Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Dit zal helaas niet mogelijk zijn, HDMI kan dit prima aan, maar SPDIF of HDMI-ARC helaas niet.
Deze beide kunnen tot AC3 en DTS aan, wat nu al mogelijk is met de huidige Kodi en Android versie.
Wil je echt voor de HD geluiden als DTS-HD, Dolby TrueHD,Dolby Atmos en/of DTS:X gaan, zul je naar externe kastjes moeten kijken, waarbij je het beste het Kodi forum kan bekijken: http://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=112
Het is aan KODI zelf om die ondersteuning te bieden. Bepaalde testversies (nightly builds) hebben deze functionaliteit wel.
Je hebt geen extern kastje nodig hier voor. Een extern kastje, kan genieten van andere ondersteuning. Wat in het geval van snelheid uit kan maken.
Wil je daarmee zeggen dat Kodi op onze TV's kan zorgen dat we Dolby Atmos oid kunnen krijgen via de versterken?
Want dan ben ik benieuwd hoe je het geluid wil laten lopen, aangezien zowel SPDIF als ARC geen HD audiosignalen ondersteund.
Nop je hebt gelijk. Ik vergelijk mijn android TV shield kastje met wat op de toestellen draait hierbij.
Maar daar kan het wel, want het is een rechstreekse HDMI verbinding.
Ik probeer een activatiecode te krijgen om mijn TV toe te voegen aan mijn Sony Entertainment Network Account toe te voegen.
De code zou je kunnen vinden volgens deze beschrijving: https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/63329/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDY5NzMxMTg0L3NpZC9V...
Als ik "Activate Enhanced Features" druk, dan wordt het scherm zwart... Voor de rest gebeurd er niets meer. Alleen als ik weer op home druk kom ik er weer uit... Iemand die zijn code wel te zien krijgt?
De " verbeterde functie's activeren" werkt nog steeds niet op de Android toestellen.
Vraag me af wat de voordelen ervan zijn.
73's
nope werkt niet,voordeel geen idee,maar vind zet je er wat op,zou het moeten werken
Gaat eg goed met de Sony TV na de laatste Update, (niet die waar Android 5.1 in zit) al enkele maanden geen grote problemen meer gehad helemaal Blij...
Als er OOIT de android 6.0 uitkom zal ik nog eens een update doen, maar het is erg stil op het android front, dus ik verwacht niet dat het er van gaat komen..
De update voor 6.0 komt wel degelijk.
Dat het stil is, betekent niet dat er niks gebeurd. Lijkt me dat de huidige versie juist het meest stabiel is.
Vanuit Sony hoeft er alleen gecommuniceerd te worden bij ontwikkelingen of een hoge frequentie aan klachten.
Is dit nieuw
Sinds de updaten als ik de tv uitdoe blijft het geluid enkele seconden doorgaan met een zwart beeld.
En vamorgen stond de tv ineens aan op het homemenu.
Alle timer staan op uit!
Dus weer last van enige onstabiele toestel sinds de laatste updaten!