Deel jouw ervaring!
sinds enige dagen valt onze tv uit laat het sony logo zien en gaat weer aan
als we de tv met de aan/uit knop uitzetten zet deze zich na enige tijd weer in standby dus rode led aan voorzijde te zien
een raadsel wat dit nu kan zijn, weet iemand miss een oplossing hier voor
grt . jan
ben wat aan het mailen geweest met customer service, dit is hun laatste mail, nadat ik eerder te horen kreeg m'n router te resettten, wat ook niet gelukt is. Terug naar fabrieksinstellingen werkte ook niet. Ik heb m'n lan gewoon afgezet, was het goed beu. Maar het is een schande dat je zoveel extra betaalt voor een "smart" tv, dat er zoveel klachten te vinden zijn hier en niemand die een oplossing kent. Is er iemand hier bij wie het al opgelost is geraakt??
hier de mail:
Geachte Mevrouw De Wachter,
Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.
Het betreurt ons dat u problemen ondervindt met uw BRAVIA TV.
Wij begrijpen uit uw informatie dat uw BRAVIA TV na een bepaalde tijd spontaan herstart.
Wanneer het toestel uit gaat, knippert het LED lampje aan de voorzijde dan?
Knippert het LED lampje niet, gelieve dan de ECO- en timerinstellingen van uw toestel te controleren.
Deze kunnen ervoor zorgen dat het toestel zich na een bepaalde tijd uitschakelt.
U controleert de ECO-instellingen van uw toestel als volgt:
1. Zet het toestel aan.
2. Druk op de 'HOME' knop op uw afstandsbediening.
3. Ga met de pijltjes naar het koffertje waar instellingen bij staat.
4. Verander de richting van de pijltjes en selecteer vervolgens 'Systeem settings' of nogmaals 'instellingen'.
5. U komt nu in een nieuw menu, selecteer 'Eco'.
De timerinstellingen controleert u als volgt:
1. Zet het toestel aan.
2. Druk op de 'HOME' knop op uw afstandsbediening.
4. Verander de richting van de pijltjes en selecteer vervolgens 'Systeem settings' of nogmaals 'instellingen'.
5. U komt nu in een nieuw menu, selecteer 'Klok/Timers'
Mocht dit het probleem niet verhelpen controleert u dan of de laatste firmware update op uw toestel is geïnstalleerd. De laatste firmware update van uw toestel vindt u hier: (LINK)
Mocht ook dit het probleem niet verhelpen raden we u aan om het toestel terug te stellen naar de fabrieksinstellingen.
Dit doet u als volgt:
1. Eerst zet u uw toestel aan.
2. Vervolgens drukt u op de 'HOME' knop op uw afstandsbediening.
5. U komt nu in een nieuw menu. In dit menu selecteert u de optie `Auto-start` en volgt u de stappen op uw scherm.
Indien het LED lampje wel continue in een bepaalde cyclus knippert dan kan er sprake zijn van een warmte probleem of een defect.
Wanneer het LED lampje in een cyclus van 7 keer blijft knipperen, betekent dit dat het toestel zichzelf heeft uitgeschakeld omwille van een warmte probleem of een defect. Verwijdert u het toestel uit de buurt van alle verwarmingselementen, zorgt dat er een ruimte is van 10cm of meer tussen het toestel en andere apparaten en controleer de ventilatiegaten op stof.
Mocht dit het probleem niet verhelpen of het LED lampje blijft in deze of een andere cyclus knipperen dan raden wij u aan het toestel ter reparatie aan te bieden.
Ondanks de door Sony gewaarborgde kwaliteitscontrole kan het helaas voorkomen dat een apparaat defect raakt. Wanneer zich dan ook onverhoopt een defect voordoet, doen wij uiteraard ons uiterste best dit zo goed mogelijk voor u op te lossen.
etc.. (de rest zijn linken naar support pagina's, maar dat kreeg ik niet meegepost).
Er is nog één optie waar ik vandaag mee bezig ben geweest en die me hoop geeft. Ik heb nl een media-harde schijf (met optie wifi) naast mijn tv liggen, die wel uit staat, maar ingeplugd is via een hdmi-kabel. Ergens las ik iets over interfererende toestellen, maar ik dacht nooit aan dit omdat hij meestal afstaat (tenminste dat dacht ik, maar het zal toch iets doen).
Wanneer ik hem helemaal ontkoppelde en stekker eruit, had ik op het eerste zicht (nog niet heel lang getest) geen uitvallen meer van de tv. Maar als ik iets wil bekijken vanop deze schijf, wat ik ook getest heb, moet ik mijn lan wel afzetten want dan blijft de tv weer opnieuw uitvallen. grr. Ik zoek het verder uit...
ps: ik denk dat je beter kan mailen en hopen dat je na een paar mails een kenner krijgt, want dat kan tegen vallen, de telefoon en de eerste mails die ik deed waren precies amateurs, de mail die ik hierboven gepost heb was eindelijk degelijk.
Ik zit met hetzelfde, echt geen zin om te laten repareren, wil geen geld uitgeven aan een probleem dat niet aan mij ligt. En dat grote ding ergens heen brengen zie ik zeker niet zitten. De mediaschijf was het niet, ik heb m'n lan gewoon weer afgezet en geef het nu echt wel op.