Deel jouw ervaring!
Beste leden van de community. Vanmiddag mocht ik meedoen met een fotoshoot. Ik heb een a6300 camera en heb een 16-70 lens gebruikt. Ik gebruikte de m-instelling. Op 1/200, f6,3 en iso 100 ingesteld. Ik mocht een trigger gebruiken en die stuurde de flitslampen aan. Op het moment dat ik de ontspanknop half indrukte om scherp te stellen zag ik heel even een helder beeld en daarna werd het zo donker dat ik het model nauwelijks zag. En dat is natuurlijk vervelend. Nu moet ik zeggen dat het resultaat wel goed was. Goede belichting en haarscherp. Maar herkent iemand mijn probleem en weet wat ik fout doe? Alvast bedankt voor een reactie. Groet Coen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is lastig inschatten gezien wij de lichtomstandigheden van de ruimte niet kennen. De zoeker als LCD scherm laten nav de gemaakte instellingen zien hoe de foto belicht wordt. Allen houdt deze geen rekening mee dat er een flitser gebruikt wordt.
Om dit effect uit te zetten kun je volgende aanpassen in het menu. Om dit uit te zetten.
* Live View Display - "Setting Effect OFF"
Nu zul je zien als je het diafragma wijzigt etc. het effect niet zichtbaar is op je scherm.
Het is lastig inschatten gezien wij de lichtomstandigheden van de ruimte niet kennen. De zoeker als LCD scherm laten nav de gemaakte instellingen zien hoe de foto belicht wordt. Allen houdt deze geen rekening mee dat er een flitser gebruikt wordt.
Om dit effect uit te zetten kun je volgende aanpassen in het menu. Om dit uit te zetten.
* Live View Display - "Setting Effect OFF"
Nu zul je zien als je het diafragma wijzigt etc. het effect niet zichtbaar is op je scherm.
Bedankt voor je reactie. Ik ga je advies proberen.
Er staat net een Mark Galer filmpje on line wat met deze materie omgaat:
Dank je wel. Heb het filmpje bekeken en inmiddels live view aangepast.