Deel jouw ervaring!
Hallo iedereen.
Voor ongeveer 3 weken heb ik een Sony Tablet S16 gb versie.
Ik probeer al de hele tijd Google maps of sygic (navigatie programma) te gebruiken via mijn tablet om te navigeren maar tot nu toe geen succes.
Als ik Google maps of sygic opstart heb ik, Wifi aan staan (ookal is er geen "wifi connectie" moet je wifi aan hebben staan anders willen de apps geen eens opstarten, volgens Sygic komt dit omdat je anders geen mac/ip adress aan maak ofzo wat je moet hebben om te mogen niavigeren) en natuurlijk staat GPS aan (instellingen staan allemaal aangevinked, dus de instyellingen van android staan goed ingesteld.
Als ik wil navigeren terwijl ik een Wifi connectie heb werk alles perfect.
Zonder een wifi connectie blijf er constant gezohct worden naar een geldige Gps connectie (recht onderin blijf android of sygic aan geven "searching for Gps"
Zonder een wifi connectie (ja wiffi staat aan maar neit in de buurt van een netwek of public netwerk) geef sygic aan dat ie wel iets doet, de gps meter vinds 2 a 3 signale/satalieten of wat dan ook maar nix sterk genoeg om mee te navigeren.
met mijn smartphone (xperia arc S) op de zelfde lockatie zonder een wifi of 3g connection alle met gps aan kan ik een perfect signaal vinden met zowel google maps als sygic.
Ik heb ook eens via de play store een GPS tester gedownload (app naam: gps test :smileysilly:) via de gps test naar ruim 45 min vindt hij een bruikbaar signaal :smileygrin: gelijk sygic opgestart in de hoop dat nu de instelling op zal slaan en in het vervolg sneller een geldig gps signaal zal vinden (bij sommige apparaten kan de eerste keer een gps signaal vinden even duren, daarna gaat dat een suk Sneller).
Sygic heeft eventjes gewerkt met een signaal maar binnen 20 seconden viel het signaal weer weg en tot nu toe geen succes meer gehad.
Met de gps test app vindt hij nu nog zelde een bruikbaar signaal, maar vaker wel meer activiteiten dan bijvoorbeeld bij sygic.
Kan iemand mij helpen of is er wellicht iets met mijn gps !?
Alsvast bedankt dat je tijd neem om deze post te lezen, en bij voorbaad dank voor je reactie.
Welkom,
Om een GPS signaal te kunnen ontvangen moet de tablet de satellieten "zien".
Probeer het maar eens buiten, vandaag is het mooi weer!!!
suc6,73's
Onze tablet werkt met A-GPS (Assisted-GPS); dat wil zeggen dat om een lokatie te vinden kunt de tablet ook de wifi gebruiken... "Kunt" maar "moet niet" 😉
Google maps moet een wifi gebruiken omdat de kaarten zitten niet in de geheugen van onze tablet; ze moeten "on the fly" gedownload zijn. Ik ken Sygic app niet maar misschien is het ook zo?
Om de GPS te testen, kun je ook een offline navigatie app downloaden, zoals een van de Tripadvisor app. Die werken (ook) zonder wifi (maar je moet buiten zijn en in de stad van de app zijn; ik zie dat je in Nederland woont, Amsterdam? Een TA app voor Amsterdam bestaat). Je moet toch weten dat, de eerste keer, de lokatie via GPS zonder wifi kan duren (tot 20 minuten!). Daarna, als je niet te ver loopt gaat het sneller 😉
Sorry voor mijn slecht Nederlands; ik ben franstalig 😉
HIH
Super bedankt voor jullie reply!!!!
Nu snap ik wat voor een GPS systeem het is ik ga even met andere apps klooten, vandaag kreeg ik wel een GPS lock met google maps maar hij kon nix berekeken want had geen wifi hehe.
Ook wil ik even vermelden dat je tablet LINKEN VIA BLEU THOOT GPS DONGEL WEL KAN!!!!
ik lees op veel forums dat het niet kan, mmaar bij werkt het op die manier for the time being goed!
Op de play store gewoon BT gps of op Bleu tooth gps zoeken (app staat nogal ver in de lijst, je moet even zoeken :smileyhappy:).
Installeer de - start de ap - koppel je GPS dongel via BT---- SELECTEER MOCK GPS (voor sommige dongels moet dat aan voor nieuwe dongels niet... dat moet ej zelf dus ff testen) en druk op start...
even w8en dat je GPS signaal heb (geeft de app aan) start je navigatie en klaar!!!!!!!
wellicht een omslachtige manier maar het werkt :smileygrin:
Ik gebruik een Adapt gps dongel om specifieker te zijn -----> (www.pdashop.nl/product/18248/adapt-ad-300-bluetooth-gps-ontvanger.html)
Waarom zou je een BT GPS-module koppelen aan je tablet als er al een GPS-module aanwezig is die goed werkt.
73's