annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ILCA77M2 - Bij vochtige warmte geen automatische scherpstelling

OPGELOST
profile.country.NL.title
AlbertJanKleinhof
Ontdekker

ILCA77M2 - Bij vochtige warmte geen automatische scherpstelling

Momenteel reis ik door het Caribisch gebied en Midden Amerika en heb al een paar keer geconstateerd dat mijn camera niet automatisch scherp wil stellen bij hoge luchtvochtigheid. Zelfs na in- en uitschakelen stelt het toestel niet automatisch scherp. Moet echt mijn best doen en dan meestal na een halve minuut (of langer) is het weer mogelijk de autofocus te gebruiken. Heb nog niet geprobeerd of de camera hetzelfde euvel heeft met handmatige scherpstelling. 

Is dit iets wat 'normaal' is voor deze camera? Heb hiervoor een Sony Alpha 1200 gehad en heb daar deze problemen nooit mee gehad in vochtige omgevingen. Ben een beetje verbaasd aangezien de 77M2 "waterproof' is.... 

Hoop dat iemand mij meer informatie kan geven. 

Albert-Jan Kleinhof

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
AlbertJanKleinhof
Ontdekker

Hoi Bibi,

Dankjewel voor de bevestiging. Ik zal het in gedachten houden als ik weer in de tropen fotografeer en zorgen dat mij camera warm is voordat ik naar buiten ga. 

Groeten, Albert-Jan

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je hoeft hiervoor niet ***** naar de tropen te gaan. Dit kan je in NL ook gebeuren op warme dagen 😇

Maar ook in dierentuinen, zoals Burgers Zoo, Emmen, etc. waar warme/vochtige binnen verblijven zijn. Zoals vlindertuin etc... Daar zie je dan ook vaak van die blowers hangen waaronder je een bril kunt houden en zo ook je camera. Belangrijk in deze is geduld 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web