Deel jouw ervaring!
Hallo allen,
Ik ben sinds enkele dagen de gelukkige eigenaar van een KDL-55w905A met een prachtig beeld. Nu loop ik echter tegen een probleem aan. Het gaat hier om het volgende:
Ik heb de tv via HDMI1 (ARC) aangesloten op mijn reciever (harman kardon 7773w set) HDMI out (ARC). Nu wil ik via de instellingen aangeven dat het geluid afgespeelt moet worden via het audiosysteem. Echter wanneer ik dit wil uitvoeren krijg ik als eerst een melding ''Audiosysteem is actief''. Na ongeveer 10-20 second verschijnt het bericht ''TV speakers actief vanwege communicatie fout audiosysteem''.
Ik heb verschilende volgorde van koppelen al geprobeerd. Audiosysteem uit voordat de instelling veranderen. TV uit en reciever op arc voordat de tv aan gaat etc.
Nu het vreemde: ondanks dat de instelling in de tv terug springt op tv speakers ipv audiosysteem hoor ik wel het geluid over mijn harman kardon speakers gaan. Het jammere is helaas dat dit enkel stereo is en aangezien ik graag DTS afspeel via een media server neemt dit toch een dimensie af aan de kijk/luister ervaring.
Nu weet ik dat ARC niet de hoge HD audio formaten ondersteunt, maar van wat ik terug kan vinden moet dit op zn minst nog DTS aan kunnen. Ik heb ook niet het gevoel dat een optische kabel mij hierin gaat helpen aangezien deze foutmelding al niet hoort te verschijnen. Overigens werken de functies van bravia sync wel waarbij de tv en reciever elkaar kunnen in/uitschakelen.
Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen of wat de oorzaak is dan hoor ik dat graag!
Hallo,
Hoor graag of je een oplossing gevonden hebt. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Harman Kordon BDS 880 systeem.
Gr
Edwin.