annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zoeker wordt donker

OPGELOST
profile.country.NL.title
Oldphone
Ontdekker

Zoeker wordt donker

Beste leden van de community. Vanmiddag mocht ik meedoen met een fotoshoot. Ik heb een a6300 camera en heb een 16-70 lens gebruikt. Ik gebruikte de m-instelling. Op 1/200, f6,3 en iso 100 ingesteld. Ik mocht een trigger gebruiken en die stuurde de flitslampen aan. Op het moment dat ik de ontspanknop half indrukte om scherp te stellen zag ik heel even een helder beeld en daarna werd het zo donker dat ik het model nauwelijks zag. En dat is natuurlijk vervelend. Nu moet ik zeggen dat het resultaat wel goed was. Goede belichting en haarscherp. Maar herkent iemand mijn probleem en weet wat ik fout doe? Alvast bedankt voor een reactie. Groet  Coen. 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is lastig inschatten gezien wij de lichtomstandigheden van de ruimte niet kennen. De zoeker als LCD scherm laten nav de gemaakte  instellingen zien hoe de foto belicht wordt. Allen houdt deze geen rekening mee dat er een flitser gebruikt wordt. 

 

Om dit effect uit te zetten kun je volgende aanpassen in het menu. Om dit uit te zetten. 

* Live View Display - "Setting Effect OFF"

 

Nu zul je zien als je het diafragma wijzigt etc. het effect niet zichtbaar is op je scherm. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is lastig inschatten gezien wij de lichtomstandigheden van de ruimte niet kennen. De zoeker als LCD scherm laten nav de gemaakte  instellingen zien hoe de foto belicht wordt. Allen houdt deze geen rekening mee dat er een flitser gebruikt wordt. 

 

Om dit effect uit te zetten kun je volgende aanpassen in het menu. Om dit uit te zetten. 

* Live View Display - "Setting Effect OFF"

 

Nu zul je zien als je het diafragma wijzigt etc. het effect niet zichtbaar is op je scherm. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Oldphone
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. Ik ga je advies proberen.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Er staat net een Mark Galer filmpje on  line wat met deze materie omgaat:

https://www.youtube.com/watch?v=tO1fOYgyAV4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rJ7QOHkKFuamNtDUprf3n6ROLmd...

profile.country.NL.title
Oldphone
Ontdekker

Dank je wel. Heb het filmpje bekeken en inmiddels live view aangepast.