Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Nee hoor, eerst de update en daarna de factory reset kan ook gewoon.
Als de update (v2637) al is/was geinstalleerd, hoeft deze niet nogmaals geinstalleerd te worden na een fabrieksreset.
Een fabrieksreset verwijderd alleen instellingen/aanpassingen die door de gebruiker ingevoerd en alle zelf geinstalleerde applicatie's.
73's
Vandaag vooe het eerst weer een klein hikje. EPG duurde erg lang om te starten en wisselen van de kanalen werkte ook niet.
Dit was echter na een soft restart weer opgelost. Het eerste probleem sinds installatie van de laatste firmware.
We houden het verder in de gaten.
Zal het heel zachtjes zeggen maar het gaat hier de laatste dagen heel goed na de update
Dat is heel goed om te horen!
Ook van de personen die alsnog last hadden van een reboot na de update, heb ik niets meer vernomen?
Ook ik ben een week na de herstel update een tevreden tv kijker, al met al slechts 1 keer een spontane reboot, en 1 keer een vreemde melding dat er een update was. Thx voor de moeite, en hopelijk dat de volgende grote update eerst goed getest wordt, want het kost Sony toch klanten.
Door de speciale update zijn mijn spontane reboort weggebleven. Dat is goed nieuws!. Heb afgelopen week na de update maar 2x de stekker uit het apparaat hoeven halen.
Ik heb de update en de factory reset gedaan zodat alle instellingen terug naar de default zijn gegaan.
Ik blijf nog wel een aantal vervelende problemen houden maar dat ga ik maar oplossen door een nieuwe externe decoder van Ziggo te gebruiken.
Het lijstje van punten die ik niet goed zijn van Sony zijn
- Vastlopen van de tv app nadat ik met andere apps aan de slag ben geweest. Het beeld en geluid blijft gewoon doorlopen maar zappen en volume aanpassen is niet meer mogelijk. Ik kan met de afstandsbediening dan wel de tv 'uitzetten'. Wat betekend dat het beeld zwart wordt maar het geluid blijft doorlopen. Je kunt dan niet meer te tv 'aan' doen door op de afstandsbediening een knop in te drukken. Enige oplossing is de stekker eruit
- Ik heb 2x gehad dat de tv app geen reactie meer gaf doordat ik te snel zapte. Na een ongeveer een minuutje wachten was de app weer responsive
- Heel irritant is de informatie die bovenaan blijft staan. Elke keer op het i'tje drukken is heel vervelend (Met de externe decoder heb ik er geen last meer van)
- Mijn cisco 8485 is onbruikbaar geworden omdat deze crasht als deze gekoppeld is aan de sony tv (met mijn oude tv had ik hier geen last van). Dit is een bekend probleem van de cisco icm met nieuwe tv's maar wel heel vervelend omdat ik nu de decoder dus moet vervangen. Ook omdat opnemen niet mogelijk is met de sony tv ga ik voor het alternatief om een andere externe decoder te gebruiken.
- Zeer regelmatig de melding dat Google Play Services is gestopt
Over het algemeen vind ik het erg jammer dat de TV niet 'af' is en dat ik alsnog een nieuwe externe decoder moet aansluiten. Mijn bedoeling van de nieuwe tv was vooral het energieverbruik verlagen doordat ik minder apparaten nodig had (en de oude plasma was nogal een stroomverbruiker..)
En hoe crappy de implementatie van de sony tv is ben ik nog steeds erg blij met Android TV. En dan vooral omdat ik zelf apps ontwikkel voor android en nu ook mooi kan experimenteren. Voor mensen die gewoon tv willen kijken zonder teveel problemen zou ik deze tv niet adviseren.
Lijkt er dus op dat je nog een vorm van vastlopen hebt op jouw toestel wat niets te maken heeft met kijken via CI+?
Hij heeft gelijk, eens in de zoveel tijd word de TV even niet responsive. Dan wacht je een seconde of 10-15 en dan werkt alles weer. Dat staat volgens mij los van het CI+ verhaal. De TV is sinds de 2637 update wel nu niet meer gecrasht bij mij, alleen merk je soms dat het menu opeens zeer traag word even. (Merk dat vooral nu een tijdje wisselen van HDMI kanalen en/of TV).
De conclusie dat het niet bij het CI+ verhaal hoort is mijn inziens te voorbarig. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat bij jullie het 'CI+ verhaal' betekend 😉
Het crashen dat ik bedoel is het crashen van de tv app. Crasht als je weer naar TV gaat. Op dat moment gaat de tv app natuurlijk weer verder met decoderen van de stream dus het kan wel te maken hebben met de CI+. Mee eens dat het niet hetzelfde probleem is als de spontane reboots