annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twin Tuner 4K TV

Toneshed
Ontdekker

Twin Tuner 4K TV

Hallo,

 

Vandaag SONY KD-49X8505B 4K TV geinstalleerd, maar tot mijn verbazing werkt de twin tuner functionaliteit helemaal niet. De melding nadat er een opname loopt en van zender gewisseld wordt:

 

Voor de opname wordt uw CAM gebruikt. Andere gecodeerde services kunnen momenteel niet worden bekeken.

 

De benodigde software update die enkele dagen geleden is uitgekomen belooft:

Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it.
 
Ik heb met Ziggo gebeld en zij geven aan dat er geen beperkingen zijn wat hen betreft. Probleem bij SONY geven zij aan, wat begrijpelijk is gezien het feit dat de twin tuner functionaliteit al jaren in de door hen verkochte HUMAX HD recorders zit, én werkt. 
 
Heb inmiddels contact opgenomen met Sony customer support, maar nog geen reactie.
 
Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
 
Erwin
 
51 ANTWOORDEN 51
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Voor als nog is het niet mogelijk om d.m.v. de twin tuner 2 DTV kanalen te decoderen.

 

<quote>

Kan ik twee door CAM gedecodeerde kanalen bekijken en opnemen?
De tv heeft slechts één Conditional Access Module (CAM) voor het decoderen van versleutelde signalen van bijvoorbeeld premium tv of betaalkanalen. Je kunt geen twee dergelijke kanalen tegelijk opnemen of bekijken.

 

Meer info: http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdlw-firmware-update-v2193/KD-49X8505...

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Toneshed
Ontdekker

Dank voor je reactie.

 

Premium betaalkanalen?? Ook bij TV basis van Ziggo werkt de twin tuner niet.

 

Ik mag verwachten dat als Sony twin tuner functionaliteit verkoopt, deze is afgestemd op hedendaags gebruik van digitale TV.

 

Het zal toch niet zo zijn dat de dubbele tuner op een 4K TV alleen werkt met analoge signalen? 

 

Ik vind dit eerlijk gezegd behoorlijk misleidend!

 

 

 

 

Toneshed
Ontdekker

Overigens hoeft de CAM module altijd maar één signaal tegelijk te decoderen, namelijk dat waar je naar kijkt.

De opname kan encoded blijven tot die wordt afgespeeld, toch?

 

...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals ik het lees kan je niet tegelijk naar 2 gecodeerde zenders kijken en opnemen.

 

Je kan proberen met het ongecodeerde Ziggo signaal van NED1 en een willekeurig gecodeerd signaal.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Toneshed
Ontdekker

Yep, dat werkt inderdaad wel.

Dit moet voor de andere kanalen dan toch ook kunnen:
Eén kanaal decodren / kijken, een tweede kanaal ongedecodeerd opnemen.
Wil je de opname kijken, dan pas decoderen.

Dat je niet twee kanalen tegelijk kan kijken of twee kanalen tegelijk kan opnemen vind ik begrijpelijk en acceptabel.



Toneshed
Ontdekker

Ik kom er zojuist zelfs achter dat ik helemaal niets kan opnemen behalve Ned 1.
Ik heb een opnamefoutenlijst gevonden met tientalle meldingen:

"Opname onderbroken, kopie bescherming is ingesteld door uw dienstverlener"

Ik begin nu langzaam een heel slecht gevoel te krijgen.
Wat is hier aan de hand?



Toneshed
Ontdekker

Update: ik kreeg zojuist een melding op het scherm betreffende een software-update.
Na het uitvoeren van de update kan ik weer opnemen op alle zenders. Snelle actie van Sony... :wink:

Het oorspronkelijke probleem van de niet werkende twin tuner blijft bestaan.


profile.country.NL.title
Tne7laa
Ontdekker

Nou mooi hoor. We zitten nu toch echt met een 65X8505 met software PKG2.232EUA waarmee wij hetzelfde probleem hebben als hierboven is beschreven. Bij het voor het eerst aanzetten vorige week wel een update geïnstalleerd maar opnemen van een programma en bekijken resulteerd in dezelfde melding.

 

help Sony !!

Johan65
Nieuw

De combinatie waar jij het over hebt is inderdaad niet zo belangrijk, maar de combie opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken wel! Dit is inderdaad zeer misleidend van Sony en ook behoorlijk frustrerend.

je mag aannemen dat Sony daar wat aan gaat doen.