annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Een hoop vragen over Tablet S (nieuwe gebruiker met tablets)

OPGELOST
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Een hoop vragen over Tablet S (nieuwe gebruiker met tablets)

Hallo iedereen.

Ten eerset bedankt dat je mijn post lees!

Ten tweede, mijn excusses voor grammatica en spellings fouten, ik ben namelijk dyslecties dus ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen :dizzy: of er wat van kunnen maken :smileysilly:!

Voor een kleine 10 dagen ben ik nu een trotse bezitter van tablet S, ik heb bewust voor deze tablet (SGPT11NL/s 16gb versie) gekozen , omdat ik veel positfie reviews heb gelezen en ik goede ervaring heb met de producten van Sony.

Met tablets heb ik totaal geen ervaring en kan een aantal zaken niet uit vogelen.

Op verschillende forums en google kan ik geen antwoord vinden op mijn vragen/onduidelijkheden.

Van de problemen die ik ondervind kan ik niet zeggen of deze er al waren of pas gekomen nadat ik mijn tablet heb geupdate naar 4.0 (ik lees been negatiefs over die update).

Sinds ik mijn tablet heb ervaar ik meerdere problemen en heb ik nog een hoop vargen die ik nergens op forums kan terug vinden... vindt ik wel een vraag op een forum die ik zelf ook, dan heb gaat het hele topic totaal ergens anders over...

Dus wie zal mij meer duidelijkheid kunnen bieden in de volgende punten:

--- Flikker van he scherm ---

- Bij het surfen (zowel sony browser als chrome) flikker het scherm regelemaitg, als ik in mijn agenda zit flikker het scherm vaker dan als ik aan het rond surfen ben.

Ik lees dat er meer mensen alst van hebben maar kan niet achterhalen of het een probleem van de tablet is of van adroid?
En is er wat aan te doen ? of moeten we wachten tot een update komt !

---- GPS -----

- De Sony tablet S beschrikt over een GPS functie, als ik thuis met Sygic inlog (heb betaalde versie) en ik mijn Wifi connectie aan heb vindt hij 1 2 3 de sateliet en heb ik volle connectie nadat ik mijn wifi uitzet verlies ik direct de connectie.

In de auto (ook thuis zonder wifi) is de tablet druk aan ht zoeken vindt wel wat activiteit maar geen signaal wat hij kan gebruike van mijn huis naar Amsterdam (120 KM) heeft hij aan 1 stuk door lpoen zoeken naar een signaal.... gelukkig had ik me telefoon opgeladen :smileysilly:.

Iemand enig idee hoe dit kan ? en hoe kan ik het verkomen of is de GPS gewoon te zwak voor navigatie !?
Daarnaast ben ik in bezit van een GPS dongel die op mijn oude PDA perfect werken maar krijg dat ding op geen mogelijkheid op een adroid smartphone aan de praat, weet iemand of ik mijn tablet kan linken met een GPS dongel en de dongel dus voor GPS gebruiken !?

---- Widgets ----

- Sommige widgets die ik gebruik zijn op mijn telefoon perfect te lezen, als ik deze widgets gebuik op mijn tablet zijn ze erg klein en kan ik ze soms amper zien laat staan lezen wat er staat...

Kan je widgets vergroten of moeten sommige widgets aangepast worden door de develper voor tablet gebruik !?

----- Sd Kaart ----

- Sd kaart, ik snap nog steeds niks van het feit dat er een SD kaart houder/lezer inzit....

Is het nu mogelijk om je interne opslag geheugen uit te breiden met een SD kaart ? zo ja HOE !?.......

ZO niet wat is het nug van deze kaart lezer !?

---- Notificatie geluiden ---

Wellicht is dit de makkelijste vraag ik krijg er zelf knallende kop pijn van en kan het maar niet oplossen..... is er een mogelijkheid om zelf notificatie sounds in te stellen, zo ja hoe !?

--- Behuizing Tablet S ----

Op de achter kan (de swarte gerimpelde "bubbeltjes" plaat) zit iets lost, als je de tbalet geod vast pak voel je die plaat iets op een naar gaan (er zijn geen kieren te zien).
het lichte grijze stuk (onder het gerimpelde "bubbeltjes" plaat) zit iets los als je het vast pakt voel jet het iets klapperen (wederom geen kieren)

Rechts boven het cherm ( bij de ikke bolling waar klien gaatje inzitten) zit iets speling in (wederom geen openingen of kieren).

Dit probleem heb ik een keer met laptop gehad... en nadat ik hem gewoon verder gebruikte (normaal gebruik 0x gevallen even als mijn tablet) viel de letterlijk de hele beuizing uitelkaar.....
hebben meer mensen het idee of het gevoel der er wat aan speling in de buizing zit of ben ik de enige !?

Sorry dat het een lange post is geworden en alsvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp en fijn dat je de tijd heb genomen om mij (en hopelijk ook andere mensen) verder te helpen.

"update: Mijn gps werkte ongeacht wat ik ook probeerde niet, het scherm werkte inderdaad beter naar het uit vinken van scherm update in instellingen maar het flikkeren hield niet op....Daarom heb ik vandaag besloten mijn tablet terug naar de winkel te brengen, hij wordt nu opgestuurd dus het zal wel even wachten worden maar ik hou jullie op de hoogte als die terug is en of het probleem verholpen is, en voor alle duidelijkheid het gaat over een Tablet S 16GB versie."

Message was edited by: jbasemoine

Message was edited by: jbasemoine

Message was edited by: jbasemoine

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Ik heb mijn gps aan staan, zoals ik al vermelden het lijkt erop dat hij alleen met Wifi werkt, als ik wifi heb pakt  hij met sygic heeft hij direct signaal (heb vandaag ook met google maps geprobeerd te navigeren zelfde dilema.....).

Aangezien mijn behuizing ookal los zit (heb ik het vermoeden dat er iets is met mijn gps... zucht....)  vandaag heb ik gehoord van iemand met de zelfde tablet en bij mijn in buurt woon, ik woon in een erg bebosed terrein (zal niet veel moeten uitmaken telefoon en pda navigeren perfect alleen kleiner scherm dan me tablet ofc :smileysilly:) dat hij er geen problemen mee heeft soms een wat zwakker signaal (twee strepen) maar in het algemeen 4/5.

En nog super bedankt voor de tip over het flikkeren tot nu toe geen last meer van gehad heb de agenda functie ruim een uur aangezet en heb het scherm niet zien flikkeren.

Die tip over het benaderen van mijn SDcard en hoe dat ding werkte is me nu ook duidelijk, ik heb daar nu al mijn muziek en lees waren op staan, via mijn oude file manager kon ik inderdaad niet mijn SD kaart beheren.

Bedankt dat je even moete nam voor mijn post :smileygrin:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

zal proberen mijn kennis op enkele vragen met je te delen.

- het flikkeren van het scherm kan je uitzetten d.m.v. instellingen - schermupdates weergeven uit te vinken.

- staat GPS wel aan?

instellingen - locatieservice - GPS-satellieten aanvinken.

- de SD-kaart is te benaderen via de app File Manager HD, en is dus een geheugen uitbreiding.

- met een los liggende behuizing zal ik zo-i-zo terug gaan naar de winkel.

suc6/73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

- externe gps dongle gaat niet werken op de Tablet S

- widgets ontwikkeld voor oudere telefoon-versies van Android zullen niet goed weergeven op een tablet.

- je kan het interne geheugen voor programma's ( o.a. mnt/sdcard1) niet uitbreiden, je kan wel een extra sdcard (mnt/sdcard2) uitlezen en er via file transfer app of File Manager HD zaken heen en af kopieren.

- de plastic behuizing buigt iets door als je hem op bepaalde plaatsen zacht aanknijpt. Dat heb ik ook. Is niet erger geworden in een klein jaar intensief gebruik.

- Iedere app heeft z'n eigen notificatie geluiden. In ieder app, meestal onder Settings of Options in de menu's, kan je die uitzetten / de 'ringtone' STIL kiezen etc.

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Ik heb mijn gps aan staan, zoals ik al vermelden het lijkt erop dat hij alleen met Wifi werkt, als ik wifi heb pakt  hij met sygic heeft hij direct signaal (heb vandaag ook met google maps geprobeerd te navigeren zelfde dilema.....).

Aangezien mijn behuizing ookal los zit (heb ik het vermoeden dat er iets is met mijn gps... zucht....)  vandaag heb ik gehoord van iemand met de zelfde tablet en bij mijn in buurt woon, ik woon in een erg bebosed terrein (zal niet veel moeten uitmaken telefoon en pda navigeren perfect alleen kleiner scherm dan me tablet ofc :smileysilly:) dat hij er geen problemen mee heeft soms een wat zwakker signaal (twee strepen) maar in het algemeen 4/5.

En nog super bedankt voor de tip over het flikkeren tot nu toe geen last meer van gehad heb de agenda functie ruim een uur aangezet en heb het scherm niet zien flikkeren.

Die tip over het benaderen van mijn SDcard en hoe dat ding werkte is me nu ook duidelijk, ik heb daar nu al mijn muziek en lees waren op staan, via mijn oude file manager kon ik inderdaad niet mijn SD kaart beheren.

Bedankt dat je even moete nam voor mijn post :smileygrin: