annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wist je dat in Image data converter van Sony

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Wist je dat in Image data converter van Sony

Ben bezig met het opruimen van mappen met foto’s en zie in mijn map afbeeldingen op Windows computer dat daar TIF bestanden rond zwerven.

Heb er nooit aan gedacht dat het programma Image data converter ver.5 van Sony deze opslaat op de computer voor hij de foto doorstuurt naar Photoshop.

Is eigenlijk wel logies je steekt veel werk in een afbeelding om die te corrigeren zodat je een perfecte  afbeelding krijgt.

 

Zit net te denken een Sony camera die tegen de 3000 Euro kost zou toch niet zo moeilijk zijn om goede foto’s te maken…..

Het is ook niet de schuld van de camera maar van degene die er achter staat.

Maar goed daar gaat het niet over.

 

Sony slaat het bestand op voor Photoshop in TIF groot 140.694KB

 

Open ik nu een ARW afbeelding direct in Photoshop en bewaar deze als TIF is het bestand 59.377KB groot.

 

Doe net een test dat als ik via het programma Image data converter ver.5 een ARW afbeelding wil openen in Photoshop, slaat Image data converter ver.5 deze op en direct hierna opent Photoshop.

Als ik de afbeelding meteen opsla in Photoshop in een TIF en geef de afbeelding een andere naam wat blijkt heb 2 keer dezelfde TIF afbeelding van 140.694KB een met originele naam en de ander met de naam die ik hem heb toegewezen.

 

Begrijp dat als je een ARW afbeelding in een Raw programma bewerkt je een copy op de harde schijf wilt hebben voor je verder gaat naar een ander programma.

Maar binnen Image data converter kreeg ik niet de mogelijkheid om te beslissen waar ik de TIF afbeelding kan opslaan en wist dit ook niet.

 

Zal vast wel ergens staan maar als je het programma voor het eerst in combinatie met Photoshop gebruikt en het bevalt is het verstandig dat je direct als je op de pictogram photoshop drukt je de keuze kunt maken waar je de afbeelding wilt neer zetten.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @martinh123!

 

Dankjewel voor je tip!

Ik heb je bericht even verplaatst naar de sectie Tips voor foto's en video.