annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tv geluid via audio systeem speakers lukt niet.

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
oompieaap2011
Bezoeker

Tv geluid via audio systeem speakers lukt niet.

Ik heb een Sony Bravia kdl 46Z4500

Ik heb een Homecinemaset van Sony BDV-E880

Nu wil ik Tv geluid via boxen van homecinemaset horen.

Ik heb van bijna van alles geprobeerd maar,als ik via menu tv naar Geluid via audio systeem ga dan hoor ik helemaal niets.

Als ik een Blue-ray film wil kijken dan wel mooi surround geluid.

Wie heeft er een tip voor mij om dit op te lossen?

Het zou een hoop frustratie schelen.

Met vr.groeten Oompieaap.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

1.

tussen je TV en je BluRay moeten twee kabels lopen:

- HDMI kabel voor het beeld en geluid van BluRay naar TV

- optische kabel voor het geluid van tv-programma's terug naar de bluray

Is dat het geval? of heb je alleen HDMI aangesloten?

2.

Vervolgens kan je in HOME helemaal naar links -
Geluid de instelling 'TV geluid via TV speakers / via Audio systeem kiezen.

Dat werkt alleen als de optische kabel voor het geluid is aangesloten.

3.

Mogelijk kan je ook in de BluRay speler een instelling wijzigen (ipv optisch geluid, inkomend geluid via HDMI)

4.

Het is ook wel mogelijk met de tulp-stekkertje of de hoofdtelefoon aansluiting tv-geluid af te tappen en naar je geluidsinstallatie te brengen, als noodoplossing, terwijl je op een nog aan te schaffen optische kabel wacht (bij je soundsystem is die wrsl wel meegeleverd), maar tussen twee moderne sony apparaten is dat geklooi.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
breedBenR
Lid

1.

tussen je TV en je BluRay moeten twee kabels lopen:

- HDMI kabel voor het beeld en geluid van BluRay naar TV

- optische kabel voor het geluid van tv-programma's terug naar de bluray

Is dat het geval? of heb je alleen HDMI aangesloten?

2.

Vervolgens kan je in HOME helemaal naar links -
Geluid de instelling 'TV geluid via TV speakers / via Audio systeem kiezen.

Dat werkt alleen als de optische kabel voor het geluid is aangesloten.

3.

Mogelijk kan je ook in de BluRay speler een instelling wijzigen (ipv optisch geluid, inkomend geluid via HDMI)

4.

Het is ook wel mogelijk met de tulp-stekkertje of de hoofdtelefoon aansluiting tv-geluid af te tappen en naar je geluidsinstallatie te brengen, als noodoplossing, terwijl je op een nog aan te schaffen optische kabel wacht (bij je soundsystem is die wrsl wel meegeleverd), maar tussen twee moderne sony apparaten is dat geklooi.

Robsr.
Nieuw

Een vergelijkbaar probleem heb ik ook.

Een optische kabel heeft een deel van het probleem opgelost.

De oorzaak zit volgens mij in de samenwerking met een CAM (CI+) module. Op het moment dat ik die gebruikt, krijg ik bij analoge TV geen geluid over de home-cinemaset via HDMI 1.4.

Na gebruik van een optische kabel is dat probleem opgelost -> ik krijg nu bij analoge instelling op mijn TV gewoon geluid via de home-cinemaset. Ik hoop dat dit (een deel van) het probleem kan oplost.

Als ik echter met de knop digitaal (tenslotte heb je niet voor niet een HD TV) HD TV wil kijken, dan wordt het beeld zwart en komt de melding "geen signaal".

Message was edited by: Robsr.

Message was edited by: Robsr.

oompieaap2011
Bezoeker

Dank  je voor je tips ik ga vanavond even rustig kijken en ik laat even weten of het is gelukt!

Mvg oompieaap.:smileycool:

oompieaap2011
Bezoeker

Ik ga even rustig met de kabels in de weer!

Het zou moeten lukken.

Ik laat het weten.

dgcaron
Bezoeker

Beste Meneer/Mevrouw,

Ik heb hetzelfde probleem,  ik heb de 40NX700 gekoppeld met een HDMI kabel op uitgang 4 (1 ook geprobeerd) en de optische kabel naar  een HT-SS1300 set. Ik krijg echter geen geluid uit mijn systeem. ik heb de optische kabel getest door de optische uitgang van mijn playstation te gebruiken op de HT-SS1300 en dan krijg ik prima geluid.. wat doe ik fout?

Mvg,

Didier

profile.country.nl_BE.title
christy17
Bezoeker

Vermoedelijk ligt de fout bij je TV-instellingen.

Ik neem aan dat ne TV met een HDMI-kabel aan je versterker hangt. Maar nu moet je ook je TV instellen zodanig dat je klank via de versterker moet gaan en je luidsprekers van de TV moeten dan uitgeschakeld worden. Dit doe je zo:

-Druk op je afst.bediening van TV op 'home'

-kies "instellingen" (een klein valiesje = icoon)

-scroll naar 'geuid' of 'audio' ( een luidsprekertje = icoon)

- kies 'audio systeem" met cursor up/down (hier heb je maar 2 mogelijkheden, audio systeem of TV-luidsprekers)

- druk herhaaldelijk op return tot je terug TV-beeld hebt.

Nu zou je verbinding moeten hebben met je versterker. Meer nog, als je nu je TV uit schakelt, zou normaal je versterker ook moeten mee uitgeschakeld worden. Andersom, ook, zet je de TV aan dan moet in pricipe je versterker ook mee aanspringen.

Het zou best kunnen dat je de eerste keer je versterker nog manueel moet uitschakelen. Hou ook rekening dat bij de opstart je enkele seconden vertraging hebt, net zoals met een PC.

Laat iets weten als het werkt.Succes!

Julien

dgcaron
Bezoeker

Hoi julien,

Bedankt voor je reactie, dit heeft helaas niet geholpen. ik ga het maar eens proberen met een andere kabel (korter) misschien is het signaal van de tv zwakker dan van mij PS3.. en is de combi van een HITACHI kabel van 3m met het signaal niet goed genoeg oid. De hi-fi set reageert wel op de afstandsbediening.

MvG,

Didier

Message was edited by: dgcaron

Message was edited by: dgcaron

profile.country.nl_BE.title
christy17
Bezoeker

En toch Didier denk ik dat je het niet bij je kabels moet gaan zoeken.

Je hebt maar één HDMI kabel nodig van TV naar je home-cinema. De optische kabel is zelfs nog niet nodig.

Maar je moet wel volgens mijn beschrijving je TV luidsprekers uitschakelen en hetaudiosysteem aan. Bovendien moet je versterker op TV staan. En dit kan de eerste keer wel niet automatisch gebeuren én het geluid wordt is nu ook bestuurbaar met je TV-afstandsbediening en die kan nu wel even op nul staan. Dus je moet dan even drukken op volume, en er verschijnt dan de gekende volume balk op het scherm. En het kan dus best zijn dat de schaal iets anders is.

Vroeger bv had je genoeg volume met bv 8,(met de LS van TV) maar nu moet je bv 50 hebben. Maar zonder dat je het weet kan die voor de eerste keer op "nul" staan.

Groetjes, en niet opgeven!

Julien

oompieaap2011
Bezoeker

Goedenavond allemaal,

Het is mij gelukt geluid van  t.v. via auidiosysteem te laten lopen.

Als je vraagt hoe?

Hdmi kabel tussen Blue ray en tv+ optische audio kabel tussen tv en blue ray.

Via home instellingen op audiosysteem ingesteld.

Daarna met volume knop inderdaad gespeeld.

De stand op Blue ray is audio!

Het werkt nu perfekt.

Hartelijk dank aan allen voor de tips en het mee denken.

Mvg oompieaap:smileyhappy: