annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A1 zwart scherm en andere problemen

OPGELOST
profile.country.BE.title
phbrose
Ontdekker

Sony A1 zwart scherm en andere problemen

We hebben enkele weken geleden diep in de buidel getast voor de Sony A1 65 inch en zijn niet echt tevreden.

Het meeste maak ik me zorgen om het scherm dat zwart wordt nadat de tv enkele minuten aanstaat. De audio blijft werken en in de rechterhoek onderaan verschijnt het BRAVIA logo.  Na het op een toets van de afstandbediening drukken is er terug beeld voor een minuutje of zo en dan verdwijnt het weer.

De enige oplossing is de reset van Android.  Hierna werkt de tv normaal.  Dit probleem met het scherm gebeurt ongeveer 1 keer per week.

Is dit een software probleem ?

 

Afgezien hiervan lijkt de software lijkt toch wat "bugs" te hebben.  Vandaag heb ik een reset 2 keer moeten uitvoeren.  De eerste keer in de namiddag doordat de functie om naar het vorige kanaal terug te gaan niet werkte en vanavond toen ik de tv opnieuw aanzette was er weer dat zwart scherm.

 

Ik kan best begrijpen dat een kleine reset af en toe nodig is , maar 4 keer per week voor telkens een ander probleem lijkt me toch wat overdreven voor een tv in deze prijsklasse.  Best frustrerend.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

 

Alvast dank.

 

Philip

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

En is er een oplossing voor?

 

Link???

 

 

73's

 

<edit>

Link

 

:

Some possible causes

 

Cause 1:

I dont support you have set 'Demo mode' to ON by any chance?  To check this: [HOME] > Settings > Retail Mode Settings > Demo Mode > OFF

 

Cause 2:

Daydream is set to activate after 5 minutes.  To check this: [HOME] > Settings > Daydream > When to daydream   Set this to 1 hour.  Also set "When to sleep" as Never.

 

Other settings are for 1 hour and above - i.e. Eco power saving settings.

 

Cheers

 

 

:

Hi

 

Try first Settings-Srorage & reset-Internal storage-Cached data -> Clear cached data -> OK

 

Then reboot your TV.

 

If not solved, try Settings-Apps-System app find Backdrop, Basic Daydreams, Demo mode, Second Screen Setup, Second Screen Setup Auth Bridge, SencondDisplay, ShopSettings, Timers and Clear Data for each one of those.

 

Then reboot your TV.

 

This might work

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Onderin het beeld het Bravia logo, niet het Android logo?

 

Firmware up-to-date?

Welke mode (DVB C/S of HDMI)?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
phbrose
Ontdekker

Alvast dank voor de reactie.

 

Ik heb net gekeken en de laatse software versie is geinstalleerd.

 

Het Bravia logo verschijnt in het wit rechts onderaan en is vrij groot geschreven.  Eerst dacht ik dat het een screensaver was, maar het logo beweegt niet.

Tot nu toe is het enkel gebeurd bij tv kanalen - zowel satelliet als via antenne en niet via een hdmi signaal.  

Tot nu toe is het ook alleen gebeurd enkele minuten na het aanzetten van de tv en niet na bijvoorbeeld een uur tv-kijken.

De tv normaal aan-en uitzetten lost het probleem niet op. 

Verder zijn er geen problemen met het beeld of geluid.  Als hij werkt is het een pracht tv.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben eerlijk gezegd dit probleem nog niet tegen gekomen op de andere Europese Sony Community's.

 

Een "bug" in de software lijkt mij niet het geval, hadden andere gebruikers er ook last van moeten hebben.

Andere toestellen in de Bravia 2017 line gebruiken dezelfde software namelijk.

 

Krijg als het idee dat de CI+ module de boosdoener mogelijk is.

Weet niet welke provider en welke module je op dit moment gebruikt.

 

Zijn er FTA kanalen beschikbaar van je provider?

Zoja, doet dit probleem dan ook voor?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Zwarte scherm / sony oled...

 

Probleem is bekend. UK forum..!

 

Groet...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

En is er een oplossing voor?

 

Link???

 

 

73's

 

<edit>

Link

 

:

Some possible causes

 

Cause 1:

I dont support you have set 'Demo mode' to ON by any chance?  To check this: [HOME] > Settings > Retail Mode Settings > Demo Mode > OFF

 

Cause 2:

Daydream is set to activate after 5 minutes.  To check this: [HOME] > Settings > Daydream > When to daydream   Set this to 1 hour.  Also set "When to sleep" as Never.

 

Other settings are for 1 hour and above - i.e. Eco power saving settings.

 

Cheers

 

 

:

Hi

 

Try first Settings-Srorage & reset-Internal storage-Cached data -> Clear cached data -> OK

 

Then reboot your TV.

 

If not solved, try Settings-Apps-System app find Backdrop, Basic Daydreams, Demo mode, Second Screen Setup, Second Screen Setup Auth Bridge, SencondDisplay, ShopSettings, Timers and Clear Data for each one of those.

 

Then reboot your TV.

 

This might work

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
phbrose
Ontdekker

Dank voor het opzoekwerk en de links.  Ik vond online alleen info rond problemen met kapotte leds en inverters bij lcd tv's van andere merken. 

 

Ik had speciaal een nieuwe cam gekocht voor Tv Vlaanderen.  Ondertussen heb ik deze vervangen door de oude officiele cam.  Mijn eerste indruk is is dat het wisselen van kanalen alvast sneller gaat. 

 

Ik heb ook de settings rond de screensaver verandert.  Uit schrik voor inbranden stond die op 15' en het slapengaan op 1u.

 

Hopelijk is alles ok nu - ik houd u alvast op de hoogte :slight_smile:

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom de optie Screensaver gebruiken met "normaal" TV gebruik?

Deze mogelijkheid wordt over het algemeen alleen aangeraden bij lang durende stilstaande beelden.

 

Advies: al de "eco" instellingen op uit.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
phbrose
Ontdekker

Screensaver was ingesteld want ik had gelezen dat oled gevoelig was voor inbranden, maar ik heb dan ook weer  gelezen dat een groot concurrerend merk (dat geen oled tv's maakt) opzettelijk de technologie de grond inboort.

 

We zijn nu bijna een week verder en de TV werkt perfect.

Geen zwart scherm meer en ik heb sinds het veranderen van cam geen resets meer moeten doen voor andere probleempjes.

 

Super tv !

 

Dank