annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android Tv herstart na nieuwste update

OPGELOST
profile.country.NL.title
robster19
Ontdekker

Android Tv herstart na nieuwste update

Sinds afgelopen weekend heb ik de nieuwe update van mijn tv kdl 50w805c

echter heb ik nu al 3 dagen achter elkaar een herstart gehad van mij tv. Het beeld blijft vast zitten 3 seconden en vervolgens herstart de tv zich, sony logo verschijnt en vervolgens bewegende android logo .

 

software versie: PKG3 865 0136EUA

 

iemand tips of advies?

45 ANTWOORDEN 45
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Was er al een beetje bang voor dat het mogelijk een HDMI probleem kan zijn.

 

Wat je kan proberen is de HDMI kabel van Horizon box te vervangen.

 

Probeer eventueel ook eens de Horizon box tijdelijk los te koppelen, eventueel het toestel met de coax kabel verbinden en het toestel instellen voor digitale TV. Dit alleen om het probleem te localiceren.

 

Probeer eens een andere HDMI poort van het toestel.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
edebee68
Ontdekker

Horizon box zit op hdmi 14 en de ps4 pro op hdmi 3 en dan de mediaplayer weer op hdmi1, heb de apparaten onderling al reeds gewisseldd maar de reboots bleven, met de allereerste firmware uit 2015 geen reboots. De reboots is het probleem van de laatste 2 firmwares( ben zelf ict'er dus heb wel enig verstand van software en techniek). Is zelfs zo erg dat de reboots ook plaats vinden als ik helemaal niet thuis was, na 2 weken vakantie thuisgekomen en de tv stond aan ( zal wel voor max 4 uur geweest zijn. Aar dan kijk je toch raar). Sony wilt niet eens de tv ruilen of mij de keuze geven om te ruilen of de tv terug te geven. Ben geen goede reclame voor sony want als mensen mij advies vragen zeg ik meteen : koop geen Sony !

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De HDMI (1)4 is toch de HDMI poort met ARC?

Daar ligt waarschijnlijk het probleem i.c.m. de eco mode van de Horizon box en de ARC mode van het toestel. Staat Bravia Sync ook toevallig nog aan op het toestel?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
edebee68
Ontdekker

klopt HDMI 4 is de ARC poort maar op HDMI reboot de tv even hard zowel met de horizonbox als de ps4 pro op die poort, maakt dus niet uit op welke poort welk apparaat zit. Horizon staat niet op eco mode , bravia sync staat ook niet aan. Zelfs een paar dagen alle apparaten van de tv losgekoppeld en Netflix gekeken maar reboots zijn er nog.

Op mijn klachtenbrief aan Sony in mei ook totaal geen reactie gehad, het liefst zou ik de tv uit het raam gooien.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik weet het nu ook niet meer, je had alles al gedaan wat mogelijk een oplossing kon zijn.

Heb je laatste post geescaleerd, nu maar afwachten op een antwoord van Sony.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

In Mei 2017 een Sony TV aangeschaft. Type KD-55XD8599 fabrikagedatum 2017/1

Ook ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sony TV. Minstens 3x per weer een spontane reboot. Soms moet ik hem zelf opnieuw laten opstarten omdat bepaalde functies het niet meer doen zoals:

Netflix reageert niet meer op de afstandbediening.

Programma's opnemen werkt niet meer evenals het wissen van opnamen.

Geen Beeld maar wel geluid bij het aanzetten van de TV.

 

Vaak na het gebruik van Netflix maar ook het opnemen via een USB stick in de HDD ingang merk ik op dat e.e.a. niet meer goed functioneert.

Ik ervaar dit als bijzonder vervelend. Mijn Software versie is momenteel PKG3.865.0136EUB.

Deze Software Update ontving ik vrij snel na het installeren van mijn TV.

Na ongeveer 1.5 maand met deze problemen te hebben geworsteld heb ik vandaag besloten de TV teug te stellen naar zgn. Fabrieksinstellingen. Echter ik heb hierna nog geen ervaring opgedaan maar ben bereid dit nog verder te posten.

Op de Sony site is er sprake van een Software versie 3.885 als zijnde de laatste. Echter deze heb ik (nog) niet ontvangen.

Ook is mij niet geheel duidelijk wat voor versie TV ik nu heb aangekocht. 2015, 2016, of 2017.

Kan iemand (Sony medewerker b.v.) mij zeggen of ik nog in aanmerking kom voor Android 7 en zijn deze problemen hiermee opgelost?

Als ik het forum doorlees dan ben ik beslist niet de enige en ben toch wel benieuwd naar een duidelijk antwoord van FA. Sony op dit door hun geschapen probleem. Ik ben een Sony fanaat maar deze ervaring heb ik met deze fabrikant niet eerder opgedaan.

 

M.vr.groet

Arie.

profile.country.NL.title
edebee68
Ontdekker

nou ik zou niet teveel verwachten van de kant van Sony, mijn post zijn geescaleerd naar sony maar nog steeds geen reactie vanuit de kant van sony.

Voldoen ze toch aan mijn verwachting want ze laten em al maanden stikken met het probleem, had zelf ook veel sony spullen in huis maar door dit gedrag van sony gaat hier alles van sony uit huis en zal het ook niet meer adviseren aan iemand, je betaald een premium bedrag maar de service is zeer zeker niet premium.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@broekhua

Welkom in de Sony Community,

 

De XD8599 is uit de 2017 lijn. De update v3885 is op dit moment alleen via de ondersteunings pagina van de XD8599 te downloaden, dan uitpakken en de uitgepakte file op een USB-stick zetten.

 

Ben geen Sony medewerker (die weet het ook niet) maar kortgeleden was er op de Sony Android 7 pagina dit te lezen.

 

Wat betreft het opnieuw opstarten, het is mogelijk dat de USB-stick die wordt gebruikt te veel stroom trekt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Anonymous
Niet van toepassing

Hallo edebee68, 

 

We hebben reactie van Sony support ontvangen en het advies is om de laatste software update te installeren, mocht je dat nog niet gedaan hebben:

 

Wij begrijpen uit het overzicht dat de klant deze problemen met het rebooten van zijn televisie zijn gekomen na de laatste software update uit mei (3.865).   

 

Op 28-06-2017 is er een nieuwe softwareversie uitgebracht nl. de 3.885. Hiermee is het volgende probleem opgelost: "Continu opnieuw opstarten na het installeren van firmwareversie 3.845".   

 

De update is te HIER te vinden. Hopelijk zie je verbetering.

 

Mvg, 

Arthur

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia

Bedankt voor je reactie.

Bij het topic android 7 (Nougat) lees ik dat de 2017 modellen gekenmerkt worden met de codering XE8599 i.p.v. XD8599.

Ikzelf vermoed dan ook dat het een 2016 type is.

Gr, Arie