annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twin Tuner 4K TV

Toneshed
Ontdekker

Twin Tuner 4K TV

Hallo,

 

Vandaag SONY KD-49X8505B 4K TV geinstalleerd, maar tot mijn verbazing werkt de twin tuner functionaliteit helemaal niet. De melding nadat er een opname loopt en van zender gewisseld wordt:

 

Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken.

 

De benodigde software update die enkele dagen geleden is uitgekomen belooft:

Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it.
 
Ik heb met Ziggo gebeld en zij geven aan dat er geen beperkingen zijn wat hen betreft. Probleem bij SONY geven zij aan, wat begrijpelijk is gezien het feit dat de twin tuner functionaliteit al jaren in de door hen verkochte HUMAX HD recorders zit, én werkt. 
 
Heb inmiddels contact opgenomen met Sony customer support, maar nog geen reactie.
 
Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
 
Erwin
 
51 ANTWOORDEN 51
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaals:

het is met de huidige 1.3 module niet mogelijk om 2 gecodeerde kanalen op te nemen.

Dit is pas mogelijk met de 1.4 module, deze wordt mogelijk pas in 2016 op de markt.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Het lijkt weer even te werken!

 

Ik heb Ziggo gebeld en na tig keer uitleggen wat het probleem was (weten niet alles van techniek) verscholen ze zich achter dat de TV niet gecertificeerd zou zijn. Heeft er niks mee te maken met versleutelen van de kanalen.

 

Maar na het op te geven met Ziggo wilde hij nog wel de smartcard van de CI module op nummer nog wel een 'boost' geven (reset?). Na opgehangen te hebben en het eens geprobeerd te hebben werkte het opnemen en kijken weer!

 

Oplossing is misschien dus: TV uitzetten, smart card eruithalen en er weer in stoppen, TV aanzetten...

Anders massaal Ziggo bellen voor ook zo'n 'Boost'.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dus nu kan je kijken naar een gecodeerde zender en tegelijk ook nog een gecodeerde zender opnemen?

Geeft eens voorbeeld van over welke gecodeerde zenders je het heeft.

 

De "boost" en je oplossing waar je het over heeft is alleen maar om opnieuw de autherisatie voor de smartcard opnieuw te doen.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Franssio
Ontdekker

Dat met de smartcard heb ik ook gedaan maar kan echt niet naar RTL4 kijken en bijvoorbeeld SBS6 opnemen.

Bij de 3 Nederlandse zenders gaat t wel deze zijn sowieso niet gecodeerd.

 

profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Sorry voor de verwarring is ik misschien gebracht heb. Ik heb net zelf nog geprobeerd en het probleem bestaat nog steeds. Ik had het geprobeerd met inderdaad Ned 1, 2 en 3 en een andere zender. Vroeger was alleen Ned1 niet gecodeerd.

Na nu Rtl4 en Sbs6 geprobeerd te hebben kreeg ik weer de melding. Helaas.....

Franssio
Ontdekker

Nou hè ellende is het ben ook met ziggo bezig via twitter maar het wil niet echt vlotten!
Afwachten iets anders kunnen we niet....
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Is nu al twee keer eerder aangegeven: 

 

Nogmaals:

het is met de huidige 1.3 module niet mogelijk om 2 gecodeerde kanalen op te nemen.

Dit is pas mogelijk met de 1.4 module, deze wordt mogelijk pas in 2016 op de markt.

 

Ziggo heeft natuurlijk zijn frequenties aangepast door de samenvoeging met UPC. Daarbij hebben ze hun codering aangepast, dus kan goed zijn dat het even gewerkt heeft. 

Franssio
Ontdekker

Dan kan het dus wel met deze module...!
En ligt 't aan ziggo...
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

pfffffffff, ja het ligt aan Ziggo als je de CI+ 1.3 module inbruikleen heeft, anders aan jezelf dat je een 1.3 module heeft aangeschaft.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Arahon
Nieuw

Wellicht heb ik er overheen gelezen en heeft iemand dit al lang geprobeerd, maar dit is misschien een oplossing.

 

Ziggo heeft in de loop der jaren samen met fabrikanten getracht opties te blokkeren, zoals het rangschikken van kanalen of het exporteren ervan en wellicht ook het gebruik van een dubbele tuner. Soms los je dit al op door de provider UPC (in het zender zoek menu) te kiezen, maar wil je zeker zijn van je zaak dat nagenoeg alles is unlocked, stel dan je landinstellingen opnieuw in naar bijvoorbeeld België, Luxemburg of Duitsland (deze 3 zijn de beste keus, ivm audiosporen). Omdat bij deze landinstellingen niets voor het Nederlandse kabel landschap geblokkeerd wordt, heb je kans dat het één en ander nu wél mogelijk is.

 

Het is het proberen waard.