annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@petere6

 

Ook hier een UPC CI+ module met smartkaart, alleen op een zeker moment met de v2306 reboots gehad. De v2637 heeft dit opgelost en ben weer een tevreden AndroidTV 2015 gebruiker.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ik ben vandaag naar de Ziggo winkel geweest en heb het probleem aan de  vriendelijke Ziggo medewerker uitgelegd. Hij zei: ja dit Sony euvel is mij bekend, het schijnt dat Ziggo niet 4K gecertificeerd is en hierdoor de genoemde problemen veroorzaakt. Hij rade mij aan om over te stappen naar de Ziggo mediabox, want dat schijnt probleemloos te werken. Hierom heb ik besloten om dat te doen, de CI kaart ingeleverd en de mediabox is nu aangesloten op de TV.   Wel een minpunt dat ik nu weer zit met Ziggo AB voor de TV zenders en de Sony voor het online gedeelte. Maar goed we zullen kijken hoe dit zich houdt.

  

amrnld
Lid

Beetje verwarrend.. Ziggo hoeft niet 4K gecertificeerd te zijn. Ziggo certificeerd TV's en TV's i.c.m. CI(+) modules.

De Sony TV's van de X85B en X85C serie zijn (nog) niet gecertificeerd door Ziggo. (zal idd wel door de issues komen die we hier zien).

 

Je hebt nu dus je Smart TV omgetoverd tot Smart monitor ;-).  Maar goed, iig kun je probleemloos kijken.

En ik geloof dat je de ziggo AB de Sony AB commando's kan leren.

profile.country.NL.title
Villaf01
Ontdekker

Nu net weer voor et eerst sinds de update een 'freeze' van het beeld gehad. IK kom thuis en zet de televisie aan. Automatisch gaat die op het laatste kanaal RTL4. Binnen 3 seconden staat het beeld vast.

Vervolgens had ik nog de hoop dat dit nooit aan de televisie kon liggen want die had inmiddels de zaligmakende update gehad, dus het moest aan RTL liggen. Ik wil dus zappen naar het volgende kanaal. Het beeld gaat op zwart en vervolgens komt het sony symbool, weer op zwart en dan het android logo dat de televisie opnieuw aan het opstarten is.

En dit alles op mijn veels te dure KD-49X8305C

RichardN123
Ontdekker

Ik heb ook de laatste firmware update geinstalleerd en ondervind nog steeds allerlei opstart problemen.

Soms start de tv niet op met RC maar wel na wat gepruts met de TV Sideview app.

Ook heb ik regelmatig een zwart beeld. Echter het geluid van de geselecteerde zender komt dan wel door. Naar 'home' gaat wel en is ook gewoon beeld. Opnieuw opstarten lost dit probleem dan weer op....

Spontane restarts zie ook ook nog voorkomen. Ik gebruik m'n tv met een ziggo CI+ module. 

Zijn deze issues bij Sony bekend?

mootje1965
Ontdekker

Ja hoor deze zijn bij Sony bekend

Ze beloven al maanden dat met updaten de problemen zijn verholpen of 1van de vele problemen. 

Alleen het lukt niet en zijn wij de dupe. 

Ik waarschuw  alvast meer dan dit doet Sony niet. 

mootje1965
Ontdekker

Toupet 

Ik heb er een Sony home cinema set  eraan hangen op hdmi  4

Robbie2015
Ontdekker

 

Problemen die ik ondervind:

 

Afstandsbediening die niet meer reageert, soms al na zeer korte tijd

Geluid dat nog met bepaald interval wegvalt

Zwart scherm met wel geluid, geen reactie van AB

Vreemde melding die regelmatig bij NPO1,2,3 door beeld flitst

NOS app die na tientallen seconden crasht (vaste internet verbinding)

Ondanks laatste update toch nog paar keer reboot gehad, hoewel dit is verbeterd met update

 

Heb volgende apparatuur aan 55x8505C hangen :

- Bose cinemate II systeem verbonden met optische uitgang

- Sony Blu-ray speler via HDMI 3

- Logitech toetsenbord (Bluetooth dongle in USB 1)

bertveen64
Ontdekker

Vergelijkbare problemen met mijn KDL-55W755C. CI+ module van Quantis (v 1.3) word random niet herkend door de TV, waardoor ik geen digitaal gecodeerd signaal ontvang.

 

Ook soms zeer langzame of geen response van de AB. TV 'hangt' soms.

 

Geluid is zeer matig!

 

TV geeft vanaf dag 1 al deze problemen.

 

Leverancier en Ziggo kunnen niet helpen.

 

Een (draadloos, Bluetoot) toetsenbord aansluiten om te internetten op de (meegeleverde) Opera browser ... Forget it!!!

 

Altijd Sony TV's gehad maar dit lijkt echt een 0.1 product. Wat een slecht product!!!

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

 - Is de CI+ module bereikbaar via het menu?

 - Geluid vanuit een platte TV is altijd al een probleem, al is het met de 2015 line al een stuk verbeterd.

 - Welke firmware versie wordt er op dit moment gebruikt?

 - TV-Sideview op een telefoon of tablet is misschien wel de oplossing om te internetten.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!