annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ik ben nu 2 dagen aan de mediabox, heb nu geen problemen meer met vastlopers, het vervelende is alleen dat ik 2 AB'en nodig heb, dat is vooral lastig als je video's snel wil casten naar deTV.

Ik blijf dit forum volgen en zodra er een adequate oplossende update komt dan ga ik weer de CI+ module proberen.

Je moet wat, en ik verwacht ook niet dat Sony coulant is om ons een goede regeling aan te bieden, en ik ben ook niet van plan om deze TV met groot verlies om te ruilen, het wachten (voor mij) is dus op deze big update die ons allen uit de brtand helpt!

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

De stand na een aantal dagen,

Tot 3 keer niet meer reageren op de afstandbediening, de oplossing was de stekker er uit.

Verder niet echt snel met het zappen dit kan volgens mij veel sneller

Netflix, youtube, Vevo werken na wens

Gaat dus wel de goede kant op, ik had al zachtjes geroepen dat het goed ging enne dat blijf ik ook doen, het iis helaas nog steeds niet perfect,

 

Na 27 jaar Sony Tv is dit de slechste aankoop, 

 

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Afgelopen weekend de Ziggo Horizon mediabox ontvangen en aangesloten. Wat een verademing! Zappen gaat een stuk sneller, kan weer opnemen etc. Het is jammer dat ik deze oplossing nodig heb want één van de redenen voor een nieuwe tv was om het aantal apparaten en afstandsbedieningen te verminderen en dat is helaas niet gelukt

 

Ik had nog een automatisch reboot gehad. Deze keer wel vreemd. Meestal had ik reboots/crashes als ik iets met de CI+ deed. Bijvoorbeeld zappen, of switchen van youtube naar digitaal kijken en vice versa

Na aansluiting van de Ziggo box had ik een automatische reboot /crash na het switchen HDMI 4 naar het google hoofdscherm... Die had ik nog niet eerder meegemaakt.

 

 

 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

robertdewolff

 

 

Heb zelf ook de horizon box, maar ben er achter gekomen dat met ci+ of horizon box de tv crasht gewoon naar enige tijd. Gisteren morgen deed de tv helemaal niks meer, dus ik dacht laat maar(straks maar weer de stekker eruit),na en min of 20 ging de tv gewoon  vanzelf aan. En paar dagen terug ook en vastloper. De tv heeft blijkbaar last van te snel zappen, en van hdmi terug naar de tuner, blokkeerd/zwarte scherm is de resultaat.

Ik lees wel dat er forum gebruikers zijn die min of meer geen problemen meer hebben na de laatste firmware update. Kan dat liggen aan de hardware configuratie met verschillende modellen?  Eind van de maand weer en update? Van wat er mij verteld  is gaat het om android marshmellow versie aangepast voor tvs. Ik heb gesproken met en sony rep in de winkel en die is er van overtuigd dat deze nieuwe marshmellow alle problemen oplost.

Het is nog even afwachten.

 

Fixmeplease

 

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Bij mij gaat het toch redelijk goed. Geen vastlopers meer alllen zappen gaat wat traag.

De update zal hopelijk een eind aan alle schonnheidsfoutjes maken want beeld verdient beter.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hardware is exact hetzelfde voor de Android modellen. Ik weet niet waar het aan ligt. 

Sony is op de hoogte dat sommige nog issues hebben. Zwart beeld met geluid, de verschillende vastlopers en herstartende toestellen zijn bekend en wordt aan gewerkt. 

 

De nieuwe software zal deze week getest worden door Sony. Ik laat het weten als een inhoudelijk update kan geven hierover. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Vinc_E

 

Goed om te horen dat er aan gewerkt wordt.

 

Bedankt voor de reactie.

 

Fixmeplease

 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Toevallig kreeg ik gisteren avond (bij switchen van HDMI device naar Digitale TV) een spontane reboot. Eerste keer in 2 weken tijd. Tot dusver werkt het verder prima.

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Gaat bij mij ook aardig goed. Reageert wat traag op de afstandsbediening en als je dat niet forceert gaat het heel acceptabel. Dus iets geduld.

peterdoomen
Ontdekker

Ik krijg zojuist ( 17-11) mail van het Sony Support Team ( Yannick) dat er een nieuwe update te downloaden is. Juist ja; die van 3-11-2015. Waarschijnlijk is Sony Support ook een paar weken bevroren geweest. Deze heb ik 4-11 reeds geinstalleerd en bleek tot 15-11 inderdaad er voor te zorgen dat ik geen "bevriezende" afst.bed. en alle daar uit volgende ellende meer had. Hoera. Helaas ging het op 15-11 s'avonds weer 3x mis. Gisteren slechts 1x. Ik heb mijn dealer gemeld dat ik van hem een oplossing verwacht en wel op zeer korte termijn. Hij heeft een Sony Help Service ingeschakeld welke bij mij thuis komt kijken. Ik ben er zeer wel klaar mee na 3 maanden geprul. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat deze problemen zo ontzettend lang mogen duren? Eind volgende week gaat helaas rechtsbijstand voor me aan het werk om restitutie van de aankoopsom te bedingen.