annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bricked sony tablet S na mislukte update

Bart709
Ontdekker

Bricked sony tablet S na mislukte update

Hallo,

 

Ik ben een Sony Tablet S (SGPT113NL/S) aan het repareren voor een familielid. Het probleem is dat de tablet niet meer wil opstarten. Als de tablet opstart blijft hij hangen bij een zwart scherm waarop met witte letters "sony" staat. Volgens mijn familielid komt dit doordat de batterij leeg was geraakt tijdens een update.

 

Nou heb ik hetzelfde probleem ook gehad met mijn oude telefoon. Destijds heb ik de origele rom op de telefoon geladen via de downloadmode. Nu wou ik dit kunsje ook bij deze tablet proberen maar daarbij ben ik tegen een aantal problemen gelopen namelijk:

 

- De originele rom is niet te downloaden op internet. (Er staat wel ergens een link maar die werkt niet meer. Ook ondersteunt cyanogenmod dit model niet)

- Hoe start ik de tablet op in downloadenmode?

- Zijn er customrecovery's beschikbaar voor dit model?

 

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is en dat jullie me ermee kunnen helpen.

 

Alvast bedankt,

Bart

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Al aan de harde reset gedacht?

Zelf iets downloaden en installeren is niet mogelijk.

 

73's 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Bart709
Ontdekker

Bedankt voor je snelle reactie,

 

Ik heb al een hard reset geprobeert maar dan blijft hij alweer hangen bij "sony". Het zou ook kunnen dat ik iets fout doe. 

 

Ik druk vul+, vul- en de powerbutton gelijk in. Daarna kom ik in een menu, ik selecteer optie "3. reset to factory settings", daarna kan ik kiezen uit 11 opties waarvan er 10 keer "no" staat en 1 keer "yes -- deleted all user data". Ik kies voor optie yes. Daarna reboot de tablet en blijft hij weer hangen.

 

Bart

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al gegoogled?

 

1.hold down the volume up button. Dont let go of it until u get to the emergency reset.
2.press and hold the power button. When it turns on stop pressing the power button.

 

 HowTo

 

73s

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Bart709
Ontdekker

Dan kom ik ook weer in dat zelfde menu.. ik volg dan alle stappen uit mijn vorige post maar dan blijft hij weer hangen :slight_frown:

 

Ik probeer maandag wel sony te bellen, is kijken of ze de rom kunnen opsturen. 

 

In ieder geval bedankt voor je hulp, ik zal maandag laten weten of het gelukt is!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Suc6 maandag ermee.

Neem contact op

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
richard72
Nieuw

En had Sony een oplossing en wat waren de kosten heb hier ook zo tablet