annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Introduceer jezelf!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Introduceer jezelf!

Hier de gelegenheid om je voor te stellen aan je medemens! 

Lijkt mij een prima manier om te zien met wie je achter de username te maken hebt. Waar je passie voor Sony vandaan komt, wat jouw interesses zijn en andere leuke dingen die in je opkomen :wink:

 

Ik zal natuurlijk beginnen! 

Mijn naam (zoals mn username doet vermoeden) is Vincent. 
Ik heb in een electronicawinkel gewerkt en dat heeft mijn interesse en kennis een enorme boost gegeven. Nu vind ik het leuk om alles bij te houden en met name al het mooie wat Sony te bieden heeft. Net name omdat Sony veel "goed verborgen" pracht bezit in hun producten. 
Features en werkingen die hun tijd ver vooruit zijn bijvoorbeeld. 

Oorspronkelijk zoals menig ander begonnen met een PlayStation en een Trinitron monitor. 
En vanaf daar is het eigenlijk alle kanten op gegroeid :slight_smile:

Mij kun je gerust benaderen als je vragen hebt over producten, advies wilt over een aankoop of wilt discussieren! 

36 ANTWOORDEN 36
aguila39
Ontdekker

Hallo allemaal, Ik ben ad bergsma en ik ben nog van voor de oorlog ;-)) Mijn hobby is eigenlijk foto's maken maar sinds kort heb ik bij "Het Goed"een videocamera kunnen kopen van het merk Sony type DCR-SR72.

Hij lag al een jaar in de kast maar het afgelopen weekend heb ik er voor het eerst opnames mee gemaakt. En die zijn nog eens goed gelukt ook zag ik op de monitor van de camera. Maar... ik zou die beelden ook naar de pc willen overzetten en daar begint het> Ik dacht dat ik simpel een verbindingskabeltje kon kopen en dan maar overzetten. Nee dus. ik heb me al laten vertellen dat ik daarvoor ook een docking-station nodig heb. Dus zal ik daar aan moeten zien te komen. Ook de benodigde software van de camera voor de pc, ontbreekt bij mij. Dus heb ik nog veel te doen lijkt me. Maar misschien kan ik hier ook veel opsteken. Lijkt me wel. Ik ga nu eerst maar eens op Marktplaats neuzen of er misschien iets voor me bij zit.

groeten,

ad bergsma

 

o ja, voor ik het vergeet: als jullie de naam aguila tegenkomen dan ben ik dat.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Mooi verhaal @R.v.Os

Schiet je nu nog met de A57? Of ben je al op zoek naar een waardig opvolger? 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

@Vinc_E ..... (en anderen....)

 

Ik fotografeer en film nog steeds met de A57.

Film in 1920x1080 @ 50p .

Films worden op een BR-disc gebrand en afgespeeld.

 

Zelfs de A300 is sinds enkele jaren weer vol actief. Ondanks dat hij al wat jaartjes oud is, kan hij icm mijn RAW-convertor nog hele mooie plaatjes maken.

 

En een opvolger zou toch minimaal 4k aan moeten kunnen met filmen, maar ben gehecht (wss zit het tussen de oren!!!) aan het spiegelreflex-model.

Bijv een A77 of A99.... alleen die filmen alleen in HD....

 

Dus ik laat het maar even zoals het nu is... Film , bewerk en bekijk mijn creatie in Full HD!!!!

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
aguila39
Ontdekker

Hallo allemaal,

Ik dacht echt dat ik me gisteren al had voorgsteld maar blijkbaar dus niet. Ik ga maar beginnen met mijn naam en die is ad bergsma, ik ben van het bouwjaar 1939 dus dat schiet al mooi op. Mijn hobby's zijn fotograferen en sinds kort heb ik ook een videocamera waarmee ik afgelopen weekend voor het eerst mee aan de slag ben gegaan.Het resultaat daarvan viel me niet eens tegen in aanmerking genomen dat ik het predikaat "Leek" met hoofdletrters draag. Hoe kom ik nou aan een videocamera. dat zal ik jullie uitleggen: Mijn kleinzoon, die af en toe werkt bij "het Goed" berichtte me dat iemand een videocamera had ingeleverd. Omdat hij eerste rang zit kon hij hem geschikt kopen maar had er zelf eigenlijk geen interesse in, temeer dat het alleen een kale camers betrof waar nog het een en ander bij aangeschaft zou moeten worden. En zo heb ik dan die camera, een Sony DCR-SR72E kunnen krijgen.

Zoals ik al zei: het is alleen maar een camera, een paar accu's heb ik ook van een afgedankte camera van de buren. Ik heb de beelden van het weekend terug kunnen kijken op het uitklapbare scherm, zo ver ben ik al, en vond het niet onaardig. Maar nu komt de moeilijkheid. Ik wil er mee aan de gang op mijn pc en dus is mijn vraag: Wat ontbreekt er om dat te kunnen doen. Ik heb al een AV kabeltje besteld via internet en heb software gedownloaded van de site van Sony. Heeft iemand goede tips voor me? Dan graag. Ik wacht in spanning af.

vriendelijke groeten,

ad bergsma

 

o en als jullie de naam aguila tegen komen dan ben ik dat. Zal later nog wel eens uitleggen hoe ik aan die naam ben gekomen.

 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

@aguila39

 

Dat AV-kabeltje is waarschijnlijk om alleen je beelden te bekijken op een scherm.

Wil je ECHT met je beelden aan de slag, dus monteren, knippen, overgangen, muziekje eronder, DVD-tje branden oid.....

Dan zal je een zij-stap naar een NLE (Non Lineair Editing) pakket moeten maken.

Dergelijke pakketten zijn oa: Magix , Pinnacle...

 

Ikzelf gebruik VEGAS MOVIE STUDIO HD Platinum 11 HD.

Ooit door Sony op de markt gezet, onlangs door MAGIX overgenomen en waarschijnlijk komt in de herfst Versie 14 uit....

 

Je zal dus je beelden die je gefilmd hebt, moeten gaan copieren naar je harde-schijf.

Van daaruit kun je gaan monteren.

Hier wat info:

https://vimeo.com/album/1473911/format:detail

 

Dus eerst wat filmen en deze naar je PC copieren....

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Hoi allemaal.

Mijn naam is Jolanda

33 jaar. ben al jaren in het bezit van sony dslr's.

Nu een nex toestel 2de hands op de kop getikt om te kijken of systeem camera's wat zijn. En ik vind het prettig zo,n kleiner toestel. 

 

Naast fotogreferen ga ik graag op vakantie, Heb ik een webshopje waar ik niemand mee zal vervelen, woon ik samen met mijn vriend, 2 katten en een hondje. 

 

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik dit forum ontdekt heb en omdat ik een vraag heb over een objectief. Maar ook omdat ik het na al die jaren sony gebruiker te zijn wel leuk vind om hier bij te horen :wink:

chimiel
Ontdekker

Hoi, ik ben Michiel.. vroeger een beetje met sony in aanraking gekomen door oude radio's.. :slight_smile: en nu een nieuwe autoradio :slight_smile:

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hallo allemaal,

 

Ik ben Joost van de Beld, opvolger van Vincent bij Sony als verantwoordelijke voor de community.

Vanaf nu ben ik degene die jullie vragen en feedback zal monitoren en waar nodig neerleggen bij ons team.

Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie productervaringen en hoop ik, met behulp van de (super)users bij te dragen aan de groei van onze Sony-community!

 

Groet,

Joost

profile.country.NL.title
Hanny16
Lid

Hallo Joost, leuk dat je er bent en veel succes verder.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@JBELD6

Welkom in de Sony Community,

 

Eindelijk is de opvolger voor Vincent bekend!!!

 

Welkom Joost, ook namens de Nederlandse (Antonette, Albert, Vincent en ondergetekende) en Belgische (Arnout) SU'ers.

 

Ter info: de Sony Super Users hebben de titel in de Sony Communty "Expert".

 

 

suc6 ermee,
73's

 

ps. er is een prive bericht onderweg!!!

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!