annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ci+ error 03 sac failed op KD 43XD8099

profile.country.NL.title
Bottonneke
Ontdekker

ci+ error 03 sac failed op KD 43XD8099

Een maand of 4 geleden hebben we genoemde TV aangeschaft, alle updates geïnstalleerd en digitale TV ingesteld met een CI+ module en een Ziggo smartcard. Sinds afgelopen maandag (24-6) verscheen spontaan bovenstaande melding en alleen Ned 1, 2 en 3 doet het nu nog digitaal.

 

Ik heb al wel in Google gezocht op mogelijke oorzaken maar ik vind alleen problemen uit 2015, die geen betrekking hebben op dit type. Mogelijk wel op de firmware maar zover als ik kan zien is de meest recente firmware van een eerdere datum.

 

Wat kan ik hier aan doen of moet ik via de leverancier richting Sony.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De CI+ module decodeerd blijkbaar niet.

 

Mogelijke oorzaken:

 - Module niet goed in de XD8099

 - Kaart niet goed in de module

 - Module defect

 - Kaart niet meer actief

 

De module met de kaart al eens in een ander TV geprobeerd?

 

Is de module toegankelijk via het menu?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bottonneke
Ontdekker

Beste pa3eia,

 

Gaan we zo snel mogelijk mee aan de gang.

 

Bedankt voor zover.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd naar de uitslag.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bottonneke
Ontdekker

Al het bovenstaande uitgeprobeerd. Echter werd ik er niets wijzer van. Alles werkte naar behoren.

Daarnaast via Mijn Ziggo > Producten > naar beneden scrollen naar de betreffende CI+  > instellingen > Opnieuw ophalen en de smartcard verwijderent, opnieuw kanalen instellen, smartcard erin en gewacht totdat alles weer is aangemeld en opgehaald was. Ook geen verandering.

 

De module is van Smit. Deze verwijdert en een Quantis module erin. Toen werkte er niets meer!

Vervolgens de Smit module met kaart weer erin en alles deed het weer naar behoren!!!

 

Het enige wat ik mij voor kan stellen dat door deze actie toch iets reset is, maar snappen doe ik het niet.

 

Toch bedankt voor de hulp.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Via Mijn Ziggo heb je de Smartkaart geheractiveerd.

 

De XD8099 heeft de module 1.3 nodig, dat is mogelijk de reden dat de Quantis niet f6ncioneerd.

Hoezo werkt alles weer naar behoren met de Smit module?

 

Mis alleen de uitkomst of dat de Smartkaart en de module via het TV menu te zien zijn?

Home - Instellingen - Zender Installatie - Digitale Set-up - Instellingen CA-module.

 

De Smartkaart/Module al in een andere TV uitgeprobeerd?

 

Ben benieuwd,

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bottonneke
Ontdekker

Inderdaad heb ik via Mijn Ziggo de smartcard opnieuw geactiveerd, maar ook dit bracht geen verandering.

 

In de TV zat de Smit module toen ik de melding "ci+ error 03 sac failed op KD 43XD8099" kreeg. Omdat alles wat ik probeerde geen verandeing bracht (ik bleef de melding houden). Het ik de Quantis module geprobeerd. Deze werd vermoedelijk inderdaad niet herkend. Dus heb ik de Smit module weer in de TV gedaan, die vervolgens herkend werd en dus ook zichtbaar wat via het menu. En vervolgens werkte alle digitale zenders weer.

 

Op de Ziggo community had ik mijn probleem ook gepost. Daar werd 4 uur geleden het volgende medegedeeld:

"Gisteren een klant van ons met hetzelfde probleem. Kaart en module bij ons in het testtoestel en hij werkt. Klant had intussen even een andere module van ons te leen, maar dat hielp niets. klant komt terug en haalt haar eigen module weer op en ook wonder boven wonder doet hij het weer. Ben toch bang dat er ergens een kinkje in de kabel heeft gezeten!!
was een iets ouder model kdl40hx serie."

 

Misschien bestaat toeval toch?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Had het gisteren ook gelezen in de Ziggo Community. Begrijp dat het probleem ook bij jouw verdwenen is.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!