annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

zoemend geluid Alpha 99 m2

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

zoemend geluid Alpha 99 m2

Sinds 1 maand ben ik in het bezit van de A99 m2. Ik heb gemerkt dat de camerabody trilt, weliswaar nauwelijks merkbaar, er is geen bewegingsonscherpte bij het fotograferen, maar wanneer je hem tegen je oor gedrukt houdt is het zelfs hoorbaar. Het geluid laat zich het best omschrijven als zoemend. Daarvoor had ik de A77, deze had dit niet. Aanvankelijk dacht ik dat het steady-shot mechanisme debet was aan het trillen maar het aan of uitschakelen van de steady-shot heeft geen invloed op dit verschijnsel. Zijn er A99 m2 bezitters die dit herkennen?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Goed, vandaag gaat de camera naar het Sony reparatiecentrum en dan maar zien wat er uit gaat komen. Ik laat nog weten hoe dit af gaat lopen. Ik neem het gegeven dat steady-shot altijd actief is zeker mee in de vraagstelling. Mn ook omdat dit kennelijk bij de A77 niet zo is, getuige het feit dat deze muisstil blijft met of zonder ingeschakelde steady-shot.  Verder spijt het mij wanneer ik Insta foto Expert kennelijk verkeerd heb bejegend. Feit dat je omwille van een dergelijke futiliteit er voor kiest om vervolgens maar niet en zelfs nooit meer te reageren vind ik eerlijk gezegd een beetje onvolwassen.

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Morgen naar Bergen op Zoom om de body op te halen. Vanavond de door mij bestelde  Laowa 12mm f/2.8 Zero-D afhalen. Dat wordt een prima weekend!

Uiteraard post ik de bevindingen van de reparateur!

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Camera retour van reparatie en inderdaad: het steadyshot mechanisme  is wat ik hoor, ingeschakeld of niet, in tegenstelling tot mij A77. Ik ben in ieder geval gerustgesteld gezien het niet kinderachtige bedrag wat ik voor deze camera heb betaald. In eerste instantie ben ik dan niet geneigd om naar de winkel te gaan (ben inderdaad niet zo goed van vertrouwen) maar ga eerst bij mede-bezitters te rade. Uitblijven van reacties maakt mij wat zuur. Goed: samengevat: probleem opgelost.