annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
amrnld
Lid

Het vastlopen kan ook makkelijk liggen aan het onderliggende sub-system (Android). 

DIt zal ook invloed hebben op het "normale" TV deel.

Ik had gisteren op HBO3 opeens MAC addressen als ondertiteling 😉

 

Over het algemeen zijn problemen die over langere tijd terugkomen vaak toe te schrijven aan resource depletion door het onderliggende besturingssysteem..

(Memory leaks, of "Stuck Processes" bijvoorbeeld). Dat zijn wel BUG's die opgelost moeten worden.

 

Vooralsnog weinig issues, behalve een korte freeze gisteren tijdens het schakelen via de EPG.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Belangrijkste is om te snappen of het algemene freeze issue nu verholpen is. 

Dan kan er verder gekeken worden naar andere performance issues. 

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Hallo VInc_E,

 

Ik vermoed dat je graag de bevestiging zoekt of het probleem met de spontane reboots is opgelost door de firmware update. Bij mij is dat inderdaad opgelost met de nieuwe firmware

 

Toch heb ik wat moeite met de manier hoe je de discussie samenvat. Ik hoop dat je het volgende ziet als opbouwende feedback en wellicht hier een klein beetje rekening mee wilt houden:

 

Je zegt: "Belangrijkste is om te snappen of het algemene freeze issue nu verholpen is.". Voor mij is het het belangrijkste dat ik rustig tv kan kijken gebruiken zonder dat de televisie vastloopt, freezed, reboot o.i.d. en ik allerlei trucen moet toepassen om weer werkend beeld en geluid te krijgen.

 

Daarbij is mij niet bekend wat jij bedoeld met 'algemene freeze issue': Ik heb met de nieuwe update geen last van spontane reboots. Wel heb ik nog last van het feit dat af en toe het onmogelijk is om met de afstandsbediening van kanaal te wisselen als een soort 'freeze' is.

 

Je zegt: "Dan kan er verder gekeken worden naar andere performance issues". Wat mij betreft zijn er meer issues dan alleen performance. Ook ben ik benieuwd wat je bedoeld met "dan kan er.." Wat zijn de plannen van Sony? Zijn ze nu druk bezig met het oplossen van de bekende problemen (eventueel samen met google)? 

 

Ik neem het je verder niet kwalijk. Ik ben juist heel blij met de reacties en opmerkingen in dit forum. Iedereen reageert het hier met de beste voornemens. Ook word ik er een stuk wijzer van en heb echt het gevoel dat er ooit verbeteringen op komst zijn.

 

Bottom line zit ik nog steeds met een tv waarvan ik baal dat ik deze aangeschaft heb en nu nog de mogelijkheid om terug te brengen. Maar als op korte termijn de genwenste verbeteringen doorgevoerd worden dan blijft het een nette tv waar ik blij mee kan zijn.

 

mootje1965
Ontdekker

Vince-E

Ik heb nog steeds last van het freez issue,

Ik ga nu toch een test doen met fabriekinstelling

Ik hoop dat mijn tv dan niet meer problemen heeft met zappen naar een andere kanaal en ik de tv moet resetten 

mauricebuiten
Ontdekker

Voor de mensen die een fabrieksreset doen: Vergeet niet éérst je CI module eruit te halen voordat je de reset doet! Het schijnt zo te zijn dat de reset anders niet goed werkt.

 

Bij mij werkt de nieuwste update uitstekend, geen freezes meer.

Nog wel problemen met de infobalk die blijft hangen, en mijn Sony Home Cinemaset waarvan het volume wel harder kan maar niet zachter dan het volume waarmee ik de tv opstart.

Hiervoor gaf de volume balk 100 aan als de Home Cinama aan ging, maar na de update van 14 Oktober gaf het volume 0 aan bij het opstarten. Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

 

Groeten, Maurice.

 

 

 

 

mootje1965
Ontdekker

Tv zonder cammodule naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Wel is het zo dat als ik mijn tv opnieuw aanzet hij aangeeft geen module aanwezig informatie niet beschikbaar, beeld op zwart. 

Na 5 seconden verschijnt er beeld en doen alle zenders het ineens  klopt dit of is er iets fout gegaan. 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Jammer dat de TV nog steeds super traag word en bijna onbruikbaar na dagen van TV kijken. Het is bijna onmogelijk om kanalen te wisselen en het intypen van een nummer duurt soms 10 seconde 😞 Alleen een reboot lost dit op.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat ervaar ik niet, vorige week dinsdag 1 reboot gehad met reset. Hier is het toestel even snel als na de update v2637b zonder dat er reset is uitgevoerd. Het is wel opgevallen het nu wel langer duurt voordat de infobalk weg gaat als de zender HbbTV ondersteunt t.o.v. de v2305.

 

De fabrieksreset en update van v2637b is met de CI+ module in het toestel uitgevoerd, zonder enig probleem.

 

Ben trouwens bezig met diverse apps om deze uit te schakelen of de meldingen uit te zetten.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

@Vinc_E, Ik heb geen vastloper meer gehad tot dusver 🙂 Wel dat ik 1x alleen maar kon zappen met + en - en de tv reageerde niet op de numerieke toetsen. Na aan /uitzetten was het probleempje weg. Een belangrijke stap is gezet, mede dankzij ons als gebruikers, fijn, zo komen straks misschien ergens... Het enige waar ik persoonlijk niet happy mee ben is Sony customer support en Sony zelf, ik ben nooit teruggebeld etc. Ik mis een gebaar vanuit Sony. Vanaf begin juli ben ik proefkonijn en na dik 4 maanden kan ik pas een avondje normaal tv kijken. De tv heeft nog niet alle geadverteerde functies en ik vind de snelle, plotselinge daling (299€!) van de advies prijs niet netjes en deze zet staat niet in verhouding tot eventuele marktwerking... Sony moet een gebaar doen naar de klant die meedenkt en in vertrouwen een product heeft aanschaft. Geld compensatie is een optie, maar geen must. Het belangrijkste vind ik garantieverlenging. Dat de termijn pas ingaat als de tv de functies heeft waarmee destijds geadverteerd is bijvoorbeeld. Daar ga ik naar informeren. Desnoods via een tros radar oid. Ik houd jullie op de hoogte.
profile.country.NL.title
Obelix1959
Lid

Vanavond voor tweede keer vastloper en reset na de update, de eerste was al na 30 min. vorige week. Daarna dus bijna een week goed gegaan. We gaan de goede kant op. Heb na zo'n vastloper nog wel eens een probleem om mijn subwoofer SWF-BR100 weer aan de gang te krijgen. USB wordt na de reset niet herkend. Dus weer eerst een reset zonder USB dongle en dan weer de dongle erin, lost het meestal wel op. Ik heb geen Ziggo maar kijk wel via CI+ module naar CAI Way aanvoer in Harderwijk, is een eigen Kabel-net, dus kan met een oudere versie CI+ Module HDTV kijken. TV voelt inderaad soms wel ineens traag aan met zappen, maar dat duurt dan even een minuut en gaat daarna weer normaal verder. Ik heb geen problemen met de Info-balk, geeft tijdens zappen programma-info en verdwijnt na een aantal seconden.