annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke spraakopdrachten zijn mogelijk met Sony Bravia KD-50X85K?

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Welke spraakopdrachten zijn mogelijk met Sony Bravia KD-50X85K?

Ik probeer erachter te komen welke spraakopdrachten er mogelijk zijn met mijn Sony TV. Zou ik bijvoorbeeld een opname kunnen starten door REC(ORD) te roepen in de microfoon.

De helpgids zegt dat je "voice hints" zou moeten inspreken om meer informatie te krijgen. Maar die informatie krijg ik niet. Het lijkt erop dat het enige wat voice commando's doen is een google search uitvoeren op de ingesproken woorden. Van de mobiele telefoon ben ik gewend dat je commando's kunt richten aan een app door het commando te beginnen met iets als "praat met xxxx .... ". Maar het lijkt alsof je alleen maar kunt praten met Google.

Iemand die hierover iets kan roepen?

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Na wat zoeken kwam ik erachter dat het commando "voice hints" wel werkt als je de taal instelt op Engels (Wel moet je langzaam praten en de nadruk leggen op de "i" in hints anders maakt hij er "voice hands" van).

Nu worden enkele voice commando's getoond zoals:

power off TV

volume up / down / to 20

mute / unmute

change channel to SBS 6

change to HDMI 1

open Netflix

 

Proefondervindelijk heb ik commando's gevonden als "return".

Het schakelen naar een zender werkt soms wel en soms niet. Ook al wordt de gesproken tekst correct omgezet in de juiste woorden, wordt het commando vaak niet uitgevoerd en krijg je in plaats hiervan een zoekresultaat.

 

Grappig is ook dat je verwacht dat je bijvoorbeeld RTL in het Engels moet uitspreken, maar als je ER TEE EL VIER zegt dan wordt dit toch herkend als RTL 4.

 

Ik heb ook gemerkt dat als de input op TV staat en je roept bijvoorbeeld RTL 4 of SBS 6 dan schakelt hij over naar deze zender, dus zonder het commando "change channel to". Zeg je daarentegen NPO 1 dan komt er een keuzemenu met o.a. de NPO start app. Blijkbaar weet hij dat er zowel een zender is die begint met NPO als een app. Zeg je "channel NPO een" dan schakelt hij keurig om naar NPO 1. Zeg je "change channel to NPO een" dan komt in de zoekbalk keurig te staan "Change Channel to NPO 1" maar wordt er niet omgeschakeld. In plaats hiervan zie ik bijvoorbeeld een lijst met Related videos zoals "How to install channels on your Philips Saphi Smart TV...". Grappig is ook dat als je op dat moment "SBS 6" roept, dan wordt de tekst "Change Channel to SBS 6" weergegeven in de zoekbalk. Blijkbaar is het "Change Channel" commando onthouden. Met "return" ga je weer terug naar TV kijken.

 

Handig is (althans voor mij) het commando "NPO app". Hij zegt dan "ik open NPO" en opent inderdaad de NPO start app. Bij het schakelen van zender zegt hij niets terug. Als je nu bijvoorbeeld "De slimste mens" zegt dan verwacht je dat hij nu naar de selectie van dit programma zou gaan omdat dit wordt getoond in de "Trending" lijst. Hoewel de Nederlandse tekst correct wordt verstaan, opent het programma niet maar krijg je het resultaat als je in deze app naar het vergrootglas gaat en zoekt op "De Slimste Mens".

Leuk speelgoed allemaal.

 

Tot mijn verbazing werkten ook Nederlandse commando's terwijl de taal ingesteld stond op Engels, bijvoorbeeld "harder" en "zachter". Heb de taal toen weer op Nederlands gezet en moet verder nog uitvinden welke Nederlandstalige commando's werken.