annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6500 of a7m2

OPGELOST
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

A6500 of a7m2

Hallo iedereen,

ik zit met een dilemma: ik ben in bezit van een a7m3. En ik wilde graag een reserve body. Ik heb gekozen voor een a6300. Reden : goede kwaliteit en minder opvallend dan een a7, ik heb een voorkeur voor straatfotografie, dus a6300 uitgerust met een Samyang 35mm of 50mm 1.8. Maar begin nu weer te twijfelen of ik toch niet beter had kunnen kiezen voor de a6500 of een a7m2 vanwege ibis. Misschien kan iemand mij adviseren. Ik weet dat ik de enige ben die moet beslissen, maar misschien heb ik bepaalde aspecten vergeten die mij toch in een bepaalde richting kunnen brengen. Hoop op een reactie.

groet Andre

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Blijft een lastige en persoonlijke keuze. Wij kunnen alleen aangeven wat onze persoonlijke voorkeur is. En zoals Sigi al aanhaalt. Je kijkt nu naar twee verschillende camera's. a7 III is een camera met Full Frame sensor en de a6500 een camera met een zogenaamde crop sensor. Op beide camera's zullen de genoemde objectieve een andere beeldhoek geven. 

 

Favoriete objectief voor straatfotografie op een Full Frame body is toch wel de Zeiss Loxia 35 aangevuld met de Zeiss Batis 85 en zo nu en dan de Loxia 50.  Waar ik de Batis 85 gebruik voor straat portreten. 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Andre,

Welkom op het forum.

Er zijn veel fotografen actief op het forum, met vaak goede tips en advies.

Misschien dat @Instaphoto of @Amfion je hierover kunnen adviseren.

Met vriendelijke groet,

Amal

 

Amal_S
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

André, Welkom

 

Zo veel fotografen, zoveel wensen, ideeën en voorkeuren.

Soms moet je een keuze gewoon de tijd geven. Als ik je zo hoor, kun je met de A7M3 goed uit de voeten en is je A6300 slechts je reserve-camera.

Gewoon zo door gaan, zou ik zeggen.

Juist omdat het een reserve-camera is, die je achter de hand hebt als je eigenlijke camera er mee ophoudt of weg is (wat nog minder wenselijk is) kun je concessies doen. Waarom een 100% gelijkwaardig alternatief hebben als de hoofdcamera al erg goed is?

Ik neem aan dat je bij uitval van de A7m3 niet jaren met je reserve-camera gaat lopen. Je kunt op het moment zelf verder en meteen op zoek naar vervanging, zonder dat je je bezigheden echt hoeft te onderbreken.

En hetzelfde gewicht extra meesjouwen voor die ene keer? Ik weet niet of je daar nou blij van wordt.

 

Maar, ieder zijn overwegingen. Ik vind het een luxe-probleem 😃...

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@AndreMuller1953 

 

voorop gesteld; je hebt een mooie set.

Voor vergelijk A6500 en A7M2 zijn vele reviews beschikbaar, zie o.a.;

https://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Sony-A6500-versus-Sony-A7-II___1127_996

 

realiseer je overigens wel dat je 2 verschillende formaten sensors aan het vergelijken bent (APS-C vs Full Frame)

 

@Amal_S 

leuk dat ik ook nog mee mag doen...😁

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Blijft een lastige en persoonlijke keuze. Wij kunnen alleen aangeven wat onze persoonlijke voorkeur is. En zoals Sigi al aanhaalt. Je kijkt nu naar twee verschillende camera's. a7 III is een camera met Full Frame sensor en de a6500 een camera met een zogenaamde crop sensor. Op beide camera's zullen de genoemde objectieve een andere beeldhoek geven. 

 

Favoriete objectief voor straatfotografie op een Full Frame body is toch wel de Zeiss Loxia 35 aangevuld met de Zeiss Batis 85 en zo nu en dan de Loxia 50.  Waar ik de Batis 85 gebruik voor straat portreten. 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Hallo, jullie hebben allemaal gelijk. Het is inderdaad een luxe probleem. Heb de a6300 gehouden, en ik ben er blij mee! Het is een reserve camera en dat is prima. Heb alleen de 16-50 erbij gekocht. Allen bedankt. 

 

Groet André