Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Voor welk type tv???
Hier nog geen update, zelfs geen "beta" versie nog op dit moment.
Loop je niet enkele weken achter met updaten?
73's
Lol ja... heb auto update uit staan en zie nu met pas dat de update al van juni is.. excuses!
De laatste 2 maanden moet ik om de week zo'n beetje de HD zenders, behalve NPO, opnieuw installeren, hebben meer mensen hier last van? Dit kan vervelend zijn, want installeren kost tijd, en hierdoor kan je een gedeelte van een programma missen. Nog een vraag wie heeft een oplossing voor dit euvel?
Ik heb hier ook last van, KD-55X9005C
Na de laatste firmware update start mijn tv regelmatig opnieuw op. Zeer irritant. Tevens werkt de action menu knop op de afstandsbediening niet meer. Alle andere knoppen werken wel. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een KD 65XD8577.
Wordt er geen update uitgevoerd van bijv. een app?
Al eens het toestel opnieuw laten opstarten d.m.v. de groene knop 10 sec ingedrukt te houden?
Het soms opnieuw installeren van de gecodeerde zenders is mijn ook opgevallen.
73's
Voor zover ik weet werden er op dat moment geen apps geupdate.
Als ik het toestel opnieuw laat opstarten is het euvel even verholpen, maar als ik mijn decoder weer aan heb gehad of dat er een ander media-apparaat aan heeft gestaan werkt de knop weer niet. Ik heb al geprobeerd om een andere HDMI-ingang te nemen, maar ook dat mag helaas niet baten.
Sinds kort heb ik via de HDMI ingang een (Ziggo)Dreambox aan de X8509c hangen, maar ik ervaar deze problemen niet.
Is het geen HDMI instelling in de decoder?
suc6 ermee,
73's
Gisteravond heb ik de nieuwe firmware update uitgevoerd voor mijn tv. Voor zover ik nu heb gemerkt zijn de problemen bij mij verholpen.:smileyhappy: