annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe versie Capture One uitgebracht: Capture One 9

OPGELOST
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Nieuwe versie Capture One uitgebracht: Capture One 9

Phase One heeft een nieuwe versie van Capture One uitgebracht: Capture One 9

Ook de Pro voor Sony en de Express for Sony (de gratis versie alleen voor Sony :smileywink:) zijn er in deze nieuwe versie.

 

Verbeteringen zijn:

  • Nieuwe user interface: Het design zit er wat platter en moderner uit
  • Nieuwe ‘engine’/ nieuwe ‘rekenkracht’, met nieuwe algoritmen voor contrast, helderheid (brightness) en saturisatie (saturation)
  • Contrast verhogen heeft nu minder invloed op de saturisatie van de kleuren.
  • Brightness is weer helemaal terug als tool, was het een beetje een ondergeschoven kindje in de vorige versies, nu is het effect ervan veel groter en subtieler.
  • Saturation is niet veel veranderd, maar wel subtieler geworden. Je hebt minder gauw te verzadigde kleuren.
  • Ook lijken deze tools nu beter samen te werken.
  • De curve tool is vernieuwd en er is nu een “Luma” curve die alleen op de luminance, de lichtheid van de foto’s werkt. Met de Luma curve kun je, zonder dat het de saturisatie aanpakt, de lichtheid van bijvoorbeeld alleen je schaduwen gaan bewerken.
  • Je kunt curves nu ook in de lagen/maskers gebruiken.
  • Je kunt van een geselecteerde kleur een masker maken, heel handig!
  • In de lagen/maskers is het penseel aangepast, je kunt nu ook de flow aanpassen en een airbrush-achtig penseel gebruiken.
  • Met de shift ingedrukt kun je nu een rechte lijn airbrushen/maskeren.
  • Er is nu een zoekwoord/keyword bibliotheek! Dit was altijd een aardig zoekplaatje, maar deze functie is drastisch verbeterd.

Verder zijn er nog wat upgrades in de DNG algoritmen, het wegschrijven van kleine files en je kunt nu het batterij niveau zien van een aangesloten camera (in pro)

 

Prijs van deze upgrade:

Wil je een volledige Capture One 9 Pro license (single user – 3 seats) dan kost dit 279 EUR / 299 USD

Een upgrade van een Capture One Pro 8 license naar Capture One 9 kost 99 EUR0

De Capture One 9 Pro for Sony kost  – 50 EUR / USD 50

 

Op dit blog vind je een kortingscode die 10% korting geeft op de producten.
Ik heb niet kunnen ontdekken hoeveel een upgrade alleen voor de Sony versie kost, het zou kunnen dat je door het toch al gereduceerde tarief een nieuwe versie aan moet schaffen. Nog steeds veel voordeliger dan alleen de upgrade…

 

Errata: Hier vind je de upgrade mogelijkheid van Capture One 8 pro for Sony naar 9 

capture-one-mac-icon-100599333-gallery.png

 

36 ANTWOORDEN 36
ant0nett3
Ontdekker

Oh wat met later nog te binnenschoot: In LR zitten nu ook wel heel leuke dingen als Merge to HDR of Panorama.... Lastige keuze hoor. Samenwerking met PS is ongeveer hetzelfde. Wat je vanuit C1 of LR in PS bewerkt komt naast het origineel in de Library 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik werd er zojuist op geattendeerd dat C1 pro voor sony nu een upgrade kent van 9.02 naar 9.3 (via het programma zelf). Dus klikkerdeklik naar de website, toch eerst even lezen voordat ik ging downloaden en nu begrijp ik daarvan dat ik dan vervolgens "terug" ga naar een 30 dagen trial?? En dat terwijl ik een licentie heb gekocht (die 50 euri's). Vervolgens gekeken in licentie en daar staat onder "resterende gratis" het cijfer 0...

 

betekent dit dat ik voor elke upgrade (na trial) opnieuw 50 euro met dokken?

 

@Amfion, jij als expert, heb ik dat nu goed begrepen? 

 

Hoor het graag!

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hee @Sigiphoto

 

Ik had m al ge-update zonder problemen, maar heb even opgezocht wat het volgens mij is:

 

Upgrades should not be confused with UPDATES which are always free. An update is a minor version release, such as going from Capture One 8.1 to Captue One 8.2. Your license is valid for all releases that begin with the same number. A major number change such as going from Capture One 7.x to Capture One 8.x is an Upgrade and must be paid for.

 

Updates zijn gratis, zodra er een capture 10 uitkomt zullen we weer moeten gaan dokken :wink:

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hartje! Dank voor je snelle reply :thumbsup:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Nou @Sigiphoto het lijkt erop dat we weer mogen gaan betalen :wink: In elk geval is zo te zien is Capture One 10 gelanceerd: https://www.phaseone.com/en/Products/Software/Capture-One-for-Sony/Sony-Pro.aspx

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

.... of gewoon bij de oude (bij mij V8) blijven.

 

Voor de hobby meer dan voldoende.

 

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion ja, ik had een mailtje van ze...eerst even kijken wat er nieuw is. Once you're hooked...:smileywink:

 

grt

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Vooral de snelheid zou verbeterd zijn, dat lijkt me wel een goed punt... Verder geen grote zaken volgens mij.

Ik denk nog even na, maar waarschijnlijk ga ik een dezer dagen wel updaten. :wink:

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hi @Amfion

 

Zag ik idd via hun linkje. Denk ook nog even maar zal wel gaan updaten mezelf kennende...als je eenmaal een paar versies achter loopt is het meestal zeuren (houd mijn bookje ook bij en meestal zitten in 3rd party software daar ook "verstopte" updates/features in).

Moet wel zeggen dat ik het nog niet eens zoveel gebruik, pak meestal toch LR...maar is een kwestie van mezelf even door leercurve heen duwen (ach ja, tijd...) en LR raakt qua mijn versie steeds verder achter (nog steeds op 5.7)

 

Nu effe in een verhuizing, kersttijd maar goed gebruiken :smileylaugh::smileymrgreen:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het is bij mij een beetje waar het voor is.... 

Heb pas een bij een bedrijf voor het 'smoelenboek' 60+ mensen op één dag voor de camera gehad en dan is tethered werken met C1 wel erg fijn!

Had de laptop zo staan dat de modellen meteen hun foto's konden zien en konden aangeven welke ze het leukste vonden.

 

Heb daarna ook alle bewerking in C1 gedaan en vooral de huidstint kleurcorrectie is wel licht verslavend! Dat krijg je echt niet voor elkaar in LR!

 

Dus solo portretsessies gaan vanaf nu bij mij standaard door C1.

Workflow zit wel heel erg in LR voor de andere opdrachten en ook mijn bestel- en uitzoeksysteem (the turning gate) draait als een plug-in in LR dus helemaal overschakelen gaat m niet worden denk ik.