annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Dank voor het meedenken, maar helaas zit die optie niet op mijn tv. Deze ‘oplossing’ gaven ze mij ook. 

Na mijn Mail van vanmiddag heb ik contact opgenomen met BCC over een eventuele refund. Helaas doen ze dat niet, omdat de tv al 10 maanden oud is. Nu adviseerde BCC om toch een monteur te laten komen. Ik werd gebeld door de monteur en verhaal uitgelegd. Hij heeft toen direct contact gelegd met de expert afdeling van Sony. Wat blijkt? Sony is druk doende met het testen van een nieuwe update. Deze update wordt naar verwachting eind januari en anders uiterlijk 8 februari uitgebracht. Weer een heel ander verhaal dan wat ik vanmorgen hoorde van de klantenservice. Wachten op de update dus.....

 

gr. Guido 

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Hoi iedereen,
Ik heb de 55AG8 OLED en daar zit die functie wel op. Heb het uitgezet,
afwachten nu.
Vanmiddag andere nieuwere software geïnstalleerd, had nog 6.6xxxxxx nu
6.7xxxxx
Klacht zwarte balk is erger geworden met deze software, verschijnt nu paar
keer achtereen.

Tot nu, 19:35, balk nog niet gezien. Het zal toch niet?
Gr. Arends
profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Hoi allemaal,

Sinds ik de "info banner" heb uitgeschakeld, heb ik de zwarte infobalk niet meer gezien. Dus voor mij opgelost.

 

profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

Gelukkig voor je en ik ben wel jaloers op jou.... helaas kan de banner bij mij niet uitgezet worden in het menu. Hopelijk komt de update snel.

 

gr. Guido

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Hallo,

Laten we het hopen dat de update inderdaad komt.

Ik heb bij mij ook gekeken ( Android 9 ) maar dat stond er niet bij.

Gt. Jos
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@pa3eia  schreef:

Al eens rond gekeken op het KPN forum wat betreft de problemen met hun mediaboxen?

 


KPN zegt sorry , eindelijk is de herstel update beschikbaar.

 

Nu blijk de laatste dagen opeens het probleem van de info-balk niet meer te spelen.

Waar ligt het aan?

De Sony firmware update eindelijk eens geinstalleerd, terwijl deze nieuwe firmware al vanaf 18 november 2020 beschikbaar was?

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Na de laatste update heb ik constant last van de info balk die elke paar seconden in beeld komt. Dit is zéér irritant en de optie om deze uit te zetten kan ik niet vinden.

Ik heb de HDMI kabels al vervangen, diverse instellingen geprobeerd ( zoals Bravia Sync uitzetten ) maar niets helpt. In 5 minuten komt de balk wel 10 keer boven in beeld.

Is het mogelijk om de TV te downgraden want dit is geen doen mee zo.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Door welke apparaat wordt de infobalk geactiveerd?

Er zijn problemen met de firmware van de KPN-boxen, naar verluid is dit opgelost in de vernieuwde firmware van de laatste dagen.

Het is ook mogelijk zoals hier in het topic is beschreven om de Infobalk uit te schakelen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

Zie mijn eerdere post van 6 januari. Ik heb hier ook tot op de dag van vandaag last van. Is ontstaan na de update naar 6.7140. Bij sommige tv's kun je de info banner uitzetten onder: home>instellingen>tv kijken>schakel info banner uit. Alleen bij mijn tv ontbreekt die optie. Ook heb ik vorige week op 13 januari gepost dat Sony aldus de technische dienst bezig is met een update die uiterlijk 8 februari wordt vrijgegeven. Hopelijk geeft dat de oplossing voor dit probleem.

 

Groet,

 

Guido

profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Ik ook sinds de laatste update. 
Ik heb ook een post erover gemaakt, je word er niet goed van. En de optie om deze uit te zetten zit niet meer in de OS.