annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony STR-DN1060 + FM-tuner

OPGELOST

Sony STR-DN1060 + FM-tuner

Ik had een vraagje i.v.m. de FM-antenne. Mijn vorige Sony versterker had voor de FM-antenne een coax uitgang zodat ik deze kon verbinden met de Telenet FM-kabelaansluiting. Deze versterker heeft een specifieke aansluiting/connector voor de FM-antenne (nr. 12 op de achterpaneel info van de Sony STR-DN1060 helpgids), waardoor ik nu enkel de bijgeleverde FM-antenne kan gebruiken. De FM-ontvangst in onze zithoek is echter niet zo goed. Bestaat er een oplossing om deze versterker toch aan te sluiten op een coax FM-aansluiting? Specifieke kabel, verloopkabel, verloopconnector, ...
35 ANTWOORDEN 35
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Is het geen optie om via internetradio er naar te luisteren? Cast je vervolgens de zender naar je receiver. 

profile.country.NL.title
topmusic
Lid

Ik zit zelf met de kabel-radio op ziggo, en nagenoeg alle zenders (behalve bbc) hebben een goede ontvangstkwaliteit.

En voor die paar euro meer heb je wel de juiste receiver aangesloten op de kabel.

Ik begrijp zelf niet waarom de hifihandelaar dit geen goede oplossing vind, want de interne aansluiting van de versterker is gewoon 75ohm, plus dat de geknipte kabel met stekker dusdanig kort is dat er ook geen invloeden van buitenaf op in kunnen stralen (mits de aarde wel goed bevestigd zit)

 

Wat betreft de internetradio, schaf een raspberry met kodi aan (69,95) en gebruik via kodi Tune-in radio voor vele duizenden radio zenders (jammer dat sony geen receiver heeft met Tune-in erin).

 

Succes

profile.country.NL.title
lveen01
Lid

Bedankt voor de response. Hij blijft (dus) op mijn shortlist (van 2, samen met de RX-V781). Eind januari 2017 neem ik de beslissing.

 

Mvg,

Lveen

profile.country.NL.title
lveen01
Lid

Ondertussen de Sony STR Dn1070 aangeschaft en de COAX antenne op soortegelijke wijze aangesloten. Ik heb heirvoor een volledig afgeschermde plug gebruikt en hier twee gaten (9mm voorr de antenne plug en een 3mm gat voor de schroef ter bevestiging aan chasis) in geboord. Ontvangst is uitstekend!

 

Ben er erg content mee.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@lveen01

 

Mooi dat het naar behoren funcioneerd.

 

Veel plezier ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
AndreHHofman
Ontdekker

Kun je daar een foto van plaatsen, want ik begrijp jouw uitleg niet helemaal...!

Ik heb sinds kort de Sony STR-DN1080, en het is toch van de zotte dat Sony dit een receiver noemt met deze waardeloze antenne en aansluiting!

profile.country.NL.title
lveen01
Lid

Dit is hoe ik het heb opgelost. Met de eerdere beschrijving lijkt het mij zo duidelijk.


Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.
profile.country.NL.title
AndreHHofman
Ontdekker

Jij geeft een toch wel een heel andere optie met een geheel afgeschermde plug waarin jij 2 gaten hebt geboord; beiden zijn dus afwijkend. Voor het vervolg geef jij geen uitleg of een foto, maar ik ben blij voor je dat het voor jou geheel duidelijk is. Toch 'bedankt' en sorry voor mijn technische onwetenheid...!

profile.country.NL.title
lveen01
Lid

Ik zie dat vanaf mijn Android phone de foto niet is toegevoegd.... Hierbij ook de foto.

SonySTR.jpg

profile.country.NL.title
lveen01
Lid

Het 9 mm gat is geboord in de achterkant van de plug en valt over de plug in het chasis van de receiver. Het 3mm gat is door de hele plug geboord. De schroef die ik hierin heb gedraaid zit vast in het chasis op de plaats waar orgineel de schroef zit die de antenne uitgang vasthoudt.