Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Ook hier een UPC CI+ module met smartkaart, alleen op een zeker moment met de v2306 reboots gehad. De v2637 heeft dit opgelost en ben weer een tevreden AndroidTV 2015 gebruiker.
73's
Ik ben vandaag naar de Ziggo winkel geweest en heb het probleem aan de vriendelijke Ziggo medewerker uitgelegd. Hij zei: ja dit Sony euvel is mij bekend, het schijnt dat Ziggo niet 4K gecertificeerd is en hierdoor de genoemde problemen veroorzaakt. Hij rade mij aan om over te stappen naar de Ziggo mediabox, want dat schijnt probleemloos te werken. Hierom heb ik besloten om dat te doen, de CI kaart ingeleverd en de mediabox is nu aangesloten op de TV. Wel een minpunt dat ik nu weer zit met Ziggo AB voor de TV zenders en de Sony voor het online gedeelte. Maar goed we zullen kijken hoe dit zich houdt.
Beetje verwarrend.. Ziggo hoeft niet 4K gecertificeerd te zijn. Ziggo certificeerd TV's en TV's i.c.m. CI(+) modules.
De Sony TV's van de X85B en X85C serie zijn (nog) niet gecertificeerd door Ziggo. (zal idd wel door de issues komen die we hier zien).
Je hebt nu dus je Smart TV omgetoverd tot Smart monitor ;-). Maar goed, iig kun je probleemloos kijken.
En ik geloof dat je de ziggo AB de Sony AB commando's kan leren.
Nu net weer voor et eerst sinds de update een 'freeze' van het beeld gehad. IK kom thuis en zet de televisie aan. Automatisch gaat die op het laatste kanaal RTL4. Binnen 3 seconden staat het beeld vast.
Vervolgens had ik nog de hoop dat dit nooit aan de televisie kon liggen want die had inmiddels de zaligmakende update gehad, dus het moest aan RTL liggen. Ik wil dus zappen naar het volgende kanaal. Het beeld gaat op zwart en vervolgens komt het sony symbool, weer op zwart en dan het android logo dat de televisie opnieuw aan het opstarten is.
En dit alles op mijn veels te dure KD-49X8305C
Ik heb ook de laatste firmware update geinstalleerd en ondervind nog steeds allerlei opstart problemen.
Soms start de tv niet op met RC maar wel na wat gepruts met de TV Sideview app.
Ook heb ik regelmatig een zwart beeld. Echter het geluid van de geselecteerde zender komt dan wel door. Naar 'home' gaat wel en is ook gewoon beeld. Opnieuw opstarten lost dit probleem dan weer op....
Spontane restarts zie ook ook nog voorkomen. Ik gebruik m'n tv met een ziggo CI+ module.
Zijn deze issues bij Sony bekend?
Ja hoor deze zijn bij Sony bekend
Ze beloven al maanden dat met updaten de problemen zijn verholpen of 1van de vele problemen.
Alleen het lukt niet en zijn wij de dupe.
Ik waarschuw alvast meer dan dit doet Sony niet.
Toupet
Ik heb er een Sony home cinema set eraan hangen op hdmi 4
Problemen die ik ondervind:
Afstandsbediening die niet meer reageert, soms al na zeer korte tijd
Geluid dat nog met bepaald interval wegvalt
Zwart scherm met wel geluid, geen reactie van AB
Vreemde melding die regelmatig bij NPO1,2,3 door beeld flitst
NOS app die na tientallen seconden crasht (vaste internet verbinding)
Ondanks laatste update toch nog paar keer reboot gehad, hoewel dit is verbeterd met update
Heb volgende apparatuur aan 55x8505C hangen :
- Bose cinemate II systeem verbonden met optische uitgang
- Sony Blu-ray speler via HDMI 3
- Logitech toetsenbord (Bluetooth dongle in USB 1)
Vergelijkbare problemen met mijn KDL-55W755C. CI+ module van Quantis (v 1.3) word random niet herkend door de TV, waardoor ik geen digitaal gecodeerd signaal ontvang.
Ook soms zeer langzame of geen response van de AB. TV 'hangt' soms.
Geluid is zeer matig!
TV geeft vanaf dag 1 al deze problemen.
Leverancier en Ziggo kunnen niet helpen.
Een (draadloos, Bluetoot) toetsenbord aansluiten om te internetten op de (meegeleverde) Opera browser ... Forget it!!!
Altijd Sony TV's gehad maar dit lijkt echt een 0.1 product. Wat een slecht product!!!
Welkom in de Sony community,
- Is de CI+ module bereikbaar via het menu?
- Geluid vanuit een platte TV is altijd al een probleem, al is het met de 2015 line al een stuk verbeterd.
- Welke firmware versie wordt er op dit moment gebruikt?
- TV-Sideview op een telefoon of tablet is misschien wel de oplossing om te internetten.
73's