annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

e mount lens voor prductfotografie

profile.country.NL.title
verhoej
Ontdekker

e mount lens voor prductfotografie

Voor mijn website fotografeer ik armbanden redelijk dichtbij met de sony 18-55 mm lens + macro +4 filter. Nu ben ik op zoek naar een lens die dit ook goed kan maar dan wel zonder dat macro filter. Ik heb adviezen gekregen van een 30mm prime,  25 mm prime tot de sony 50mm 2.8 macro.

 

Is er iemand die mij goed advies kan geven welke lens aan te schaffen, want ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt eigenlijk goede adviezen gekregen!

 

De 30mm en 50mm dedicated macrolenzen zijn eigenlijk perfect logisch: de korte scherpstelafstand (en werkafstand = afstand tussen lens en onderwerp) eigen aan deze macrolenzen is eigenlijk geen probleem voor "niet-levende" onderwerpen zoals producten. Voor macrofotografie met diertjes/insecten wil je wat meer afstand kunnen bewaren en kies je beter voor een wat langere macrolens, zoals de 90mm 2.8 macro van Sony (of alternatieve lenzen van andere merken...).

 

Verschil tussen de 30mm en 50mm:

-30mm geeft je minder werkstand: er zit maar enkele cm's tussen voorkant lens en onderwerp op maximale vergroting

-30mm geeft je een bredere kijkhoek, dwz dat je meer van je achtergrond ziet in de breedte wat lastig kan zijn bij productfotografie (omdat je vaak kleine achtergronden zal gebruiken)

-30mm is een APS-C lens terwijl de 50mm een full frame lens is. Ga je ooit naar full frame, dan is het wat zonde (maar het kan wel perfect) om de 30mm lens op een full frame camera te gebruiken. Maar je gooit meer dan de helft van de megapixels weg.

-50mm lens is meer dan dubbel de prijs van de 30mm lens

 

Zoom je op je huidige lens maximaal in (laten we zeggen tussen 40-55mm) om te fotograferen? Koop dan de 50mm macro. Fotografeer je meestal onder 45mm, ga dan voor de 30mm macrolens!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
verhoej
Ontdekker

Bedankt, hier kan ik wat mee, ik zoom met de 18-55 max  in met nog een +4 macro. Ga maar voor de 50mm dan.