annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
erikloman
Ontdekker

Mijn TV KDL-50W755C herstart zichzelf ook elke 30 minuten sinds the laatste firmware 😞

Ik heb al twee emails van Sony hierover gehad en ze zeggen dat het probleem niet bekend bij ze is:

--- 8k --- 

Het is geen bekend probleem met deze update. Vandaar dat nog een aantal suggesties heb, waarbij ik benieuwd ben of die het probleem doen verhelpen.

Kunt u het volgende daarom eens proberen:

• Bravia Sync uitzetten. Dit kunt u doen in INSTELLINGEN - EXTERNE INGANGEN
  • Aangesloten apparaten loskoppelen. Deze kunt u vervolgens één voor één weer aankoppelen om te kijken of het probleem terugkomt.

--- 8k --- 

Ik heb dit reeds gedaan maar het heeft niets geholpen. De TV herstart zichzelf nog steeds elke 30 minuten.

Ik zou dolgraag terugwillen naar de vorige firmware maar dit is volgens Sony niet mogelijk 😞

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Hmmm, dit is ook de eerste keer dat ik dit hoor mbt deze update... Heel vreemd.

Iets waar je waarschijnlijk niet bepaald op zit te wachten, maar als laatste redmiddel. Al een factory reset geprobeerd?

erikloman
Ontdekker

Ja dat was de eerste suggestie van Sony support. Heeft niet geholpen.

Ik hoop dat er snel een update komt want erg irritant TV kijken zo. Kon ik maar terug naar de vorige firmware.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Dat is mooi, ik kreeg 2 andere type splitters mee en die voldeden niet.  Ik heb nog steeds een goed beeld, met dank aan een reactie oplossing op het Ziggo forum!

nigoova89
Ontdekker

Hallo iedereen, 

weet iemand of mijn tv 49x8305c een HDR update gaat ontvangen of dit niet op de planning staat?

groeten Nico

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Ben bang van niet, heb zelf de zilveren versie de kd-49x8307c.

Deze heeft een ander type scherm heb ik wel eens voorbij zien komen, denk dat het daarom niet mogelijk is

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zelfs als dat toestel een HDR upgrade zou krijgen, daar zie je echt weinig tot geen verschil mee. 

Leuk artikel over HDR: http://ca.rtings.com/tv/learn/hdr-vs-sdr 

Wanneer komen er nieuwe apps. Het zou toch gewoon moeten zijn alle apps te draaien die ik ook op mijn andere android apparaten kan gebruiken. Android TV draait toch gewoon ook op Lollipop 5.1 net als mijn Samsung S6 en mijn galaxy tab.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@jeffreykaya

Stel je vraag aan de ontwikkelaars van de app's, die zijn verantwoordelijk hiervoor en nogmaals niet Sony.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Apps voor de telefoon zijn helaas simpelweg niet automatisch geschikt voor de tv... Ontwikkelaars moeten dat specifiek aangeven en ontwerpen.