb ik smartcard en module weer in de tv gedaan. De Tv was een dag van de stroom af.  Over de module: ik kreeg lichte storing zonder module, via de humax, op de vrije zenders, met de coaxkabel direct naar de humax en van de humax naar de tv.

 

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Na een testdag neig ik naar jouw oplossing: de module heeft een defect, of de modulehouder aan de achterzijde tv mankeert wat (contactpunten?). Zonde dat ik de module niet kan testen op mijn oudere sony tv. Hij herkent de module wel maar gebruikt die niet (weergave vrije kanalen, geen gecodeerde).

Als de televisie wat langer van de stroom geweest is, duurt het langer voor het beeld gaat "scramblen".

Het signaal van ziggo blijkt zonder tussenkomst module prima.

 

Of de XR-50X92J is dus domweg niet geschikt voor Ci+ weergave bij ziggo. Blijft een bizar idee dat de combinatie van module en tv een jaar lang goed werkt en dan ineens niet langer compatible is. Ik zou ziggo er bijna van verdenken dat ze sony gebruikers aan hogere abonnementskosten willen helpen.

profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Ga niet zoals ik moeilijk doen om via ziggo extra ci+ modules te huren, want je krijgt ook nog eens de zelfde, een 1.3 maar dan van @smit die ik er ook al in had zitten. Dit probleem komt zeer regelmatig voor helaas, en is alleen te verhelpen door hem te laten repareren door Sony. Dit heb ik ook laten doen, en was volledig onder garantie! Zie ook: https://community.sony.nl/t5/android-tv/blokkering-beeld-op-kd-55x81j-na-laatste-firmware-update-via... 

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Wat een hoopgevend bericht, dank je.! Ik was gisteravond al tot de conclusie gekomen dat de ci+ module stroringvrij werkt op nijn oude sony. Bleven over: comptabiliteit met het ziggosignaal, firmware issue sony of hardware sony. 

Klopt het dat jouw TV de kd-55x81j is?

Bij mij ontstond het blokkerige / scrambled beeld na de laatste firmware update v. 6.7283. Zonder module is het beeld storingvrij.

Ik heb het pakket van ziggo met next mini inmiddels geretourneerd. (Had nog een oude humax decoder staan.)

 

Dat de reparatie onder de garantie valt verbaast me, omdat ik dacht dat het ophalen en terugbrengen van de televisie plusminus €79 kostte en dat daarna de meter liep (zoiets van €17 per kwartier in reparatie).

 

 

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Ik heb zojuist je hele draad teruggelezen. Ik had geen idee dat er een monteur aan huis komt.

De blokkerigheid / het gescramble van mijn model is incidenteel. in die zin: je moet wachten tot het begint.

Soms wel 20 minuten. Wel heb ik zelf wel foto's genomen van het probleem (zoals je hierboven ziet.)

En inderdaad: bij bewegende beelden (voetbalwedstrijden) is het vaak goed mis.

En vreemd genoeg ook: wanneer gezichten van mensen in beeld komen (inzoomen, schakelen van een naar ander).