annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Mac upgrade naar Catalina

profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Mac upgrade naar Catalina

PlayMemories Home staat niet op naar update naar mac Catalina. Kan fotos via wifi niet (meer)downloaden van A7 iii.

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mel_Day 

je hebt nu Imaging Edge Mobile app nodig, dit is de vervanger van Play Memories om foto's naar je GSM te sturen. Zie de app store. Je hebt versie 7.2.2 nodig

Ook heb je IE voor de Mac nodig. https://imagingedge.sony.net/nl-nl/ie-desktop.html

Maar volg ook even dit topic...https://community.sony.nl/t5/cyber-shot-compacte-camera-s/imagingedgemobile/td-p/2659379/page/3

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Bedankt Sigiphoto,

Ik heb al Imaging Edge, camera is via USB verbonden maar er staat op Remote dat camera is niet aangesloten.

IE mobiel werkt prima met Samsung Galaxy S5.

profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Sigiphoto,

Bedankt voor uw help. Het is gelukt om de camera te verbinden met IE remote.

Ik mis alleen in IE de mogelijkheid om fotos draadloos te sturen naar de Mac. Op PlayMemories was een ingebouwde tool voor het Automatisch Draadloos importeren van fotos, dit mis ik op IE.

Mel

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mel_Day 

prima dat het gelukt is en graag gedaan.

het is misschien wat verwarrend, maar draadloos versturen van je camera naar bijv. je GSM gaat via IE Mobile. (de vervanger van Play Memories app op je mobiel)

Indien je foto's van de camera naar de PC/Mac wilt verplaatsen kun je dit doen via IE (PC/Mac versie), maar dan sluit je de camera aan via USB (c), gemakkelijker (en meer zeker) is overigens om ze naar je MAC te verplaatsen via een cardreader, zelf heb ik een MBPro van 2018 en een losse cardreader met USB c zodat ik die in de MB kan steken.

Maar je kan natuurlijk ook op je camera de optie nemen om ze te versturen naar je Mac.

Selecteer in menu camera tab "wereldbol" en daar zie je bij 1/3 een optie "naar computer verz."

Omdat je camera en je Mac elkaar (nog) niet herkennen zul je de 1e keer dit via USB moeten doen.

Zelf maak ik geen gebruik van die optie omdat ik in RAW fotografeer en indien je het via verzenden doet worden de files omgezet in JPG, daar verlies je veel informatie mee indien je de files wil verwerken/verbeteren in bijv. LightRoom, Photoshop, of Capture One of zoiets.

Tip; doorloop ook eens de hier aanwezige kennisbank zoals;

https://community.sony.nl/t5/tutorials-faqs-camera-s-camcorders/bg-p/ca_nl_8

Grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit heeft er mee te maken dat Catalina alleen 64-bit software ondersteund. De gebruikte software is 32-bit. 

http://support.d-imaging.sony.co.jp/support/app/playmemorieshome/nl/index.html

Kennisgeving van stopzetting van downloads voor PlayMemories Home
Downloads voor PlayMemories Home Ver. 5.5 (32-bits OS-versie) en Mac-versie van PlayMemories Home zijn niet langer beschikbaar na maart 2020.

• Als u macOS bijwerkt naar 10.15, zult u PlayMemories Home niet meer kunnen gebruiken.

Apple heeft er voor gekozen om 32-bit software niet meer te ondersteunen. Op zich geen slechte zaak ;-). Alleen hebben nog nog niet alle ontwikkelaars hun software geüpdatet naar 64-bit. Apple heeft dit tijdig aangekondigd, zodat ontwikkelaars hun software geschikt kunnen maken voor de Catalina release. Helaas zijn er nog enkele die dit nog niet gedaan hebben en in enkele gevallen zijn er ontwikkelaars die de stekker eruit trekken... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Mel_Day
Ontdekker

Sigiphoto,

Ik heb de oplossing gevonden, schoon installeren van Mojave. Er blijkt een corrupt file dus de fout ligt bij MacOS en niet bij Sony.

Toch bedankt voor uw meedenken.

Gr. Mel 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mel_Day 

Geen dank Mel, daarvoor zijn we hier vrijwilligers.

Overigens heb ik Mac Catalina nog niet geïnstalleerd, wacht wel op eerste upgrade versie. Wel jammer dat ook Apple tegenwoordig veel problemen kent bij 1e versies, ik was anders van ze gewend. 😉

Succes en grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
DeblonF
Ontdekker

Hallo, ik heb dus wel mijn Mac book pro geupdate en sindsdien werkt mijn remote niet meer. Op het web zijn berichten te vinden dat versie 2.02 van remote dit oplost maar die versie is nergens te vinden. Moet ik nu mijn MAC naar de vorige versie terugzetten of wat doe ik het best ?

Tags (3)
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@DeblonF 

Om je eventueel te kunnen helpen graag even wat meer info;

-Welke remote van wat werkt niet meer? (software? hardware?)

-versie 2.02 van welke remote?

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en