annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook heir een week of drie geleden zoietsaan de hand gehad. Al dacht ik dat de oorzaak de Soundbar was die het toestel aan had gezet. De SB stond namelijk aan i.v.m. een audio stream, de SB stond in het home menu en het toestel had het komplete menu op het scherm.

Dacht na de laatste update het (eindelijk) geheel rustig is, zowel hier als op Tweakers.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
djohnlord
Lid

heb soms nog dat tv zegt dat ik geen internet heb,als ik tv opnieuw opstart is het er wel weer,zit gewoon met lankabel aangesloten

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Afgelopen zaterdag na 15 maanden gebruik ook voor het eerst de melding gehad dat er geen contact kan gemaakt worden. Na de bekende 10 sec groene knop reset was de lan connectie weer in orde.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
amrnld
Lid

Hier sinds de laatste update ook weer wat problemen.

1. Na-ijlen van geluid via soundbar (SPDIF) (is noot weggeweest overigens)

2. Netwerk valt van tijd tot tijd uit. Ik krijg het IP nu via DHCP( met reservering), dus zal een hard ingevoerd IP addres eens proberen.

3. TV wordt na verloop van tijd weer super traag. (groene knop methode weer moeten gebruiken) Dit is na de laatste update overigens. Hiervoor weining problemen gehad.

4. EPG traag

5. Geluid valt soms een seconde of twee weg tijdens het TV kijken.

Ik was net een klein beetje tevreden en ik hoop dat de volgende update weer wat soelaas gaat brengen. 

Tot nu toe gaat het wel. Maar als de vrouw er genoeg van krijgt gaat de TV eruit en komt er een LG, Panasonic of Samsung in. Ik heb al teveel tijd en geduld in de TV gestopt om er mee door te gaan.

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Meh, hier ook sinds de laatste update zo af en toe dat de tv niet uit standby komt. Moet dan de stekker eruit trekken en via de powerknop op de achterkant opnieuw opstarten. Gebeurde direct na de update bijna dagelijks, nu iets minder vaak gelukkig.

Verder ook kort na de update opeens dat de tv mijn thuis-netwerk overhoop gooide (waarschijnlijk was dat iets icm ingestelde dns servers... Nu al een tijd niet meer voorgekomen).

Geluid dat doorijlt na uitschakelen tv heb ik hier ook last van, beroerde is vooral dat hierdoor de receiver eerder uit lijkt te schakelen dan de tv (heb een harmony die alles automatisch doet, heb al delays ed ingezet maar zonder succes) en de tv naar interne speakers overschakelt. De helft vd keren moet ik na het aanzetten deze weer handmatig op 'speaker system' zetten.

Trage EPG (en niet heel soepel werken, scherm zwart enzo) ook al langer last van maar vooruit.

Al met al was het best ok, maar is het met de laatste update voor mij dus zelfs wat minder geworden. Hopen dat de 6.0 versie echt een verbetering gaat zijn... Maar vermoedt dat de cpu ook deels verantwoordelijk is, helaas gewoon niet een heel degelijk beestje.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Dat niet uit de standby komen heb ik ook af en toe .heb het zelfs 2x meegemaakt dat hij zelfs met opstarten zwart bleef.

Nog steeds youtube en netflix problemen .Bijde veroorzaken regelmatig dat de tv opnieuw opstart .

Dan regelmatig (ook niet altijd . Dat mijn kabel reciever (is een 4k kabel reciever van kpn) stotterend beeld geeft op de tv . ik neem dit pas waar sinds de laatste update . Aan internet snelhied kan het niet liggen heb 500mb glasvezel en alles is bekabeld (tv en iptv kpn kastje)

de video app duurt soms een eeuwigheid dat hij de usb stick ziet met wat er opstaat .VLC en MC player hebben daar geen problemen mee . Soms beeld en geluid vervorming bij afspelen van films op de video app . VLC en MX doen het dan goed .Start je de tv opnieuw op en kijk je de zelfde film waar je problemen mee had .Dan speelt hij hem ineens wel goed af .

Ik begin zo langzamerehand te denken een nvidia shield tv aan te schaffen want .Heb die tv nu dik jaar en toh een en al software problemen .

Heb hier ea dagen een nvidia shield tv uitgeprobeerd van min broer en dat ding ben ik geen bugs tegen gekomen .

amrnld
Lid

Ik moet aan mijn voorgaande lijstje toevoegen:

Bij overschakelen naar een kanaal, of het kiezen van een kanaal vanuit de EPG blijft soms het beeld op zwart. Geluid speelt dan wel. Even heen en weer schakelen lost het wel op. Maar lastig is het wel.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Een ding ben ik wel benieuwd na en dat zou sony sieren als ze daar eens een uitspraak over doen  .Hoelang ze de 2015 en 2016 modellen blijven ondersteunen .Sinds er op het 2015 model al dik jaar niks als bugs op zitten . Moet er niet aan denken over een jaar met een tv te zitten die me 3000 euro heeft gekost met een en al bug 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hangt er vanaf wat je bedoelt met ondersteuning. 

Google gaat over de Android software en compatibiliteit met de hardware in het toestel. 
Wat betreft bugs of het toestel naar behoren werkt, kun je verwachten dat dit blijft doorgaan tot er geen grote issues meer zijn.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Dat laatste is wat ik bedoel .Meestal 2 grote updates bij android en dan is het op een uitzondering na gedaan met updates .Maar ging mij meer over verwijderen van bugs niet dat men er na een bepaalde tijd mee stopt en de tv vol bugs blijft zitten