annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

zoemend geluid Alpha 99 m2

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

zoemend geluid Alpha 99 m2

Sinds 1 maand ben ik in het bezit van de A99 m2. Ik heb gemerkt dat de camerabody trilt, weliswaar nauwelijks merkbaar, er is geen bewegingsonscherpte bij het fotograferen, maar wanneer je hem tegen je oor gedrukt houdt is het zelfs hoorbaar. Het geluid laat zich het best omschrijven als zoemend. Daarvoor had ik de A77, deze had dit niet. Aanvankelijk dacht ik dat het steady-shot mechanisme debet was aan het trillen maar het aan of uitschakelen van de steady-shot heeft geen invloed op dit verschijnsel. Zijn er A99 m2 bezitters die dit herkennen?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

 

Welkom op het Sony forum! 

Wellicht kan een van onze experts je helpen. Zo niet, dan zal ik het intern voor je navragen. 

 


Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Dag Eva,

Na 1 week nog geen reacties. Misschien zou je het intern kunnen navragen?

profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi @fiatman 

 

Ik heb je verzoek doorgezet en zal hier op terug komen als ik reactie heb. 

 

 

Groet,

Eva

profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hallo @fiatman 

 

Heb je al gekeken of het geluid ook voorkomt zonder lens? Afhankelijk daarvan kan worden gekeken of het geluid aan de lens of aan de body ligt.



Groeten,
Eva

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Met of zonder lens hetzelfde geluid. Je hoort dat het toestel aanstaat, in bedrijf is zal ik maar zeggen. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is niet iets om je zorgen over te maken. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de beeldstabilisatie. Deze maakt een zoemend geluid.

 

Is het extreem, dan zou ik met de camera naar winkel gaan en laten controleren. Wij kunnen helaas vanaf hier niet beoordelen of het acceptabel is of niet 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Zoals ik al aangaf heb ik al onderzocht of de beeldstabilisatie (= steady shot) de veroorzaker is. Mijn A77 geeft geen vergelijkbaar geluid met of zonder ingeschakelde steady shot. Mijn A99 m2 daarentegen maakt wel geluid met of zonder ingeschakelde steady shot. Het is niet de vraag of dit acceptabel is,  het is de vraag of dit zo hoort. Ligt het aan de beeldprocessor of sensor die verschilt van mijn oude A77? 

Tenslotte vind ik het wel bijzonder dat geen enkele A99 m2 bezitter reageert op deze eenvoudige vraag nml.: hoor je geluid wanneer je de camera na het inschakelen tegen je oor drukt? Naar een winkel gaan is momenteel geen optie, bovendien hecht ik persoonlijk meer waarde aan de ervaring van mede-bezitters van dit toestel. Tenslotte is dat toch de insteek van deze community dacht ik zo?

profile.country.NL.title
fiatman
Ontdekker

Deze week heb ik contact gehad met Sony, iets wat ik wellicht veel eerder had moeten doen. Hun advies is om de camera ter reparatie aan te bieden. Gelukkig heb ik nog garantie. Hoe het afloopt laat ik nog weten via deze community. Op dit moment moet ik helaas constateren dat de community mij niet veel heeft opgeleverd. Op de vraag aan andere A99m2 bezitters om gewoon even hun ingeschakelde toestel tegen het oor te drukken volgt geen enkele reactie. De suggestie dat het hier het steady-shot mechanisme betreft terwijl ik in de beschrijving van het probleem al aangaf dat aan of uitzetten van dit mechanisme niet relevant is doet vermoeden dat men amper leest wat er gepost wordt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zoals aangegeven dat dergelijke camera's een zoemend geluid kunnen maken. En aangegeven als geluid te veel is (volgens jouw gevoel) Dat je beste contact op kunt nemen met de winkel. Wij kunnen op afstand niet beoordelen of geluid binnen de tolerantie valt. 

 

Edit: en beeldstabilisatie is ook actief als je deze uitzet. Alleen compenseert die dan niet meer, maar houdt die de sensor op zijn plek. 

 

En ja heb de moeite genomen om zelf te testen. Bij bevriend Sony dealer. Maar gezien de manier hoe je reageerde en nu weer reageert niet meer de moeite genomen om dit terug te koppelen. /me zal dan ook niet verder meer hier reageren 😇

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web