annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android Tv herstart na nieuwste update

OPGELOST
profile.country.NL.title
robster19
Ontdekker

Android Tv herstart na nieuwste update

Sinds afgelopen weekend heb ik de nieuwe update van mijn tv kdl 50w805c

echter heb ik nu al 3 dagen achter elkaar een herstart gehad van mij tv. Het beeld blijft vast zitten 3 seconden en vervolgens herstart de tv zich, sony logo verschijnt en vervolgens bewegende android logo .

 

software versie: PKG3 865 0136EUA

 

iemand tips of advies?

45 ANTWOORDEN 45
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, maar had de Google webcase link vanuit het Tweakers topic direct gekopieerd, zonder deze te lezen.

Ook staat hier niet meer in dat de update voor de overige modellen naar Android7 nog dit najaar beschikbaar komt.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Oke. Bedankt in ieder geval.

Ik wacht het resultaat van het terugstellen naar fabrieksinstellingen nog even af.

Misschien geeft de aangekondigde upgrade naar v3885 ook nog enig soelaas.

 Zie ook nog de post van ATHUR_K hierop.

 

Gr, Arie

 

Update 10-07-2017

Inmiddels heb ik al meer ervaring met mijn Bravia TV

Na het opnieuw terugstellen naar fabrieksinstellingen op Vrijdag, kreeg ik zaterdag, na een paar uur tour de france kijken, een spontane uitschakeling van mijn tv. Nee, de Eco stand stond niet geactiveerd en ook de sleeptimer was niet ingesteld.

 

Zaterdagavond een opname gestart naar een USB 3.0 stick op NPO1 van 20:30 tot 21:30.

Daarna direct naar een serie op Netflix gekeken. Na afloop hiervan om 23:30 bleek dat de opname led aan de onderzijde van de tv nog steeds rood brandde. Echter de opname bleek om 21:30 toch gewoon te zijn gestopt. Geprobeerd hierna een nieuwe test opname te starten en even later te stoppen om de rode led uit te schakelen. Lukte niet. Ook de test opname was niet terug te vinden in de lijst van opgenomen programma's De tv dan maar een herstart gegeven door de groene toets op de afstandbediening enige tijd vast te houden.

Hierna was de rode led uit en was de testopname terug te vinden in de lijst van opnamen.

Blijkbaar gaat het fout indien je zowel een opname start en eveneens de Netflix app activeert.

Beide applicaties gebruiken op hetzelfde moment de start en stop toetsen en de navigatie toetsen van de afstandbediening. Blijkbaar gaat hier iets fout.

Inmiddels een advies gekregen van Sony om de laatste software update v3885 te installeren.

Dit zou mogelijk de stabiliteit verhogen.

Indien er meer mensen dezelfde ervaring ondervinden hoor ik dat graag. 

 

Wordt vervolgd.

 

Gr, Arie

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de USB-stick het mogelijk probleem is, verwijder dan deze tijdelijk ofdat na het verwijderen het probleem nog voordoet. De aangekondige update is al meer dan een week te downloaden vanaf de ondersteunings pagina, daar hoef je eigenlijk niet op te wachten, of je wacht totdat de update OTA  rond 12 juli wordt aangeboden aan het toestel

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
edebee68
Ontdekker

Arthur,

 

gisteren de update er nog opgezet vanmorgen alweer de eerste reboot, ben er nu wel klaar mee.

De tv gaat strkas van de muur af en ga vandaag nog een andere tv haeln ( zeker geen sony) jammer dat sony mij nu na 1,5 jaar al extra kosten laat maken en totaal geen thuis geeft met mijn problemen.

Nooit komt er bij mij een sony meer in huis.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@edebee68

 

Uitermate teleurstellend.
Niet alle vooruitgang is een verbetering lijkt wel.
Als Sony zo door gaat, zullen ze wel weinig klanten overhouden.
Jammer dat een op zich zo goede techniek hiermede verziekt wordt.
Sony heeft zich hiermee afhankelijk gemaakt van de programmeer kwaliteit van Google. En we weten dat die nogal eens steekjes laat vallen. Vaak komt het na diverse update nog wel eens goed, totdat zich dan weer een nieuwe versie voordoet en alle ellende zich opnieuw openbaart.
Advies aan Sony: schoenmaker, houdt je bij je leest en probeer goede televisies te blijven maken. Dan kopen wij voor het smart gebeuren er wel een extra kastje bij. (Chromecast, werkt uitstekend)
Het probleem is echter wel, waar koop je nog een TV zonder al deze smart voorzieningen.
 
Gr,Arie
 
 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook hier net met het voor het eerst vandaag aanzetten  van de X8509c een spontane herstart meegemaakt.

 

Applicatie update?

Lijkt mij niet, tijd tussen aanzetten en herstart was ongeveer 5 sec.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Anonymous
Niet van toepassing

Spijtig dat het geen verbetering heeft gegeven. Het probleem is aangekaart bij Sony, maar aangezien het met Android te maken heeft lijkt het er niet op dat er op korte termijn een oplossing voor zal zijn. Meer kan ik vanuit mijn positie ook niet voor jullie doen helaas.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Anonymous

 

Beste Arthur,

Bedankt voor je reactie.

Gisteren de Update naar v3.885 ontvangen en geinstalleerd. Het is nog even wachten of e.e.a. is verbeterd aan stabititeit.

Fa. Hoewel Fa. Sony afhankelijk is geworden van de kwaliteiten van de leverancier van Android, blijven zij wel verantwoordelijk voor het product op zich.

Ik hoop dat Sony zich realiseert dat dit effect heeft op de uiteindelijke verkoopcijfers en omzet.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden dat een op zich mooi product hiermee zich negatief manifesteert en zich hierdoor eventuele toekomstige kopers van zich afkeert. Ik zal ter zijnertijd op dit forum nog melding maken van mijn bevindingen met de nieuwe software release. Dat is alles wat ik nog kan doen. Ik hoop en verwacht dat Sony de rest voor zijn rekening neemt om uiteindelijk toch nog een goed product af te leveren.

 

Gr, Arie Broekhuizen.

 

profile.country.NL.title
banjoke
Ontdekker

werkt ook niet u geeft overal antwoord op en weet alles beter maar werkt niet voor sony??

 

wat dan aandelen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gisterenavond (vrijdag) weer een spontane reset bij het aanzetten van de X8509c.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!