annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zelfs na reparatie was mijn Xperia Z toch niet helemaal oké...

OPGELOST

Zelfs na reparatie was mijn Xperia Z toch niet helemaal oké...

Niet om Sony.nl te bashen, maar de problemen met de Xperia Z zouden eigenlijk gebundeld toegankelijk moeten zijn voor iedereen op dit forum. Dat maakt het voor iedereen overzichtelijker, en eerlijker. Er zou beter een aparte topic voor de Xperia Z gecreeerd kunnen worden. (Waar dan natuurlijk ook iedereen met positieve ervaringen op zou mogen posten.)

Ik schrijf dit dan ook zodat iedereen mijn ervaringen hier zo objectief mogelijk omschreven kan delen.

 

De klacht waar het hier in eerste instantie om ging is al ruim een half jaar geleden ontstaan vlak nadat ik de Xperia Z kreeg. Enige tijd geleden is er contact met mij opgenomen vanuit een duitse subdivisie(?) van Sony voor het afhandelen van mijn klacht (na +/- anderhalve maand al een barst in het scherm en daardoor niet meer bruikbaar) Zij vertelde mij dat het bedrijf easy2send contact met mij zou opnemen voor de verzending van het toestel. Na één keer voor niks een hele dag thuis te hebben zitten wachten en één keer geheel onverwacht een bericht van iemand van de UPS op mijn voicemail te hebben gehad "waarom ik niet thuis was?" omdat ze blijkbaar een eenzijdige afspraak hadden gemaakt voor het ophalen van de telefoon, is het ruim twee weken later toch nog gelukt om de telefoon naar de reparatieservice verstuurd te krijgen. Vorige week kreeg ik hem plotseling weer thuisgestuurd en leek hij volledig gerepareerd te zijn, dus ik sprong zowat een gat in de lucht van blijdschap, maar nu blijkt dat telkens als ik er mee bel (en soms ook tussendoor) het scherm op zwart springt en blokkeert. Ik heb hierover alweer contact gezocht. Ik hoop dat Sony mij gauw zal helpen.

De uiteindelijke afloop zal ik hieronder posten zodra ik meer weet. Dan is mijn verhaal compleet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
KelvinV
Bijdrager

Hoi David, 

 

Ik heb van Sony te horen gekregen dat je mij je telefoonnummer + IMEI nr mag sturen in een privebericht, zodat de Xperia afdeling contact kan zoeken om tot een goede oplossing te komen. Dit geldt ook voor alle andere lezers die problemen hebben met hun Xperia Z. :slight_smile: 

 

Hopelijk is het binnenkort goed opgelost!

 

Groetjes,

Kelvin 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
KelvinV
Bijdrager

Hoi David, 

 

Ik heb van Sony te horen gekregen dat je mij je telefoonnummer + IMEI nr mag sturen in een privebericht, zodat de Xperia afdeling contact kan zoeken om tot een goede oplossing te komen. Dit geldt ook voor alle andere lezers die problemen hebben met hun Xperia Z. :slight_smile: 

 

Hopelijk is het binnenkort goed opgelost!

 

Groetjes,

Kelvin 

 

Daar maak ik graag gebruik van KelvinV. Zojuist heb ik je de gegevens gestuurd. Bij voorbaat dank.
FilipKnez
Nieuw

 
Emmelouvh
Nieuw

Beste,

 

Na wat zoeken op internet denk ik dat ik hier juist zit om mijn mening te geven over mijn Sony Xperia Z1.

 

Eigenlijk dien ik nooit klachten in.

Maar na mijn verschillende telefoon mankementen met wat vrienden te hebben besproken vonden die dat ik het wel moest melden.

 

Heb verschillende dingen van Sony, en ben altijd erg tevreden!

Mijn laptop, TV, & fototoestel werken altijd prima. 

 

Helaas mijn telefoon niet.

Net als bij David heb ik ook een spontane barst in mijn telefoon gehad.

Moet zeggen dat bij mij de service wel super vervliep wat betreft het versturen en terug krijgen van de telefoon, dit is gegaan via de Phonehouse.

Alleen toen ik mijn telefoon terug kreeg na reparatie had hij weer andere mankementen.

Zo trilt hij helemaal niet meer, ligt niet aan de instellingen want heb al via een app geprobeerd maar doet helemaal niks.

De telefoon loopt regelmatig helemaal vast, vaak bij het maken van een foto, of wanneer ik wat langer aan het whats appen ben.

Wanneeer ik bel word er vaak aan de andere kant van de lijn aan gegeven dat ik erg slecht verstaanbaar ben, dit zou ook nog aan mijn provider kunnen liggen, maar toen ik de telefoon op had gestuurd voor de barst en tijdelijk een andere smartphone mocht lenen heb ik deze opmerking niet gehad.

 

Ik wist dat de revieuws van de Xperia Z niet geweldig waren, maar in de winkel vertelde ze dat alle probleempjes van de Z er bij de Z1 niet zouden zijn.

Helaas is mijn ervring anders!

 

 

Met vriendelijke groeten,

Emmelou

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is een subtopic voor Tablets. De oorspronkelijke klacht hierboven, hoort hier eigenlijk namelijk ook niet thuis. 

Verder niet negatief naar jou bedoelt, want jij hebt een duidelijke klacht over je toestel :slight_smile:

Sony Mobile heeft zelf een forum voor alle Xperia gerelateerde zaken: https://talk.sonymobile.com/ 
Ik raad je aan daar je issue te melden (wel in het Engels), om een adequate reactie te krijgen. 

 

Het klopt overigens wel dat de Xperia Z1 veel verbeteringen tegenover de originele Z heeft gekregen. 
Ik kan je wel een tip geven die mogelijk de problemen verhelpt. Je kunt in je instellingen handmatig onderdelen van je toestel testen en "herstarten". 

 

Naar instellingen gaan, helemaal naar beneden scrollen en Diagnostics aantikken. Tweede tabje pakken en daar handmatig vibraties laten testen. Als je niks voelt bij de test, tik je "nee" aan. Als het toestel naar behoren werkt, zal hij dan ter plekke de vibratie herstarten en werkt het weer. 

Voor het crashen weet ik niet of dat hier ook verholpen kan worden, maar het is het proberen waard :slight_smile:

Anders is het natuurlijk ook mogelijk dat de reparatie niet correct is verlopen. Daar heb je vanuit de reparateur ook garantie op en zou ik dan direct contact mee opnemen.