Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Vraagje wordt er nog aan een definitieve oplossing gewerkt voor dit probleem, want de update heeft bij veel mensen niet echt tot verbetering geleid! Ik zelf heb de eerste week probleemloos van de tv kunnen genieten, maar we zijn nu zover dat ik dagelijks een spotane reboot krijg of een dat de AB vast zit en dat dan via de aan/uit knop van de TV weer een herstart kan doen. Ook ik heb al 2 keer een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen, en inderdaad ook dat helpt niet meer. Kan iemand mij zeggen of Sony en of Google hier nog iets voor gaat doen, of moeten we maar afwachten tot een volgende grote update en dan maar hopen?
Je hebt helemaal gelijk!!!
Het is nu schofterig te noemen hoe de mensen opgescheept worden met de updates
En op sleeptouw worden genomen Sony neem je verantwoording en kom met een beter idee!!!!
Kom de mensen op een andere manier tegemoet.
En haal de tv 's uit de handel
Ik heb net als iedereen een hoop geld betaald😬😬😬😬😬😈😈😈
kd-55x8505c, SW versie: 2637 en weer naar fabrieksinstellingen teruggezet:
Zojuist voor het eerst 2x binnen een half uur een Reboot gehad, ondanks laatste Firmware versie!
Eerste maal na het opstarten van de Youtube app
Tweede maal na het veranderen van TV-kanaal
v2637 is misschien een verbetering, maar niet afdoende, en niet acceptabel
Vind het maar apart dat jullie dat probleem nog hebben, heb hier 3 Sony Android TV's staan allemaal met de nieuwe build en heb 1x reboot nog gehad (na installeren firmware), daarna nooit meer. Al meer dan een week stabiel nu. Heel apart dit. (Ziggo CI+ 1.3 module).
Is er qua configuratie misschien iets anders nog? welke apparaten hangen er nog aan?
Zoals je weet is UPC samengegaan met Ziggo, ik heb nog de UPC Smartcard, misschien is dat het euvel.
Ik zal morgen met Ziggo Klantenservice contact opnemen, voor misschien een Ziggo Smardcard.
@tcviper He-le-maal niets... ook geen netwerk, geen Google account Alleen de antenne en een optische kabel naar een Sonos systeem. Wel een CI+ 1.3 en Ziggo.
@niek1978 Ik kan je vertellen uit ervaring dat er hier mensen zitten die proberen te helpen en e.e.a. aan Sony doorzetten voor ons. Sony heeft hierop (gedeeltelijk) ook contact met me opgenomen van de week. We zijn er nog niet helemaal uit want e.e.a. is nog niet opgelost, maar ik hoor nu iets van ze.
Zelf heb ik nu langzamerhand meer problemen een 1.5 week na de update. De reboots zijn weg, maar van tijd tot tijd (2 tot 3 x per avond) loopt de AB "vast" voor een minuutje of 2. Daarna gaat het weer door. Ook hapert de EPG vaan tijdens het bladeren..
Gisteravond de eerste echte "freeze" gehad tijdens het via de EPG schakelen van een kanaal.
Alles vast, maar ne het drukken op de groene knop het beeld op zwart en het geluid gewoon doorlopen. Na de groene knop op de AB ingedrukt gehouden te hebben (2 minuten of meer), rebootte de TV . Nog niet perfect, maar voor mij een verbetering t.o.v. de afgelopen maanden.
Ik heb een Ziggo smart card en heb ook nog steeds problemen
Ik heb ook al vele malen contact gehad met Sony
Maar zij houden stevig vast dat je alweer moet wachten op de volgende update
Dan is het alweer opgelost zeggen ze
Dus daar heb je ook niks aan
Ze moeten een keer erkennen en ons allen tegemoet komen op een andere manier
Maar dat gaat ze geld kosten
Als het gaat om het aanzetten van functionaliteit, of het verbeteren van de stabiliteit, zijn we helaas gebonden aan SW updates. Er zit wel een limiet aan op hoeveel het geprobeerd kan worden.
Ik kom zelf uit de hoek van hardware fabrikanten en weet dat er geen magisch stokje is. Maar over compensatie, tja, dat is iets wat volgens mij toch echt moet gaan komen op een gegeven moment.
Ik wacht de December update nog even af en dan trek ik wel een plan.