annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

screenprotector Larmor voor A6500

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

screenprotector Larmor voor A6500

De screenprotector van Larmor hecht niet netjes op het scherm van mijn A6500. Er blijft een wijde kring zichtbaar. Volgens Kamera Expres zou het aan de coating van het scherm van de A6500 liggen, die (misschien) afwijkt van die van de verwante A-camera's. Snijdt dit hout ? Iemand die het weet ? En wat zou de oplossing kunnen zijn ? Het is nl. geen gezicht, nog los van de vraag of de SP wel goed "vastzit" zo.

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dat is en blijft lastig beoordelen zonder dat je het ziet. En foto's geven helaas ook niet altijd even goed beeld. 

 

Bedoel je dat er lucht onder de protector blijft zitten. Of is dit gecombineerd met puntjes. 

Eerste kan het scherm niet vet vrij is gemaakt. In uitzonderlijke gevallen is de protector niet goed of kan het aan scherm liggen. Scherm was/is onbeschadigd toen je protector er op deed?  

Puntjes onder scherm met lucht is vaak dat er nog iets van stof op het scherm zit. 

 

Heb je scherm goed afgenomen met een microvezel doekje? Maar ook ontvet? Vaak zitten er soort van alcohol doekjes bij protectors. Om eerst scherm te ontvetten. Daarna af te nemen met doekjes. 

 

En dat het aan scherm kan liggen. Dat heb ik nog niet eerder gehoord op deze manier 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Bedankt voor je antwoord.

 

De camera was zo goed als ongebruikt, misschien 5 foto's mee gemaakt. Keurig opgeborgen zonder contact met het scherm.

Het scherm is volgens de gebruiksaanwijzing van LARMOR schoongemaakt.

Daarna kreeg ik het effect van de foto. Het lijkt of de buitenkant van de SP niet hecht. De fotozaak maakte zich er makkelijk van af: het ligt "misschien" aan het scherm, we kunnen er niets aan doen.

scherm A6500 met LARMOR screenprotectorscherm A6500 met LARMOR screenprotector

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het aantal foto's dat ermee gemaakt is. Zegt niet zoveel, maar als ik het zo zie lijkt er nog lucht onder de protector te zitten. 

 

Soort gelijke had ik van de week met mijn telefoon. Door met doekje naar buiten uit te strijken ging het lucht eronder langzaam weg. Het kan zijn dat je dit een paar keer moet doen. (niet te hard drukken op het scherm) Dit al eens geprobeerd. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Ik bedoel meer: de camera was nauwelijks aangeraakt.

Ten overvloede: Het centrale deel zit goed, de rand niet ! Lucht is het niet, wrijven, drukken, duwen . . . De winkelier heeft naar eigen zeggen nog een nieuwe SP geprobeerd maar die deed hetzelfde. Ik ga maar een ander merk SP proberen. Geen LARMOR meer.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Helaas kan vet, stof met minimaal contact op het scherm komen. Of zelfs vanaf fabriek er al opzitten. 

 

Als het scherm goed schoon was voor het aanbrengen en er is nog een andere protector geprobeerd. Dan zou je bijna denken dat het scherm niet egaal is. En dat die daardoor niet goed aanzuigt aan de randen. 

 

Op DX.com vind je tegen schappelijke prijzen protectors. Hier in verleden geregeld protectors besteld. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

De winkel heeft deze aangebracht en zegt nog een tweede exemplaar geprobeerd te hebben dat hetzelfde verschijnsel gaf. Dan heeft de winkel de oude er weer op gedaan, die er intussen steeds mottiger uit was gaan zien.

Ik ga je suggestie DX.com bezoeken. wie weet.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

En anders toch terug naar de winkel met de camera en daar eens naar laten kijken. Bericht boven aangepast. En zoals ik daar aangaf zou het kunnen dat scherm niet egaal is. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Dank je wel voor de suggesties - ik geef het nog niet op . . . 😃

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Succes screen protectors kunnen frustrerend zijn om aan te brengen schrijf ik uit eigen ervaring 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web