annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


robertdewolff schreef:

Hallo VInc_E,

 

Ik vermoed dat je graag de bevestiging zoekt of het probleem met de spontane reboots is opgelost door de firmware update. Bij mij is dat inderdaad opgelost met de nieuwe firmware

 

Toch heb ik wat moeite met de manier hoe je de discussie samenvat. Ik hoop dat je het volgende ziet als opbouwende feedback en wellicht hier een klein beetje rekening mee wilt houden:

 

Je zegt: "Belangrijkste is om te snappen of het algemene freeze issue nu verholpen is.". Voor mij is het het belangrijkste dat ik rustig tv kan kijken gebruiken zonder dat de televisie vastloopt, freezed, reboot o.i.d. en ik allerlei trucen moet toepassen om weer werkend beeld en geluid te krijgen.

 

Daarbij is mij niet bekend wat jij bedoeld met 'algemene freeze issue': Ik heb met de nieuwe update geen last van spontane reboots. Wel heb ik nog last van het feit dat af en toe het onmogelijk is om met de afstandsbediening van kanaal te wisselen als een soort 'freeze' is.

 

Je zegt: "Dan kan er verder gekeken worden naar andere performance issues". Wat mij betreft zijn er meer issues dan alleen performance. Ook ben ik benieuwd wat je bedoeld met "dan kan er.." Wat zijn de plannen van Sony? Zijn ze nu druk bezig met het oplossen van de bekende problemen (eventueel samen met google)? 

 

Ik neem het je verder niet kwalijk. Ik ben juist heel blij met de reacties en opmerkingen in dit forum. Iedereen reageert het hier met de beste voornemens. Ook word ik er een stuk wijzer van en heb echt het gevoel dat er ooit verbeteringen op komst zijn.

 

Bottom line zit ik nog steeds met een tv waarvan ik baal dat ik deze aangeschaft heb en nu nog de mogelijkheid om terug te brengen. Maar als op korte termijn de genwenste verbeteringen doorgevoerd worden dan blijft het een nette tv waar ik blij mee kan zijn.

 


Ik probeer de discussie niet samen te vatten. Ik wou puur een indruk krijgen of de gelanceerde update, het freeze issue icm CI+ TV kijken verholpen heeft. Dat bedoelde ik met algemeen freeze issue, omdat het bij nagenoeg iedereen hetzelfde effect had. 
Sony heeft nu ook hierdoor een beter beeld van wat nu de status is. 

 

En ja, Sony is druk bezig met het oplossen van de bekende problemen. Mede ook door wat er hier gemeld is. 
Ik heb geen details die ik kan delen, anders dan een verwachte datum van de volgende update. Dat is op dit moment eind november. 

 

Bedankt voor je feedback verder Robert. 

profile.country.NL.title
1962430400001470
Ontdekker

Sinds de update heb ik geen vastlopers meer gehad. Maar nu werken de hdmi aansluitingen niet meer. Hoe krijg ik dit weer werkend?

 

Robbie2015
Ontdekker

kd-55x8505c

SW versie: 2637 en weer naar fabrieksinstellingen teruggezet

De digitale zenders worden via de kabel ongecodeerd doorgegeven, dus maak geen gebruik van een CI+ module.

 

Nog geen reboots gehad, echter wel na tien minuten (en twee keer keer van kanaal wisselen) reageert de kanaalwisseltoets van de afstandsbediening niet meer. Ook de cijfertoetsen reageren niet. Dus maar weer gereboot.

 

Het geluid valt nu ook weer regelmatig kortstondig weg van mijn cinemaset die optisch verbonden is. Dit was bij de vorige versie niet zo....

 

Bij de zenders NPO1, NPO2 of NPO3 zie ik nog steeds om minuut in een flits een tekst regel (zwarte letters) boven in beeld welke vanzelf weer weggaat: "This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below <h1>Bad Request </h1>". Dit fenomeen doet zich niet voor bij de andere digitale zenders.... 

 

Dus al bij al zijn we er helaas nog lang niet...

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kijk je via Caiway? 

 

Eigenlijk weinig verschil of je ongecodeerd kijkt via de kabel of via CI+. 

De software fix zou ook het rebooten op jouw toestel moeten verhelpen. En wat uit je reactie opmaak, is dat ook zo. 

De melding bij NPO is wel vreemd. Iemand anders die dit ook heeft? 

Welk toestel heb je? 

profile.country.NL.title
RemVro
Ontdekker

De melding bij NPO krijg ik ook. Ik kijk via CI+ bij CaiWay. Toestel 55X8508C.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Helaas had ik gisteren 2 keer een probleempje, de eerste keer kon ik de TV niet uitzetten met de AB, gelukkig wel direkt via de TV aan/uit knop. Het tweede probleempje was bij aanzetten (met AB), alleen een zwart beeld, de TV uitgezet en weer aan er volgde een reboot  en het deed het weer.  Zonet bij het aanzetten kreeg ik NPO 1 te zien maar dan analoog, en kon dat weer via de Home knop op digitaal zetten.

Al met al is het dus nog niet een televisie die probleemloos zijn taken doet, het is te hopen dat Sony/Google nog met een definitieve update komt die de problemen  voor 100% oplost. 

Robbie2015
Ontdekker

Ik heb toestel 55X8505C, en de firma PLINQ als provider (kleine glasvezel aanbieder)

De melding deed zich al voor bij firmware v2605, nu ook weer bij v2637.

Bij v2287 was dit nog niet het geval. Bij v2333 mogelijk ook nog niet, maar ben daar niet zeker van.

Heb er een foto van gemaakt, maar helaas kan ik die niet uploaden in deze berichten.

 

mootje1965
Ontdekker

Na gisteren een reset naar fabriekinstellingen gedaan te hebben was het net opnieuw een freeze moment. 

Bij het aanzetten kwamen de instellingen in beeld wil op tv drukken en ja hoor tv deed niks meer 

Via de stand-by knop een ervoor gedaan. 

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Ondertussen zijn we weer een aantal dagen verder. EIgenlijk nu geen nieuwe problemen gehad.

In de tussentijd heb ik nog eens een complete reset gedaan naar de fabrieksinstellingen aangezien dat hier op het forum werd genoemd.

 

Tot nu toe heb ik geen automatische reboot's gehad en geen freezes van de afstandsbediening.

 

Wel nog de eerder genoemde issues, waarvan bekend is dat ze nog niet opgelost zijn in de laatste firmware.

Vandaag krijg ik mijn nieuwe Ziggo Horizonbox dus dan heb ik geen last meer van CI+ issues, opname(on)mogelijkheden en de irritante informatiebalk.

 

 

 

mootje1965
Ontdekker

Helaas alweer 3x het freeze-issue gehad 

Ook nadat ik de tv heb terug gezet naar fabriekinstellingen!