Deel jouw ervaring!
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn sony bravia kdl-40w4720 tv.
Ik kan geen films van mijn usb afspelen op mijn tv.
Mijn tv herkent de usb wel omdat ik m naar fat32 heb geformatteerd.
Als ik de usb in de tv doe herkent die m wel maar moet nog met mijn afstandsbediening in het menu gaan om naar de usb te gaan weet niet of dit normaal is?
Bij andere tv's hoef je de usb er alleen in te doen deze tv herkent hem en dan druk je op oke en zit je er al in.
En dan ben ik in het menu en dan zie ik maar 2 mappen en dat is muziek en foto's en de foto's kan ik ook gewoon bekijken maar er moeten dus ook videofilms op staan en die laat die niet zien?
Wat kan ik hier aan doen?
Bedankt alvast!
Met vriendelijke groet,
Samantha
Welkom,
De Bravia's zijn nog al kieskeurig met het afspelen van films.
Mogelijk oplossing:
- Toestel verbinden met het thuisnetwerk.
- MediaServer vanaf een PC draaien.
73's
Bedankt voor uw antwoord!
Ik ben nogal een leek in dit soort dingen.
Als ik het toestel verbind met het thuisnetwerk heb ik dan iets extras nodig om te kopen?
En blijven de films dan niet hangen steeds door netwerkstoringen?
En u zegt een mediaserver vanaf een pc draaien?
Ik weet niet goed wat u hiermee bedoeld. Ten eerste hebben wij geen pc alleen een laptop.
En ik weet niet goed wat een mediaserver is?
Ik had ergens op internet gelezen dat het ook mogelijk was om een mediaspeler te kopen met hardeschijf?
En dan in fat32 te formateren of gaat dit niet?
Zo ja weet u welke mediaspelers ik kan kopen die op dit type sony bravia films af kunnen spelen.
En of die uiteraard ook in fat32 te formateren is?
Bedankt alvast voor uw antwoord!
Met vriendelijke groet,
Samantha
in het menu dat je met de home toets van de afstandsbediening oproept,
helemaal naar onder navigeren in het menu met video,
daar staan alle afspeelbare videos die de tv op de usb stick kan vinden.
als ze er niet staan:
- check of er geen rare tekens in de bestandsnamen zitten (usb in laptop en bestanden hernoemen)
- probeer wat andere filmpjes met andere codering op de usb stick te zetten (een .mpg oid; op je laptop..), en kijk of die het wel doen. zo kan je uitsluiten of het aan de codering van de videos ligt
een mediaserver is een extra apparaat dat allerlei videoformats wel aan kan en omzet naar door de tv verwerkbaar signaal. er is ook software voor op laptop (of pc, dat maakt niet uit) die dat ook kan.
er is ook software die video kan omcoderen en dan kan je ze alsnog op usb zetten en dan doet het het wel...
Message was edited by: breedBenR
Om de W4720 met het netwerk te verbinden heb je een netwerkkabel nodig tussen de TV en modem/router.
Er is een mogelijk om een mediaserver (programma) op een PC of Laptop (is hetzelfde) te installeren.
Dan vanuit de PC/laptop een film of muziek of foto te streamen naar de W4720 als deze aan het (thuis)netwerk is aangesloten.
advies: PS3MediaServer http://www.ps3mediaserver.org/
73's
overzicht formaten:
http://pdf.crse.com/manuals/AE7S100811/NL/playhomenw_europe_ga_twn_kr.html
Koop een SAMSUNG dan heb je geen problemen.