Deel jouw ervaring!
Ik gisteren een 16Gig tablet gekocht maar als ik deze aansluit aan de computer zie ik maar 8 Gig beschikbaar. Nou begrijp ik best wel dat het operating system ook disk ruimte vraagt maar is dit 8 Gig dus de helft van het totale geheugen???
2e vraagje
Hoe groot mag het geheugen kaartje wat je in de tablet stopt 8 of 16 Gig
Opgelost! Ga naar oplossing.
de 16gb tablet heeft 8.92 gb voor applicaties en bestanden en tijdelijke opslag etc. Dit wordt de interne sdcard genoemd.
De rest zit het besturingssysteem en de standaard apps. Dit heet intern geheugen.
Download je een app, dan kan je die in veel gevallen van intern geheugen naar de 'interne sdcard' verplaatsen.
de externe sdcard kan max 32gb aan.
als je een kaartje uit je fototoestel er in stopt, is filetransfer soms handig.
als je een dedicated kaartje er in stopt, is de file transfer niet handig.
je kan net zo goed je bestanden op die card laten staan en van daar afspelen. Tenminste, als het je om muziek, fotos of video of ebooks/pdfs te doen is. Een nadeel is dat de spelers die sony voorgeinstalleerd heeft, wel kunnen afspelen van de externe kaart, maar hem niet kunnen bladeren en in de 'Gallery' meeindexeren. Ik hoop op een update. Andere spelers kunnen dat wel. Je download ze uit de market.
Wat niet kan, is een app uit de market van je interne geheugen of intere sdcard, op de externe sdcard installeren en vanaf daar draaien.
Je kan dus maximaal 8.92 gb aan eigen apps kwijt, en nog eens 32 gb aan externe sdcard bestandsruimte voor je media gebruiken.
Zoek je je sdcard in een file manager?
/mnt/sdcard is de interne 8.92 gb overgebleven ruimte,
/mnt/sdcard2 is het ingeschoven externe kaartje van max 32 gb
Beste thebo45,
Ik zie precies hetzelfde, maar 8 GB aan intern geheugen beschikbaar om data op te slaan. Het lijkt er op dat de rest door (of voor) het besturingssysteem en eventueel applicaties wordt gereserveerd.
Het 2e vraagje: Eergisteren heb ik een 32GB geheugenkaartje gekocht en dat werkt.
Ik had echter verwacht (of ik doe iets fout) dat applicaties direct van dat kaartje kunt lezen (en schrijven).
Echter..
Als je het kaartje in de sleuf stopt, dan wil filetransfer de bestanden overzetten (naar de 8GB ruimte in de tablet). Pas daarna komen ze beschikbaar voor applicaties. Tenzij...
Via een antwoord elders in dit forum kom ik op een applicatie File Manager HD! Als je die installeert dan krijg je wel direct toegang tot je 32GB geheugenkaart en kun je het bestand openen door er op te toetsen.
Succes.
Marcel
Een heel fijne tablet
Message was edited by: mavande6422
Message was edited by: mavande6422
Ik heb met een 16GB-model ook maar 8,92 GB aan opslag. Dat is erg weinig, zelfs met het optellen van de interne opslag (3,94GB) kom ik niet aan de 16GB. Misschien is het een softwarefout?
SD Memory cards (Tot 2 GB) en SDHC Memory cards (Tot 32 GB) zijn beschikbaar en getest in September 2011 en zijn compitabel gevonden met de Tablet S maar dit wil niet altijd zeggen dat alle SD memory cards of SDHC memory cards compitabel zijn.
En volgens mij kun je de SD kaart ook installeren zodat het gebruik makkelijker word om apps op die locatie installeren.
En je hebt gelijk het is een beetje lullig dat er op de site staat 16GB/32GB "Total Capacity" maar het klopt want dat is ook het totale opslag geheugen, maar wat je er van kan gebruiken word niet vermeld dat is juist het lullige eraan. Nothing to worry about een SD Memory Card is "De" Oplossing.
de 16gb tablet heeft 8.92 gb voor applicaties en bestanden en tijdelijke opslag etc. Dit wordt de interne sdcard genoemd.
De rest zit het besturingssysteem en de standaard apps. Dit heet intern geheugen.
Download je een app, dan kan je die in veel gevallen van intern geheugen naar de 'interne sdcard' verplaatsen.
de externe sdcard kan max 32gb aan.
als je een kaartje uit je fototoestel er in stopt, is filetransfer soms handig.
als je een dedicated kaartje er in stopt, is de file transfer niet handig.
je kan net zo goed je bestanden op die card laten staan en van daar afspelen. Tenminste, als het je om muziek, fotos of video of ebooks/pdfs te doen is. Een nadeel is dat de spelers die sony voorgeinstalleerd heeft, wel kunnen afspelen van de externe kaart, maar hem niet kunnen bladeren en in de 'Gallery' meeindexeren. Ik hoop op een update. Andere spelers kunnen dat wel. Je download ze uit de market.
Wat niet kan, is een app uit de market van je interne geheugen of intere sdcard, op de externe sdcard installeren en vanaf daar draaien.
Je kan dus maximaal 8.92 gb aan eigen apps kwijt, en nog eens 32 gb aan externe sdcard bestandsruimte voor je media gebruiken.
Zoek je je sdcard in een file manager?
/mnt/sdcard is de interne 8.92 gb overgebleven ruimte,
/mnt/sdcard2 is het ingeschoven externe kaartje van max 32 gb