annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia TV pauzeren

OPGELOST
profile.country.NL.title
Klaas53
Ontdekker

Bravia TV pauzeren

Hoi allemaal,

ik heb onlangs een Sony bravia XR 55A84K aangeschaft.

Omdat ik wist dat er een HDD (om op te nemen) kan worden aangesloten ben ik ervan uitgegaan dat ik de TV ook kan pauzeren. Dat lijkt echter niet te kunnen.

Weet  iemand voor mij een “truck” waardoor de TV wel kan pauzeren? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de knop met de rode stip ontbreekt op de afstandsbediening, kan je toch ook via de "Guide" de opname starten en na de pauze het progamma verder kijken.

Een opname op een HDD is alleen mogelijk in de DVBc, DVBs of DVBt mode.

 

Het is onbekend tot nu toe welke provider je gebruikt, de meeste providers heb tegenwoordig ook een applicatie om terug te kijken.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De "truck" of te wel de "work-around" is om als je een programma op de A84k met een HDD wil pauzeren is het volgende:

 - opname knop op de afstandsbediening indrukken.

 - Tot "Einde programma" selecteren.

 - Na het pauzereren druk op REC-LIST.

 - Selecteer het programma en druk op "Play".

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Klaas53
Ontdekker

Dankjewel 

 

probleem is dat er geen REC knop op de AB zit.

dan moet ik ook nog via een omweg het programma eerst opnemen.

Volgens mij is het technisch wel mogelijk, maar wil Sony er blijkbaar niet aan.

Blijft een raar verhaal van Sony.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de knop met de rode stip ontbreekt op de afstandsbediening, kan je toch ook via de "Guide" de opname starten en na de pauze het progamma verder kijken.

Een opname op een HDD is alleen mogelijk in de DVBc, DVBs of DVBt mode.

 

Het is onbekend tot nu toe welke provider je gebruikt, de meeste providers heb tegenwoordig ook een applicatie om terug te kijken.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Klaas53
Ontdekker

Bedankt voor je uitleg.

Het blijft toch een erg omslachtige manier, wanneer je even naar de wc moet en je wilt de film (oid) even stilzetten.

Jammer dat Sony hier niets aan wil doen. (Dit “probleem”) blijkt al lang te bestaan.


moet me hier maar mee redden.

 

Overigens ging het op m’n vorige tv wel prima. (Was een LG OLED met inmiddels kleurproblemen; de bekende inbrandvlekken) Dus aan de provider zal het niet liggen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Klaas53  schreef:

Dus aan de provider zal het niet liggen.


Aan de provider ligt het niet, het ligt aan de software in de TV-toestellen van de fabrikanten wat deze wel en niet erin doen.

Al met al is het toch via een omweg wel beschikbaar i.c.m. een HDD op de Sony Bravia modellen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Ik heb een andere Bravia TV (KD-50X85K) en gebruik de volgende work-around:

1. "Enter/OK" toets indrukken (center toets van pijltjes toetsen)

2, Pijltje omhoog --> REC Start keuze wordt getoond

3. Enter.

4. Ingangskeuze toets indrukken en Opnameapparaat selecteren (Enter)

5. Enter om afspelen te starten.

 

Wel een ontzettend gemiste kans van Sony om niet gewoon opname te starten op het moment dat je bij het kijken naar een TV programma op de Play toets drukt, zoals mijn oude Samsung TV dit deed. Gewoon een kwestie van onder water een opname starten. Sterker nog, ik kon dat gewoon van zender wisselen en het opnemen ging gewoon door, zodat ik terug kon scrollen naar het moment dat ik op de Play toets drukte. Standaard nam hij 4 uur op, maar dat kon je nog aanpassen als ik me niet vergis.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik druk op de REC (rode stip) toets van de afstand bediening als er een HDD is aangesloten en selcteer "Tot einde van het Programma", en als ik dan verder wil kijken druk ik op de "REC list" toets en selecteer het programma. 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

De afstandsbediening die bij mijn Bravia TV (KD-50X85K) werd geleverd heeft helaas geen REC knop, vandaar dat ik de work-around postte. Heb nog geprobeerd of de rode knop eventueel gebruikt zou kunnen worden als REC toets. Deze toets is standaard? toegewezen aan het starten van Interactieve Televisie. Na het annuleren van deze toewijzing deed de rode knop helemaal niets.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien een idee: een andere afstandsbediening aanschaffen waar de opname knop wel aanwezig is. Alle afstandsbedieningen hebben dezelfde infrarood of de eventuele BluTooth code voor de Sony Bravia TV's.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!