annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je naar het afgelopen jaar kijkt, zie je dat Sony dat soort updates continu uitbrengt. 

Ik denk dat het pas zal afnemen wanneer het op een acceptabel niveau komt. Volledig de support droppen, zie ik niet gebeuren. Als een provider iets aanpast waardoor niemand kan zappen, is dat niet een wenselijke situatie...

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

Dat is bijna net zo onwenselijk als een software update van Sony die zappen onmogelijk maakt? :tongue:

Spoiler
#ouwekoeien #sloot #grapje

Ben benieuwd wanneer de update naar Android 6 eens het licht gaat zien. Is daar onderhand al meer info over?

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik heb het met een ander apparaten van andere fabrikanten meegemaat . De ene deed totaal niets aan zn smartv updates .EN de andere maakte het nog spannender . Kocht een blurayspeler .na paar maanden zie ik een update in installeer deze en wat bleek heel het smartv gedeelte weg ..Later bleek dat ze hun consumenten electronica verkocht hadden aan een ander .En ik zit met een blurayspeler die nog een smartv progje erop heeft staan . 

Fabrikanten zijn leuk als je iets van ze koopt .Maar erna wordt het snel minder . Zeker gezien de ellende die die bugs de afgelopen jaar veroorzaakt hebben zou je verwachten dat zij wat exras zouden doen voor hun klanten .

Zo weet ik dat oud modellen phillps met de eerste android tv ook een berg ellende waren .Mijn collega heeft daar een mooie shieldtv aan overgehouden . phillps zou eerst een eigen box naleveren dat konden ze niet daarom die shield , Zij tegen mn collega al die kun je beter hebben als die phillps box 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@ehvwheelboy

Wat een nare ervaringen allemaal.

Weet niet wat je onder "grote" update verstaat, maar de laatste 15 maanden zijn er heel wat grote (>1,1 GB) updates door Sony beschikbaar gesteld, heel wat verbeteringen en uitbreidingen. De volgende grote update zit ook alweer in de pijplijn.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Dat wat jij beschrijft een update van 1 gig is gewoon het hele pakket .Wil niet zeggen dat werkelijk alles verbeterd is . Denk dat je het simpel kan zien als je zegt je hebt een pakket daar verander je wat in om vervolgend het geheel weer opnieuw te laten installeren .

Een grote update is bv als je van android 5.1 naar android 6.01 gaat .Dan moet er veel worden aangepast qua drivers en div andere dingen .Ook de basis kern is dan geheel veranderd , Bij een update die we nu gehad hebben is de basis kern hetzelfde gebleven .En zijn er in div programmas verbeteringen aangebracht .

PepperNg
Lid

Weer een hoop problemen hier sinds de laatste update...

Meteen na de update viel zo nu en dan, 1 a 2x per dag ofzo, het geluid wel eens een halve seconde weg, geen denderend groot probleem, maar het is sinds toen wel steeds erger geworden...

Ondertussen: na een hard reboot is alles eventjes prima, maar na een uur begint af en toe, nu zo'n 3x per uur, het geluid weg te vallen. Wanneer dit gebeurt beginnen zich ook lipsync problemen te vertonen. Na een aantal uur kijken loopt het geluid zo'n 1 a 2 seconden!!! achter op het beeld. Dit is zowel via TV-speaker als via Audiosysteem het geval. Hier valt dus bijna niet meer naar te kijken tot grote ergernis van iedereen hier in huis.

Een harde reboot fixt de lipsync maar die wordt daarna weer geleidelijk opgebouwd naarmate het toestel langer aan staat.

Heel erg jammer dat er dus wederom een update is die, wanneer het eindelijk allemaal REDELIJK in orde was, de zaken weer flink achteruit zet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Begrijp niet waar bij sommige de audio sync probleem onstaan. Is het in de hardware of in de software? Dan moeten wij allemaal er last van hebben toch? Ik zowel niet in de DVBC/DVBS als in de HDMI mode. Dan blijft de enigste oorzaak de gebruikte beeld instellingen van het toestel door de gebruiker.

73's

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik snap het ook niet. Dergelijke problemen komen bij ons (gelukkig) niet voor.

ik heb heel soms dat er geen geluid uit de versterker komt maar een keer opnieuw opstarten van de tv lost dit op.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@PepperNg

Aan je history te zien heb je overal wel problemen mee met het toestel.

Maandagochend produkt???

Laat er eens nakijken.

Wat bedoel je met "harde reset"???

De groene knop 10 seconden ingedrukt houden of de fabrieksinstekkingen uitvoeren???

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Kreeg gisteren een melding van een nieuwe update, iemand deze al uitgevoerd??