annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Vraagje wordt er nog aan een definitieve oplossing gewerkt voor dit probleem, want de update heeft bij veel mensen niet echt tot verbetering geleid!  Ik zelf heb de eerste week probleemloos van de tv kunnen genieten, maar we zijn nu zover dat ik dagelijks een spotane reboot krijg of een dat de AB vast zit en dat dan via de aan/uit knop van de TV weer een herstart kan doen. Ook ik heb al 2 keer een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen, en inderdaad ook dat helpt niet meer.  Kan iemand mij zeggen of Sony en of  Google hier nog iets voor gaat doen, of moeten we maar afwachten tot een volgende grote update en dan maar hopen?

mootje1965
Ontdekker

Je hebt helemaal gelijk!!! 

Het is nu schofterig  te noemen hoe de mensen opgescheept worden met de updates

En op sleeptouw worden genomen Sony neem je verantwoording en kom met een beter idee!!!! 

Kom de mensen op een andere manier tegemoet. 

En haal de tv 's uit de handel

Ik heb net als iedereen een hoop geld betaald😬😬😬😬😬😈😈😈

niek1978
Lid

Ik heb vanuit Sony na stevig aandringen (met mijn rechtsbijstand die mee leest) een aanbod ontvangen van 4 maanden garantieverlenging. (dik 4 maanden na aankoop heeft de laatste update tot dusver bij mij ervoor gezorgd dat ik gewoon tv kan kijken). Vandaar 4 maanden verlenging. Ik ben akkoord gegaan, MITS functies (usb recording en pip) dan ook spoedig stabiel werkend worden aangeboden voor mijn toestel. Toen ik het toestel kocht adverteerde Sony met deze functies. Later is de website veranderd naar "later beschikbaar via updates". Ik ben blij met de laatste updates en het betreurt mij dat er nog een aantal mensen zitten met hetzelfde probleem. Ik hoop dat de volgende beloofde updates brengen waarop we allemaal op hopen. Zo niet dan moet Sony zijn /haar coulance aanbod alsnog aanpassen.... De laatste weken is er daadwerkelijk iets veranderd en er is getest in nederland. Dat is voor mij het teken geweest dat sony zelf ook een beetje wakker is geworden.. Hopelijk zetten zij deze lijn door zodat anderen ook worden geholpen. Mss heeft een community gebruiker wel een tip waar je dat aan kunt kaarten bij Sony. Customer support lijkt niet de juiste plek..
Robbie2015
Ontdekker

kd-55x8505c, SW versie: 2637 en weer naar fabrieksinstellingen teruggezet:

 

Zojuist voor het eerst 2x binnen een half uur een Reboot gehad, ondanks laatste Firmware versie!

Eerste maal na het opstarten van de Youtube app

Tweede maal na het veranderen van TV-kanaal

 

v2637 is misschien een verbetering, maar niet afdoende, en niet acceptabel

 

 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Vind het maar apart dat jullie dat probleem nog hebben, heb hier 3 Sony Android TV's staan allemaal met de nieuwe build en heb 1x reboot nog gehad (na installeren firmware), daarna nooit meer. Al meer dan een week stabiel nu. Heel apart dit. (Ziggo CI+ 1.3 module).

 

Is er qua configuratie misschien iets anders nog? welke apparaten hangen er nog aan?

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Zoals je weet is UPC samengegaan met Ziggo, ik heb nog de UPC Smartcard, misschien is dat het euvel.

Ik zal morgen met Ziggo Klantenservice contact opnemen, voor misschien een Ziggo Smardcard.

amrnld
Lid

@tcviper He-le-maal niets... ook geen netwerk, geen Google account Alleen de antenne en een optische kabel naar een Sonos systeem. Wel een CI+ 1.3 en Ziggo.

 

@niek1978  Ik kan je vertellen uit ervaring dat er hier mensen zitten die proberen te helpen en e.e.a. aan Sony doorzetten voor ons. Sony heeft hierop (gedeeltelijk) ook contact met me opgenomen van de week. We zijn er nog niet helemaal uit want e.e.a. is nog niet opgelost, maar ik hoor nu iets van ze.

 

Zelf heb ik nu langzamerhand meer problemen een 1.5 week na de update. De reboots zijn weg, maar van tijd tot tijd (2 tot 3 x per avond) loopt de AB "vast" voor een minuutje of 2. Daarna gaat het weer door. Ook hapert de EPG vaan tijdens het bladeren..

Gisteravond de eerste echte "freeze" gehad tijdens het via de EPG schakelen van een kanaal.

Alles vast, maar ne het drukken op de groene knop het beeld op zwart en het geluid gewoon doorlopen. Na de groene knop op de AB ingedrukt gehouden te hebben (2 minuten of meer), rebootte de TV . Nog niet perfect, maar voor mij een verbetering t.o.v. de afgelopen maanden.

mootje1965
Ontdekker

Ik heb een Ziggo smart card en heb ook nog steeds problemen 

mootje1965
Ontdekker

Ik heb ook al vele malen contact gehad met Sony 

Maar zij houden stevig vast dat je alweer moet wachten op de volgende update 

Dan is het alweer opgelost zeggen ze

Dus daar heb je ook niks aan

Ze moeten een keer erkennen en ons allen tegemoet komen op een andere manier 

Maar dat gaat ze geld kosten 

amrnld
Lid

Als het gaat om het aanzetten van functionaliteit, of het verbeteren van de stabiliteit, zijn we helaas gebonden aan SW updates. Er zit wel een limiet aan op hoeveel het geprobeerd kan worden. 

Ik kom zelf uit de hoek van hardware fabrikanten en weet dat er geen magisch stokje is. Maar over compensatie, tja, dat is iets wat volgens mij toch echt moet gaan komen op een gegeven moment.

 

Ik wacht de December update nog even af en dan trek ik wel een plan.