annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hardware of software probleem?

OPGELOST
profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Hardware of software probleem?

Onze Sony Bravia XR-50X92J van ruim een jaar heeft in toenemende mate last van "mozaïek/geblokt beeldruis of vervormd beeld"
(https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xr-50x92j/articles/0...).
We kijken TV van ZIGGO via de CI+ module van Quantis 1.3. Aanvankelijk dacht ik dat hee probleem in de aansluiting zat.
Een monteur van ZIGGO is langsgeweest en heeft aansluitdoos en kabel vernieuwd; zonder soelaas.
Fabrieksinstellingen hersteld; maar geen verschil.
De vervorming van het beeld is incidenteel maar redelijk frequent.
Wanneer de stroom van de televisie is geweest, duurt het even voordat de vervorming weer begint.
Zou het probleem ontstaan kunnen zijn door de firmware update naar versie 6.7283?

Is het een software euvel of is het de hardware?

(We hebben van SONY een link ontvangen naar een reparateur / service center.
Maar dat er garantie op de televisie zit, wil niet zeggen dat de reparatie kostenvrij is.)IMG_3406.JPGIMG_3409.1.jpg

Tags (1)
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Vanaf een bepaalde maat tv komen ze langs, mijn tv is 55 inch maar vanaf welke maat durf ik niet te zeggen. Ook ik had problemen met snelle beelden en gezichten, vooral dat laatste is opvallend. Ook bij mij is het ontstaan na een firmware update! Tv is uiteindelijk gratis onder garantie gerepareerd door Option5/ Zes Goes BV. Hierna geen problemen meer gehad! 20230610_114537.jpg20230610_114606.jpg

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

Te gek dat je die foto's erbij hebt gezet! Precies hetzelfde mankement. Ook bij mij signaalkwaliteit 100. Signaalniveau zelfs 88.

profile.country.NL.title
frvanve17
Lid

We hadden inderdaad hetzelfde mankement. De SONY reparateur is bij mij langsgeweest en heeft de printplaat (moederbord) vervangen. Sindsdien heb ik geen storing meer. Zelf heb ik na enig aarzelen de firmware geüpdatet van het nieuwe moederbord. Volgens de reparateur komt de macroblocking door een defect in de tuner. Het is vanaf nu inderdaad hopen dat het defect niet opnieuw optreedt.

Toch vind ik dat SONY een prima oplossing heeft geboden.