annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voor welk type tv???

Hier nog geen update, zelfs geen "beta" versie nog op dit moment.

Loop je niet enkele weken achter met updaten?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Lol ja... heb auto update uit staan en zie nu met pas dat de update al van juni is.. excuses!

profile.country.NL.title
petere6
Lid

De laatste 2 maanden moet ik om de week zo'n beetje de HD zenders, behalve  NPO, opnieuw installeren, hebben meer mensen hier last van?   Dit kan vervelend zijn, want installeren kost tijd, en hierdoor kan je een gedeelte van een programma missen. Nog een vraag wie heeft een oplossing voor dit euvel?

profile.country.NL.title
nulzeventig
Ontdekker

Ik heb hier ook last van, KD-55X9005C

Blink2010
Lid

Na de laatste firmware update start mijn tv regelmatig opnieuw op. Zeer irritant. Tevens werkt de action menu knop op de afstandsbediening niet meer. Alle andere knoppen werken wel. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een KD 65XD8577.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Dito, plus wat ik al eerder aangaf, het opnieuw installeren van de HD
zenders (behalve de NPO).

Inderdaad vervelend, lijkt mij ook dat dit aan de laatste update ligt,
daarvoor had ik deze problems niet.

Kortom tijd voor een nieuwe update om dit lek te dichten, jammer dat Sony
e/o Google deze android TV's niet goed werkend kunnen krijgen.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Blink2010

Wordt er geen update uitgevoerd van bijv. een app?

Al eens het toestel opnieuw laten opstarten d.m.v. de groene knop 10 sec ingedrukt te houden?

@petere6

Het soms opnieuw installeren van de gecodeerde zenders is mijn ook opgevallen.

73's

Blink2010
Lid

@pa3eia

Voor zover ik weet werden er op dat moment geen apps geupdate.

Als ik het toestel opnieuw laat opstarten is het euvel even verholpen, maar als ik mijn decoder weer aan heb gehad of dat er een ander media-apparaat aan heeft gestaan werkt de knop weer niet. Ik heb al geprobeerd om een andere HDMI-ingang te nemen, maar ook dat mag helaas niet baten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sinds kort heb ik via de HDMI ingang een (Ziggo)Dreambox aan de X8509c hangen, maar ik ervaar deze problemen niet.

Is het geen HDMI instelling in de decoder?

suc6 ermee,
73's

Blink2010
Lid

Gisteravond heb ik de nieuwe firmware update uitgevoerd voor mijn tv. Voor zover ik nu heb gemerkt zijn de problemen bij mij verholpen.:smileyhappy: