annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met opnemen

OPGELOST
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Probleem met opnemen

Ik heb een Sony Bravia KDL-32WD759 TV met sw update 8.211-1000-1.330-01 met daar aan gekoppeld een nieuwe Western Digital Elements 2TB USB HDD

Het instant opnemen met de "rode REC knop" gaat goed, maar het opnemen met de Guide levert problemen op:

- Een aantal opnames hebben maar een minuut gedraaid en zijn toen gestopt. Is iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen?

- Het lijkt niet mogelijk om een programma op de ene zender te bekijken en een ander programma op een andere zender gelijktijdig op te nemen. Klopt dat?

- Eén opname is niet gestart en staat nog in de Timer lijst sinds 18/2. Indien de tv op stand by staat blijft een rode led onderaan het beeldscherm branden. Ik krijg niet de mogelijkheid om deze geplande opname te verwijderen. Wat is de oplossing hier voor?

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Enkele malen de "power reset" met de afstandsbediening uitgevoerd. Dat heeft helaas geen effect gehad. 

 

Mvrgr,

 

Nico

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik weet het nu ook niet meer. Een "deskunige" langs laten komen i.v.m. garantie.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Bedankt voor je inspanningen. Helaas niet opgelost.

Kosten voor probleemoplossing zijn hoger dan het ongemak.

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Misschien heb je het al geprobeerd, maar probeer dit eens:

1. De TV spanningsloos maken, dus ook stekker uit het "stopcontact" halen.

2. 10 seconden te wachten.

3. De HD loskoppelen, bij de USB poort. Deze HD formateren op je PC in FAT.

4. De TV weer aansluiten, naar NED 1 kijken voor enige minuten. Kijken of alles van de HD weg is.

5. De TV weer uitzetten, stekker eruit.

6. 10 seconden wachten.

7. De HD weer aansluiten op de juiste USB poort ( er zijn er enkele, maar eentje is de juiste!) De TV zal vragen om deze HD "herkenbaar" te maken. (wordt gewoon op een eigen manier formateren)

8. De TV weer aansluiten, naar NED 1 kijken.

9. Is alles nu weg, en goed?

 

Zo ja...... opgelost.  

Zo nee....sorry, ik weet het ook niet meer.

SUCCES !!!!!!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


nclaij schreef:

Kosten voor probleemoplossing zijn hoger dan het ongemak.


Geen garantie meer op het toestel?

Moet toch gewoon opgelost worden.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Beste Wim,

 

Bedankt voor je instructie. Het heeft even geduurd voordat ik de tijd kon nemen om deze  uit te voeren. Ik heb het proces zojuist doorlopen, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. 

Het maakt niet uit of de HDD is aangesloten of niet. In het geheugen van de TV blijft de opnamereservering staan (stap 4). Deze blijft onwisbaar. 

Dat betekent ook, dat eigenlijk permanent de rode LED aan de onderzijde van de TV blijft branden. 

 

Mvrgr,

 

Nico Claij

profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Thxs, Ik heb idd nog een week garantie. Dus ik ga met de TV terug naar de winkel. 

 

mvrgr,

 

Nico Claij

profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

De oplossing was achteraf eigenlijk simpel. De TV softewarematig terugzetten op de fabrieksinstellingen. Daarna was ook het opnamegeheugen gewist. Bijzonder was, dat de HDD wel herkend werd. Daar stonden echter door de eerdere acties geen bestanden meer op.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gelukkig was de oplossing simpel. Bedankt voor je feedback.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!