annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

onderhoud en nuttige tips Sony Nex en 6000 serie

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

onderhoud en nuttige tips Sony Nex en 6000 serie

Door dat je een kleine camera hebt is het foto’s en filmen met een groot beeldhoek uit de hand nog te doen als je een 16-50mm lens gebruikt. Maar wat als je op 50 mm nog wilt filmen of een foto wilt maken en het duurt wat langer dan normaal om een foto te maken denk met de carnaval aan een optocht, je wilt een praalwagen fotograferen of filmen maar je hebt niet een statief bij je.

Dan is een goede oplossing om aan de camera een tafelstatief te bevestigen in mijn geval een van Cullmann de Magnetsit Copter deze heeft ook een goede balhoofd.

Heb hem ook gebruikt met filmen, Daar de Sony A6000 geen stabilisatie heeft en ook de kit lens16-50mm niet. Kun je de camera met tafelstatief zo plaatsen dat de pootjes op de buik rusten.

Je kunt zelfs filmen zonder dat je de camera aanraakt, is een kwestie van rustig blijven staan.

Makkelijk met gebruik van het LCD scherm

Is ook makkelijk met Candit fotografie, de mensen hebben niet echt in de gaten dat je opnamen van ze maakt.

 

Buikstatief.jpg

 

Een andere tip is het verwijderen van stof op de lens en het schoonmaken van de camera.

Ik maak gebruik van een blaasbalgje een lenskwastje en lens doekjes.

Het lenskwastje en doekjes gebruik ik alleen maar voor de lens en nergens anders voor.

Als je de lens of filter schoonmaakt met het doekje adem dan eerst op het glaswerk zodat deze iets beslagen is. Heb je niet zoveel last van statische elektriciteit wat weer stof aantrekt.

Verder is het belangrijk bij gebruik van een lensdoekje dat je hem altijd zo vouwt dat je alleen de binnenkant van het doekje gebruikt. Zeker in de zomer als het lekker warm is, krijg je snel vette vingers die je dan even vrolijk weer over het glas smeert.

Voor het bewaren van het doekje gebruik ik een plastic zakje, als je het doekje niet meer gebruikt vouw je hem zo dat de schone kant naar binnen zit.

Verder heb ik nog een platte schilderskwast ¾” erbij deze gebruik ik om stof en vuil van de camera te verwijderen als dit nodig zou zijn. De haartjes heb ik tot op een lengte van ongeveer 1 ½ tot 2 cm kort geknipt zodat je aan de voorkant iets een stevigheid krijgt. Anders helpt het nog niets.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wow, bedankt voor deze mooie bijdragen.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!