annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zijn erg beperkte USB afspeelmogelijkheden te verruimen?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
WimDuz
Bezoeker

Zijn erg beperkte USB afspeelmogelijkheden te verruimen?

Sony heeft de USB afspeel en opneemmogelijkheden zodanig beperkt dat je er in de praktijk niets mee kunt doen. Wanneer je tenminste denkt dat opnemen mogelijk is en dat afspelen van HD, 3D en andere nieuwe bestanden wordt ondersteund.

HD-recording is in Nederland niet mogelijk. HD-bestanden worden niet afgespeeld. Alleen eenvoudige AVI en MP4 (720p) bestanden.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

er spelen hier een aantal dingen door elkaar:

2011 modellen kunnen USB-opnemen (en weer afspelen) op een USB-harde schijf (zoals destijds de videorecorder - verschil is dat je alleen op de eigen TV kan terugspelen. de boel is versleuteld). De post daarover is van 21-april - op 29 april is een firmware update voor uitgekomen, waarmee de opname mogelijkheden wat zijn verruimd.

2009-2010-2011 modellen hadden altijd al een een USB aansluiting. Een beperkt aantal formaten kan vanaf USB worden afgespeeld, daar zijn wel  firmware update voor uitgekomen, waarmee de opname mogelijkheden wat zijn verruimd - maar inderdaad worden niet alle formaten afgespeeld.

Als je zowel computer als tv op je thuiswerk hebt aangesloten, kan je je TV ook als DLNA Renderer gebruiken. Met WindowsMediaPlayer 10 en 11 bijvoorbeeld, of geavanceerdere players. Dat werkt redelijk met foto-camera filmpjes e.d., maar voor geripte HD DVDs etc. heb je een flinke computer nodig, voor behoorlijk wat omcodeer rekenkracht. Ook moet je dan op zoek naar de juiste instellingen (ik zou dat met google doen - niet zelf trial-en-error gaan pielen) en dat kost je wel een dagje.

Inderdaad zou in TV-winkels de boel op internet moeten zijn aangesloten om het te demonstreren - als ze je de TV om die reden willen verkopen. Sony lijkt nog een beetje zoekende naar de internet-TV mogelijkheden, en het zal wel onderhandelen zijn met de content-providers ook. Ik vind het wel goed dat de 2011 modellen gewoon allemaal alle features hebben, en niet de goedkopere modellen de helft van de duurdere, zoals bij de 2010 serie. Nog beter zou zijn als de 2010 modellen gewoon ook alle 2011-features krijgen, al was het alleen maar om verkopers van 2010-model winkeldochters af te helpen komen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Adriek1
Nieuw

Zoals je elders ook kunt lezen ben ik, samen met nogal wat anderen, flink teleurgesteld in de mogelijkeden en de 'support' die Sony op haar Bravia producten levert.

Je koopt een moderne tv met internetaansluiting en de belofte (of in elk geval de suggestie...) dat je online media kunt afspelen en nog veel meer.

Achtereenvolgens blijken:

- internetwidgets alleen voor nieuwere en of duurdere modellen ondersteund te worden

- online media (via uPNP) meestal onzichtbaar of niet af te spelen ondanks de zogenaamde divx ondersteuning

- usb media (divx, avi) na installatie van tools, registratie van de tv en langdurige conversie van video's in allerlei formaten domweg nog steeds niet af te spelen.

De meeste winkels hebben de TV's niet op internet aangesloten staan, dus kun je daar niet zien wat er nu echt mogelijk is. De Sony website is wat dat betreft cryptisch en suggestief.

Het lijkt hetzelfde als destijds met DVD spelers: gerenommeerde merken spelen maar een beperkt aantal

formaten terwijl de eerste de beste koreaanse merkloze doos van het kruidvat alles afspeelt dat je erin stopt.

Een gefrustreerde Sony koper.

breedBenR
Lid

er spelen hier een aantal dingen door elkaar:

2011 modellen kunnen USB-opnemen (en weer afspelen) op een USB-harde schijf (zoals destijds de videorecorder - verschil is dat je alleen op de eigen TV kan terugspelen. de boel is versleuteld). De post daarover is van 21-april - op 29 april is een firmware update voor uitgekomen, waarmee de opname mogelijkheden wat zijn verruimd.

2009-2010-2011 modellen hadden altijd al een een USB aansluiting. Een beperkt aantal formaten kan vanaf USB worden afgespeeld, daar zijn wel  firmware update voor uitgekomen, waarmee de opname mogelijkheden wat zijn verruimd - maar inderdaad worden niet alle formaten afgespeeld.

Als je zowel computer als tv op je thuiswerk hebt aangesloten, kan je je TV ook als DLNA Renderer gebruiken. Met WindowsMediaPlayer 10 en 11 bijvoorbeeld, of geavanceerdere players. Dat werkt redelijk met foto-camera filmpjes e.d., maar voor geripte HD DVDs etc. heb je een flinke computer nodig, voor behoorlijk wat omcodeer rekenkracht. Ook moet je dan op zoek naar de juiste instellingen (ik zou dat met google doen - niet zelf trial-en-error gaan pielen) en dat kost je wel een dagje.

Inderdaad zou in TV-winkels de boel op internet moeten zijn aangesloten om het te demonstreren - als ze je de TV om die reden willen verkopen. Sony lijkt nog een beetje zoekende naar de internet-TV mogelijkheden, en het zal wel onderhandelen zijn met de content-providers ook. Ik vind het wel goed dat de 2011 modellen gewoon allemaal alle features hebben, en niet de goedkopere modellen de helft van de duurdere, zoals bij de 2010 serie. Nog beter zou zijn als de 2010 modellen gewoon ook alle 2011-features krijgen, al was het alleen maar om verkopers van 2010-model winkeldochters af te helpen komen!

WimDuz
Bezoeker

Ik bezit een toestel uit de nieuwste 720-reeks. Daarom verbaasde ik me over de tekortkomingen. Zoals  hierboven wordt gezegd: "de eerste de beste  Koreaanse merkloze doos" speelt alles af. Een kwestie van codecs invoegen. Lijkt me toch vrij simpel.

Wat me ook irriteert is de weergave van ondertitels via USB-weergave. Al jaren klagen SONY-tv-bezitters over het merkwaardige feit dat er maar vier fonts (lettertypen) voorhanden zijn, letters die en welhaast onleesbaar en identiek zijn aan elkaar. Met andere woorden: je kunt niets kiezen en als je iets kiest moet je boven op de tv gaan zitten om iets te kunnen lezen. Waarom SONY de jarenlang uitgesproken klachten niet serieus neemt begrijp ik niet.

Gelukkig is via een recente firmware-update de ingebouwde mogelijkheid van HD-recording - die uitgeschakeld was - weer ingeschakeld.

chelmi
Nieuw

WimDuz

wat ik niet snap is waarom heb je dit toestel gekocht als je er niet te vreden mee bent.

da t de tv bijna niet films op USB kan afspelen vindt ik niet erg.

misschien een tip koop een BLU-ray speler bv de BDP-S480 zoals ik heb daar een HDD op aansluiten en je kan al veel meer afspelen.. ik speel mkv (niet alle) maar sl die de mkv niet afspeel even met MKV2VOB omzetten en dat werkt prima zelfs 3d films.

succes

WimDuz
Bezoeker

Je koopt een toestel van een merk dat je vertrouwt. Daarom voel je je teleurgesteld wanneer blijkt dat bepaalde voorzieningen niet deugen. Kwaliteit-USB-films (in hoge resolutie) afspelen is domweg niet mogelijk, en waar films onderttitels hebben zijn die niet leesbaar omdat de bijgesloten fonts te klein zijn.

Je geeft iets of je geeft niets. Ik heb liever niets dan slecht functionerende voorzieningen.

chelmi
Nieuw

Helemaal mee eens maar dan gaat de tv toch terug waar hij gekocht is..

Message was edited by: chelmi

Message was edited by: chelmi

ken2011
Bezoeker

Vraagje over "Blue-ray speler met daaraan gekoppeld een HDD"

1. Kan je dan ook direct opnemen via Rec knop (sony afstandsbediening)

2. Kan je opnemen via EPG

3. Kan je met 1 afstandsbediening werken?

Bedankt alvast

WimDuz
Bezoeker

Als je met behulp van de afstandbediening op wil nemen dan moet de harde schijf worden aangesloten op de daarvoor gereserveerde USB-ingang van de tv. De tv neemt (dat is tenminste mijn ervaring) alleen het signaal van de eigen digitale tuner op. Tijdens het opnemen kan je wel naar de beelden van je Bluray-speler kijken.

RolfNL
Bezoeker

Het is technisch natuurlijk een fluitje van een cent, maar Sony is wereldwijd een van de drie grootste eigenaars van filmrechten (Sony Motion Picture Corporation), dus die gaan er echt niet voor zorgen dat gedownloade DIVX films zomaar op hun TV bekeken kunnen worden als je dat bedoelt, dat is niet bepaald in hun belang.